Gå til innhold

Olympus Camedia C-750

Anbefalte innlegg

Tenkte eg skulle kjøpe dette kamerat i julepresang, men når eg såg på måla så vart eg usikker. Det står at det er 6,9 cm dypt. Dette får ikkje til å stemme når eg ser på bilda og sammanliknar med 4 AA batteri. Eg trudde det var sånn ca. samme størrelsen som Ixus, kanskje litt større.

Er det nokon som har eit slik kamera, eller har prøvd det, som kan fortelle meg kor stort det er?

Det er ganske viktig at kamerat er lite, slik at det skal bli enkelt å ta med seg i lomma, samtidig som det skal ta bra bilder.

Takkar på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte eg skulle kjøpe dette kamerat i julepresang, men når eg såg på måla så vart eg usikker. Det står at det er 6,9 cm dypt. Dette får ikkje til å stemme når eg ser på bilda og sammanliknar med 4 AA batteri. Eg trudde det var sånn ca. samme størrelsen som Ixus, kanskje litt større.

Er det nokon som har eit slik kamera, eller har prøvd det, som kan fortelle meg kor stort det er?

Det er ganske viktig at kamerat er lite, slik at det skal bli enkelt å ta med seg i lomma, samtidig som det skal ta bra bilder.

Takkar på forhånd for alle svar.

Dette kameraet er nok så dypt som du har funnet ut. C-750 er IKKE et kamera i ixus-størrelse. Det er en god del større og veier antakelig en god del mer - og fordelen med dette er at det har 10x zoom. Ingen kamera i ixus-størrelsen vil ha så mye zoom.

Du må avgjøre hva du egentlig trenger - er det viktigst å ha mye zoom, bra bildekvalitet og mange manuelle innstillinger, eller må kameraet være lite og enkelt?

Ut fra det du har skrevet ser det ut som C-750 ikke er det du leter etter...men det må du selv tenke gjennom. Jeg er svært fornøyd med mitt C-730 (eldre modell).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...