Skandinav Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg får feilmeldning i brenningen med Nero 6 når jeg skal brenne en dvd-rom. Jeg har prøvd flere måter å gjøre det på, men med samme resultat. Har som nevnt en NEC 1300 a med siste firmware (1.08). DVD-video fungerer fint å brenne på Datawrite-plater DVD-R, men når jeg skal brenne dvd-rom på samme type så starter brenningen men på slutten kommer feilmeldningen "error in block-adress , unable to burn disc at once" eller noe slik (savet ikke feilmeldningen). Det går fint å først lave en imagefil, men når den skal brennes kommer samme feilmeldning. Jeg har også prøvd å brenne i x2 med samme reultat. Hvor ligger feilen? Er datawrite en drittplate? sikkert Er det feil på firmware? vet ikke Er det feil på brenneren? sannsynlig ikke Er det feil i Nero 6? neppe Har ikke alle svar, men noen vet nok Takk for hjelpen! ps, det fungerer fint med packard bell dvd+r i x2.4 Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg har ikke DVD-brenner... men har opplevd det samme med min plextor 40x/24x/40 brenner.... men har fått det til å virke igjen.. Vil anbefale deg å prøve å bytte IDE kabel.... altså... bytte om på kontakten.. om du har den på IDE 1 kontakten... sett den på IDE 2.... eller om du har to cd-rom/dvdbrennere... bytt disse.... Om ikke dette virker vet ikke jeg hva som er galt. Lenke til kommentar
vekkreist Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) jeg har ihvertfall hørt at brenneren bør være koblet på secondary IDE Controller som master uten slave på samme kabel... Endret 26. november 2003 av vekkreist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå