-Mav- Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Hei. Flytter et spørsmål hit fra en artikkeltråd. Forhåpentligvis noen som har nettopp god løsning på dette. Jeg har Asus RT-AC87U ruter i dag og klarer ikke finne en måte å begrense hastighet på gjestenettverkene. Jeg vil gi begrenset båndbredde til en hybel i huset, men finner ingen innstilling for dette. Det virker som om denne ruteren ikke har denne muligheten. Hvilken ruter kan dere anbefale som gjøre dette? Pris er mindre viktig så lenge ruteren støtter de nyeste hastighetene og rekkevidden er veldig bra. En midlertidig løsning jeg har hatt har vært å koble en liten Asus RT-N12 ruter til den store ruteren og begrense hastigheten i hele den lille ruteren til det jeg vil via QoS og gi hybelen tilgang til denne bare. Men to slike ved siden av hverandre gjør ikke akkurat noe underverker for hastighet eller stabilitet tror jeg. Jeg vil ikke bruke QoS til å begrense hastighet til spesifikke enheter bare da enheter kommer og går, men vil begrense alle på selve gjestenettverket. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Den har noe som heter Adaptive QoS (quality of service) som kan spesifisere båndbredde. Prøvd det? Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Jeg så på det, men igjen så begrenser det ikke hastighet for gjestenettverk bare men også for meg for valgte programmer. Hvis jeg via adaptive QoS setter lavere prioritet for f.eks P2P apps så påvirker jo både meg og hybelen. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Jeg hadde mistanke om det ja. Kjenner dessverre ikke til oppsettet i Asus sine rutere, så om subnett ikke kan ha egne innstillinger må du nok til med mer utstyr som en managed switch eller ekstra ruter. Lenke til kommentar
Offpiste Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 mulig dette er til help http://www.snbforums.com/threads/limit-bandwidth-for-guest-network-on-asuswrt-merlin.27804/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå