10minutemail Skrevet 15. august 2016 Forfatter Del Skrevet 15. august 2016 Synes det virker merkelig selv. Det kan se ut som det stemmer at lyden oftere er der når det er vått, uten at jeg blir mye klokere av den grunn.. Har gjort de godt obs på problemet, men virker ikke som de er veldig interessert i å finne ut av det, dessverre.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Det der hadde jeg ikke akseptert. Siden du er medlem i NAF hadde jeg kontaktet dem asap. Avhengig av hvor i landet du bor, så kan du jo prøve å finne en annen VW forhandler og høre med dem. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 (endret) du har vel en multireim på denne. Bilens skal jo klare å kjøre en liten runde uten multireima...og da får du i hverfall sjekket om servoen er. årsaken. ingen multireim=ingen lyd=mest sannsynlig servo Endret 26. august 2016 av dopus Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Få bilen sjekket på et uavhengig verksted. Finner de noe kan du dra tilbake til forhandleren med funnet. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Få bilen sjekket på et uavhengig verksted. Finner de noe kan du dra tilbake til forhandleren med funnet. Lenke til kommentar
10minutemail Skrevet 31. august 2016 Forfatter Del Skrevet 31. august 2016 Takk for svar! Forhandler har endelig godtatt å ta inn bilen for å smøre drivakselmansjetter på første ledige time.. Om litt over 3 uker.. En annen eier har meldt at det løste problemet, så håper det fungerer! 1 Lenke til kommentar
dopus Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) man smører ikke mansjetter...man smører drivleddet :-P Men godt å høre at dem tar tak i problemet. Endret 31. august 2016 av dopus Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 man smører ikke mansjetter...man smører drivleddet :-P Men godt å høre at dem tar tak i problemet. Ifølge tidligere diskusjon her i tråden kan det faktisk virke som at det er snakk om å smøre selve mansjetten. Kommer ikke til å vare lenge dog Lenke til kommentar
10minutemail Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Nå har ikke jeg akkurat stålkontroll på dette, men de sa drivakselmansjettene skulle smøres, hehe.. Det sa forsåvidt også at det ikke vil vare lenge, så kanskje det stemmer? Lenke til kommentar
toffo Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Nå har ikke jeg akkurat stålkontroll på dette, men de sa drivakselmansjettene skulle smøres, hehe.. Det sa forsåvidt også at det ikke vil vare lenge, så kanskje det stemmer? Hvis det er slik det står til så snakker vi vel om konstruksjonsfeil? 1 Lenke til kommentar
10minutemail Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Nå har ikke jeg akkurat stålkontroll på dette, men de sa drivakselmansjettene skulle smøres, hehe.. Det sa forsåvidt også at det ikke vil vare lenge, så kanskje det stemmer? Hvis det er slik det står til så snakker vi vel om konstruksjonsfeil? Skulle tro det, men det mener de at det ikke er. Selv om det bare gjelder noen av bilene. Jeg sa det samme når de mente at smøring ikke ville hjelpe og ville bryte garantien. Da bare lo de av meg fordi jeg mente at ulyden måtte fikses, om det så betydde at de må bytte drivakselmansjetter. De får ta inn bilen (og gi meg lånebil) hver måned for smøring om det er det som må til, jeg vil i hvert fall ikke kjøre rundt med den ulyden. Blir naturligvis ekstra irriterende når de har over 3 uker ventetid for å få gjort en jobb på et par timer.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Møller ass Har du prøvd å kontakte en annen VW forhandler? 1 Lenke til kommentar
dopus Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Hvis det er drivleddet som er problemet. så vil bare leddet forværre seg over tid uansett hvor mye dem smører. Hvis det er ytre drivledd. så burde dem bare skifte det og bli ferdig med problemet. Sparer både deg og verkstedet for masse tid. Dem må vel snart SKJØNNE at det koster mer å skaffe nye kunder enn å beholde eksisterende. Og med en slik kundebehandling så mister dem eksisterende kunder. Nå har Mølller i mitt nærområde stort sett vært greie å ha med å gjøre, men da Audi selgerne bare overså meg da jeg var innom den lokale lMøller / Audi avdelingen, da jeg var på jakt etter ny/nyere bil, så ble det BMW i stedet. Endret 1. september 2016 av dopus 1 Lenke til kommentar
10minutemail Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Møller ass Har du prøvd å kontakte en annen VW forhandler? De er lite villige til å hjelpe uten å få reg. nummer. Når de slår inn det ber de meg kontakte lokal forhandler. Kunne nok fått det til etterhvert, men vi får se hvordan det går nå. Hvis det er drivleddet som er problemet. så vil bare leddet forværre seg over tid uansett hvor mye dem smører. Hvis det er ytre drivledd. så burde dem bare skifte det og bli ferdig med problemet. Sparer både deg og verkstedet for masse tid. Dem må vel snart SKJØNNE at det koster mer å skaffe nye kunder enn å beholde eksisterende. Og med en slik kundebehandling så mister dem eksisterende kunder. Nå har Mølller i mitt nærområde stort sett vært greie å ha med å gjøre, men da Audi selgerne bare overså meg da jeg var innom den lokale lMøller / Audi avdelingen, da jeg var på jakt etter ny/nyere bil, så ble det BMW i stedet. Hadde VW før denne også, men da en som var utenfor garanti. Servicen var på samme nivå da. Tenkte dette ville bedre seg betraktelig om jeg kjøpte ny bil, og fra dem i tillegg, men den gang ei. GTE'en passer bare så perfekt til mitt kjøremønster, og ikke mange konkurrenter finnes enda. Neste gang blir det ikke VW for å si det sånn. Nå har jo nye Optima blitt vist og testet blant annet, den virker lovende i hybrid. Folk her er også mye mer fornøyde med Bertel O. Steen i forhold til Møller. Mange gode svar her, takk! Skal prøve å oppdatere tråden etter bilen har vært inne, men spørs om jeg husker det om 3 uker.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Hmm, skulle tro en hvilken som helst forhandler var gira på å få flere kunder. Men det er kanskje annerledes når det er garantisak..? Jeg hadde bilen min innom Dahles Auto i Halden et par ganger, selv om jeg bor rett utenfor Oslo. Etter den behandlingen jeg fikk fra Møller her jeg bor, så var det vel verdt penga å bruke en forhandler som gav inntrykk av at de ønsket deg som kunde og skjønte konseptet god kundeservice. 1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Møller hadde frynsete rykte på kundebehandling allerede for 20 år siden da jeg så etter nybil for første gang. Jeg skjønner ikke hvordan de greier å holde salgstallene oppe. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Fordi nordmenn av en eller annen grunn liker å la seg lure. Min erfaring med Møller(Hatt en VW) var så latterlig dårlig at jeg aldri kommer til å sette mine bein innafor den butikken i min levetid. 1 Lenke til kommentar
10minutemail Skrevet 20. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2017 Hiver inn en rask oppdatering her. Etter at bilen var inne og fikk smurt opp mansjettene så var det stille en periode. Lyden har nå vært tilbake en stund, helt lik som den var før. Fremdeles ingen løsning fra produsent på dette, så "det må man bare leve med". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå