Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd fremme, forhandler mener stein? Vedlagt video

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

du har vel en multireim på denne. Bilens skal jo klare å kjøre en liten runde uten multireima...og da får du i hverfall sjekket om servoen er. årsaken. ingen multireim=ingen lyd=mest sannsynlig servo

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg akkurat stålkontroll på dette, men de sa drivakselmansjettene skulle smøres, hehe..

Det sa forsåvidt også at det ikke vil vare lenge, så kanskje det stemmer?  :lol:

Hvis det er slik det står til så snakker vi vel om konstruksjonsfeil?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg akkurat stålkontroll på dette, men de sa drivakselmansjettene skulle smøres, hehe..

Det sa forsåvidt også at det ikke vil vare lenge, så kanskje det stemmer?  :lol:

Hvis det er slik det står til så snakker vi vel om konstruksjonsfeil?

Skulle tro det, men det mener de at det ikke er. Selv om det bare gjelder noen av bilene. Jeg sa det samme når de mente at smøring ikke ville hjelpe og ville bryte garantien. Da bare lo de av meg fordi jeg mente at ulyden måtte fikses, om det så betydde at de må bytte drivakselmansjetter.

De får ta inn bilen (og gi meg lånebil) hver måned for smøring om det er det som må til, jeg vil i hvert fall ikke kjøre rundt med den ulyden. Blir naturligvis ekstra irriterende når de har over 3 uker ventetid for å få gjort en jobb på et par timer..

Lenke til kommentar

Hvis det er drivleddet som er problemet. så vil bare leddet forværre seg over tid uansett hvor mye dem smører. Hvis det er ytre drivledd. så burde dem bare skifte det og bli ferdig med problemet. Sparer både deg og verkstedet for masse tid.

Dem må vel snart SKJØNNE at det koster mer å skaffe nye kunder enn å beholde eksisterende. Og med en slik kundebehandling så mister dem eksisterende kunder.

Nå har Mølller i mitt nærområde stort sett vært greie å ha med å gjøre, men da Audi selgerne bare overså meg da jeg var innom den lokale  lMøller / Audi avdelingen, da jeg var på jakt etter ny/nyere bil, så ble det BMW i stedet.

Endret av dopus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Møller ass  :w00t:

Har du prøvd å kontakte en annen VW forhandler?

De er lite villige til å hjelpe uten å få reg. nummer. Når de slår inn det ber de meg kontakte lokal forhandler. Kunne nok fått det til etterhvert, men vi får se hvordan det går nå.

Hvis det er drivleddet som er problemet. så vil bare leddet forværre seg over tid uansett hvor mye dem smører. Hvis det er ytre drivledd. så burde dem bare skifte det og bli ferdig med problemet. Sparer både deg og verkstedet for masse tid.

Dem må vel snart SKJØNNE at det koster mer å skaffe nye kunder enn å beholde eksisterende. Og med en slik kundebehandling så mister dem eksisterende kunder.

Nå har Mølller i mitt nærområde stort sett vært greie å ha med å gjøre, men da Audi selgerne bare overså meg da jeg var innom den lokale  lMøller / Audi avdelingen, da jeg var på jakt etter ny/nyere bil, så ble det BMW i stedet.

Hadde VW før denne også, men da en som var utenfor garanti. Servicen var på samme nivå da. Tenkte dette ville bedre seg betraktelig om jeg kjøpte ny bil, og fra dem i tillegg, men den gang ei. GTE'en passer bare så perfekt til mitt kjøremønster, og ikke mange konkurrenter finnes enda.

Neste gang blir det ikke VW for å si det sånn. Nå har jo nye Optima blitt vist og testet blant annet, den virker lovende i hybrid. Folk her er også mye mer fornøyde med Bertel O. Steen i forhold til Møller.

Mange gode svar her, takk! Skal prøve å oppdatere tråden etter bilen har vært inne, men spørs om jeg husker det om 3 uker.. :)

Lenke til kommentar

Hmm, skulle tro en hvilken som helst forhandler var gira på å få flere kunder. Men det er kanskje annerledes når det er garantisak..?

Jeg hadde bilen min innom Dahles Auto i Halden et par ganger, selv om jeg bor rett utenfor Oslo. Etter den behandlingen jeg fikk fra Møller her jeg bor, så var det vel verdt penga å bruke en forhandler som gav inntrykk av at de ønsket deg som kunde og skjønte konseptet god kundeservice. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...