Fotoskrulla Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 ....... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Detta er jo bare rør så det minner mg om fyrkjelleren i ei boligblokk. men greit utsnitt da selv om skruen ute til gøyre ikke burde vært plassert i bildekant. Den nede er grei for den avslutter ei rekke. Jeg kjenner jo ikke til hva som befinner seg utenfor høyre siden så derfor ville mitt forlag gå på et høyrekutt rent komposisjonsmessig. Men siden dette er ei forundringspakke så får man vel ta forbehold. Roar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Detta er jo bare rør så det minner mg om fyrkjelleren i ei boligblokk. men greit utsnitt da selv om skruen ute til gøyre ikke burde vært plassert i bildekant. Den nede er grei for den avslutter ei rekke. Jeg kjenner jo ikke til hva som befinner seg utenfor høyre siden så derfor ville mitt forlag gå på et høyrekutt rent komposisjonsmessig. Men siden dette er ei forundringspakke så får man vel ta forbehold. Roar Hei Roar ! Ja, det ble litt uheldig med skruen ute på høyrekant. Det er ikke alltid så lett å få med seg alle detaljer i knipseøyeblikket vettu. Jeg kan jo alltids kutte den bort, men tror ikke jeg bryr meg om det i dette tilfellet. Skal bli artig å høre om noen vet hva dette kan være. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Det beste forslaget jeg kan komme på i farten må være at dette er et avansert hjemmebrent-apparat fra Ålesundtraktene. Uansett er det detaljert og ineteressant å studere. Mvh Ragnar S 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Det beste forslaget jeg kan komme på i farten må være at dette er et avansert hjemmebrent-apparat fra Ålesundtraktene. Uansett er det detaljert og ineteressant å studere. Mvh Ragnar S Hehe.. ja det var et godt forslag Ragnar! Sunnmøringer er jo innovative, men tviler på at en slik har blitt bygd om til hjemmebrentapparat noen gang Lenke til kommentar
Pande Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Nå synes jeg det blir mye rør.... Tror det er igangsetterstoppen på en evighetsmaskin. Titta här står en manick som ser rätt konstig ut det är en jättestor mojäng med en förnicklad strut. Här är kugghjul och propellrar så vitt jag kan se, kanske du kan va så hygglig och förlklara vad det är? Jo alltså strömmen kommer in igenom hålet där och går sedan vidare till verket fram till motorn här, som får driva den här cykelpumpens - pistong, som sedan blåser på propellern så propellern går igång. Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit, och den startar på ett kick, det är en makalös manick. Jaha, jahaja, jag tror fattar, men vad gör den här maskinen för någonting? Jo propellern driver runt ett litet aggregat, som pumpar vatten genom tratten till ett termostat, som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul, som sitter fast, i en mast, i vårat cykelskjul. Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit, och den startar på ett kick, det är en makalös manick. Jaja, tack tack, man var är det för maskin, vad har man den till? Jo i ändan ut av masten finns det en pedal, som trampar runt en gammal cykel utav märke National, och då får får man ström från cykelgeneratorn där, det blir en tio-tolv ampere, sådär, ungefär. Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit, och den startar på ett kick, det är en makalös manick. Jaha, tack tack snälla professorn, men jag vill veta vad det är för någon apparat? (hi-larious sound effects) Proffesorn? Jo, professorn, vi ville veta vad det är! Jo alltså strömmen som man får från generatorn då, det är just precis så mycket att manicken börjar gå, för ser du, strömmen går tillbaks till början hela ti'n, och så går den av sig själv, det är en evighetsmaskin! Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit, och den startar på ett kick, det är en makalös manick. Jo jo, det förstår jag, men vad är det för en maskin? Det är en evighetsmaskin! Jao, jaha, är det en evighetsmaskin?!?! Det är en evighetsmaskin Det är en evighetsmaskin! Det är en evighetsmaskin Det är en evighetsmaskin! e-e-e-evighetsmaskin! etc. En, en evighetsmaskin? Du menar att den bara går och går av sig själv hela tiden? Men, men vad ska man med den till? Om den inte gör någonting? gör någonting? det är klart att den gör någonting! På somrarna kan det hända att den går varm, och då kan vi ju koka gröt där uppe i tratten. så ni har den här stora maskinen till att koka gröt ibland. mitt i somrarna. Sånn er det:-) 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Flott og skarpt og med fine detaljer. Både dette og det forrige ser ut til å være komponenter fra en mitraljøse/maskinkanon av en eller annen type . Flott fanget . Mvh Alec Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 10. august 2016 Forfatter Del Skrevet 10. august 2016 Nå synes jeg det blir mye rør.... Tror det er igangsetterstoppen på en evighetsmaskin. Titta här står en manick som ser rätt konstig ut det är en jättestor mojäng med en förnicklad strut. Här är kugghjul och propellrar så vitt jag kan se, kanske du kan va så hygglig och förlklara vad det är? Jo alltså strömmen kommer in igenom hålet där och går sedan vidare till verket fram till motorn här, som får driva den här cykelpumpens - pistong, som sedan blåser på propellern så propellern går igång. Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit, och den startar på ett kick, det är en makalös manick. Jaha, jahaja, jag tror fattar, men vad gör den här maskinen för någonting? Jo propellern driver runt ett litet aggregat, som pumpar vatten genom tratten till ett termostat, som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul, som sitter fast, i en mast, i vårat cykelskjul. Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit, och den startar på ett kick, det är en makalös manick. Jaja, tack tack, man var är det för maskin, vad har man den till? Jo i ändan ut av masten finns det en pedal, som trampar runt en gammal cykel utav märke National, och då får får man ström från cykelgeneratorn där, det blir en tio-tolv ampere, sådär, ungefär. Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit, och den startar på ett kick, det är en makalös manick. Jaha, tack tack snälla professorn, men jag vill veta vad det är för någon apparat? (hi-larious sound effects) Proffesorn? Jo, professorn, vi ville veta vad det är! Jo alltså strömmen som man får från generatorn då, det är just precis så mycket att manicken börjar gå, för ser du, strömmen går tillbaks till början hela ti'n, och så går den av sig själv, det är en evighetsmaskin! Det går hit, det går dit, det går runt en liten bit, och den startar på ett kick, det är en makalös manick. Jo jo, det förstår jag, men vad är det för en maskin? Det är en evighetsmaskin! Jao, jaha, är det en evighetsmaskin?!?! Det är en evighetsmaskin Det är en evighetsmaskin! Det är en evighetsmaskin Det är en evighetsmaskin! e-e-e-evighetsmaskin! etc. En, en evighetsmaskin? Du menar att den bara går och går av sig själv hela tiden? Men, men vad ska man med den till? Om den inte gör någonting? gör någonting? det är klart att den gör någonting! På somrarna kan det hända att den går varm, och då kan vi ju koka gröt där uppe i tratten. så ni har den här stora maskinen till att koka gröt ibland. mitt i somrarna. Sånn er det:-) Hehe! Den er fin! Grøtkokemaskin er et godt forslag ja Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 10. august 2016 Forfatter Del Skrevet 10. august 2016 Flott og skarpt og med fine detaljer. Både dette og det forrige ser ut til å være komponenter fra en mitraljøse/maskinkanon av en eller annen type . Flott fanget . Mvh Alec Hei Alec! Det er nok ikke riktig, men takk for fin tilbakemelding på bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg