eXony Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Hei Jeg har flyttet fra Sandefjord, og bor nå midlertidig hos min søster og typen hennes i Oslo. Leiligheten jeg bodde i tidligere skal være ferdig utflyttet i slutten av denne måneden. Men jeg har ikke funnet meg noe sted å bo permanent enda. Nå når jeg har blitt student igjen og selvfølgelig har søkt lån og stipend hos Lånekassen, vil det gå ut over stipendet mitt om jeg melder ifra til folkeregisteret at jeg har flyttet hjem til foreldrene mine, noe jeg heller ikke har. Jeg lurer på om det kan få noen negative konsekvenser for søsteren min og typen hennes om jeg melder flytting i til skatteetaten ditt. Det skulle man tro, da skatteetaten da kanskje registrerer min tidligere inntekt tidligere i år til boligen. Har også lest at det ikke er lurt å melde seg uten fast bopel (UFB). Lenke til kommentar
toffo Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Ja du må ihvertfall ikke melde flytting til foreldrene dine! ;-) Men hvorfor ikke vente med å melde flytting til folkeregisteret til du har funnet et sted å bo? Sålenge du videresender posten er det vel ingen som har noen problemer med det. For de fleste praktiske formål, skatt og slikt er det bosted ved nyttår som teller. Jeg regner med at Lånekassen er rimelig vant med at folk ikke har nytt permanent bosted ved skolen innen skolestart. ;-) Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Hei Jeg har flyttet fra Sandefjord, og bor nå midlertidig hos min søster og typen hennes i Oslo. Leiligheten jeg bodde i tidligere skal være ferdig utflyttet i slutten av denne måneden. Men jeg har ikke funnet meg noe sted å bo permanent enda. Nå når jeg har blitt student igjen og selvfølgelig har søkt lån og stipend hos Lånekassen, vil det gå ut over stipendet mitt om jeg melder ifra til folkeregisteret at jeg har flyttet hjem til foreldrene mine, noe jeg heller ikke har. Jeg lurer på om det kan få noen negative konsekvenser for søsteren min og typen hennes om jeg melder flytting i til skatteetaten ditt. Det skulle man tro, da skatteetaten da kanskje registrerer min tidligere inntekt tidligere i år til boligen. Har også lest at det ikke er lurt å melde seg uten fast bopel (UFB). Hvordan mener du det skal kunne få konsekvenser for din søster og typen? Lenke til kommentar
toffo Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Hvordan mener du det skal kunne få konsekvenser for din søster og typen? Han spør, fordi han ikke vet. Det må jo være greit. Better safe than sorry. Men nei, det vil ikke ha noen konsekvenser for de du bor hos. Det er bare ikke noe stort poeng i å melde flytting til dem for så å melde flytting videre noen dager/uker senere. Derimot gir det én ekstra sjans for kluss i et eller annet register som får data fra Folkeregisteret Lenke til kommentar
eXony Skrevet 20. august 2016 Forfatter Del Skrevet 20. august 2016 Tenker mest på ryddigheten i å selge boligen uten å ha folkeregisteret registrert meg på adressen. Og inntekter pr boenhet på adressen til søsteren min og typen hennes. Better safe than sorry ja Tusen takk for svarene. Skatteetaten bruker 100 år på å svare xD Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Skjønner ikke helt hva du mener her.. inntekt registreres på deg som person, ikke på en bolig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå