Fredrix Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Min forrige pc, en laptop fra 2012 tok kvelden nylig så det må til med nytt utstyr. Har ingen krav til å spille på ultra settings, men vil likevel ha en pc som holder en god stund. Begynte å lese de diverse trådene her i håp om å utdanne meg i maskinvare, men innser at jeg er veldig utdatert når det kommer til å bygge pc.(bygde sist pc i 2002) Prøvde i utgangspunktet å lage en hybrid mellom Agentspoon's corporal og black refinery, men innser at dette kan ha blitt en dødfødsel mtp at jeg ikke vet om delene passer sammen i det heletatt. https://www.komplett.no/wishlists/b1c8d134-7acd-433c-8c61-e63cae4ad965 (samme oppsett fra div steder på prisjakt 8.647,- . Med div frakt blir det omtrent det samme) Har en 500gb samsung 850 evo og en brukbar mus, ellers er det meste jeg har av desktop deler jeg har fra tidlig forrige tiår. Noen steder jeg kan kutte pris uten å tape alt for mye ytelse? Noe som ikke passer sammen i det heletatt? Noe jeg har glemt som er et must? Trenger tydeligvis all den hjelp som finnes. Ser så langt ut til at det blir windows 10 fra kinguin.com Takk på forhånd til alle som tar seg tid til å hjelpe med å få liv i dyret. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Du må ha Z170 hovedkort om du skal overklokke CPU. Ellers i denne prisklassen, siden du skal kjøpe skjerm også. Så er det ingen alternativer som er bedre enn en RX480 med en Freesync skjerm. Til og med RX470 gir en bedre spillopplevelse enn GTX1060 uten skjerm som støtter VESA adaptive sync. For Nvidia skjermkort betyr det at du trenger en G-Sync skjerm til minst 3990,- Men til AMD skjermkort, så kan du få Freesync skjerm helt nede i 1590,- Denne skjermen har også kun 1ms responstid mot 2ms som på den du har valgt, og den går opp til 75Hz i stedet for 60Hz. Dette høres ikke så mye bedre ut kanskje, men det er i dette området du virkelig merker forbedringen i flyt. Jeg har skrevet en liten FAQ om de forskjellige sync metodene som du gjerne må ta en titt på. Og gi meg tilbakemelding om du har spørsmål eller mener ting fremdeles er litt vanskelig å forstå. Til denne skjermen anbefaler jeg enten et RX470 eller RX480 avhengig av hvor mye du vil bruke. Edit: For 900Kr ekstra får du faktisk en 24" 144Hz 1080p Freesync skjerm, som må kunne kalles en god investering. Endret 9. august 2016 av Gabri3L Lenke til kommentar
Fredrix Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Virkelig noe å tenke på. Hadde ingen anelse om at skjermen hadde så mye å si. Såklart alltid vist at du må ha høyere Hz for å merke virkningene av høyere FPS, men tenkt på GFX kort i den grad av hva de faktisk klarer å bearbeide av teksturer osv. Ser RX 470 kommer i 4gb og 8gb varianter. Stor skilnad på de? Vært litt redd for å titte på AMD GFX siden de har ligget litt bak i følge det jeg har funnet av tester osv. Edit: Samme om jeg går for RX 470 med FreeSync skjerm, eller beholder 1060 og den andre skjermen så ender det på omtrent samme prispunkt. Skal jeg ha MB som støtter OC også, er jeg brått oppe i 9500,-. Hvis jeg skal få holdt meg nogenlunde til budsjett på 8k, ser det ut til at jeg enten må kutte på CPU eller gå for AMD CPU. Endret 9. august 2016 av Fredrix Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Virkelig noe å tenke på. Hadde ingen anelse om at skjermen hadde så mye å si. Såklart alltid vist at du må ha høyere Hz for å merke virkningene av høyere FPS, men tenkt på GFX kort i den grad av hva de faktisk klarer å bearbeide av teksturer osv. Ser RX 470 kommer i 4gb og 8gb varianter. Stor skilnad på de? Vært litt redd for å titte på AMD GFX siden de har ligget litt bak i følge det jeg har funnet av tester osv. Både RX470 og RX480 kommer i både 4GB og 8GB versjoner. Det finnes et par spill som får godt utbytte av 8GB, men hvordan det ser ut fremover er litt usikkert. Hverken disse eller GTX1060 er egentlig beregnet på stort mer enn 1080p oppløsning på skjermen. Som sagt, så si gjerne fra om du finner ting som er utydelig i FAQ'en jeg har laget. Det står der hvorfor adaptive sync er så viktig. Men det er kanskje ikke så tydelig. Men du kan si det slik at når skjermkortene testes av websider, så skrus VSync av slik at skjermkortene får utfolde seg fritt Og da spinner GTX1060 i fra RX480 med ~10-15% i gjennomsnitt. Men med VSync skrudd av, så sender skjermkortet til skjermen hver gang skjermen oppdateres. Og da sender skjermkortet bare det den har i bufferen. Så om skjermkortet bare er delvis ferdig med et bilde, så sendes det med en vannrett strek eller flere et eller annet sted på skjermen, og man opplever da altså "screen tearing". Så når du får skjermkortet hjem, så skrur du gjerne på VSync for å slippe screen tearing. Og det som skjer da, er at skjermkortet med den skjermen du valgte, aldri lager mer enn 60 bilder i sekundet. Du kan bruke 75Hz skjermen jeg tipser om med GTX1060 også, og få opp til 75 bilder i sekundet. Men da får du ikke adaptive sync, siden Nvidia skjermkort kun får det med G-Sync skjermer. Det som skjer når GTX1060 da bruker mer enn 13,3ms på et bilde, så står det forrige bildet i 26,6ms. Selv om GTX1060 kun brukte 14ms, og bare bommet med 0,7ms, så må det vente til neste gang skjermen oppdaterer seg. Mens la oss si at et RX 480 skal gjøre samme jobben, og siden det ikke er like raskt som et GTX1060 bruker 15ms på bildet. Så er ikke det så farlig, fordi med Freesync skjerm, så venter skjermen i disse 15ms slik at bildet kommer med så snart det er klart. i dette eksempelet, så står forrige bildet som ble laget med det tregeste skjermkortet på skjermen i 15ms, mens med det raskeste skjermkortet så står bildet i 26,6ms. Du får altså et mye bedre resultat med Freesync skjermen, selv om skjermkortet ikke er like raskt som GTX1060.. Endret 9. august 2016 av Gabri3L Lenke til kommentar
nagina Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 mATX build: http://www.prisjakt.no/list.php?l=293001&view=c 60hz vs 144hz skjerm kan diskuteres men med budsjett til 8000,- så er virkelig vanskelig, enten kutte skjermkort eller skjerm? Personlig ville jeg gått for 60hz (med freesync) og RX480 og muligens oppgradert skjerm i ettertid. Det er ikke så ille å sitte på en 60hz skjerm om man ikke har brukt 144hz før. Det er MYE MYE verre å gå fra 144hz til 60hz skjerm, ikke motsatt og da må man i tillegg være litt glad i FPS (skytespill) også. Denne skjermen duger veldig fint som skjerm nr2 om du bestemmer deg å kjøpe ordenlig skjerm etterpå. Lenke til kommentar
Fredrix Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Tror det meste i FAQ'en er klart for meg, kanskje bortsett fra fast sync på nVidia kort. Vil det da si at de funker middelmådig bedre på ustøttede skjermer? Ellers har den 2ms skjermen fra ASUS utgått fra komplett siden igår, så der gikk det alternativet. Neste pris på den er oppe i 1364,-. Skyter jeg megselv i foten hvis jeg trapper ned på en i3? Siden HK ikke støtter OC vil jeg tape mye på gå for en i5 6500 isteden? Trenger i5 6500 mer enn box cooler? Spiller forøvering lite FPS, blir mest rollespill,dungeon crawlers etc. typ witcher, mass effect, diablo. Mindre det at jeg vil forevig ha den beste grafikken, mer at jeg vil ha nok kraft til at den er relevant lenge. Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Min forrige pc, en laptop fra 2012 tok kvelden nylig så det må til med nytt utstyr. ..... Du er klar over at man har 5 års reklamasjon i følge norsk kjøpslov? Lenke til kommentar
Fredrix Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Hva tenker folk om demovarer? Med demo deler kom jeg frem til dette: https://www.komplett.no/wishlists/ab402fd6-8443-47b2-aae9-b3d3d5159315 ~600,- under prisjakt. Kan være idiotisk, men foretrekker nVidia siden det kortet virker kraftigere. Så i mitt hode vil det vare lengre. Skjermen får heller være et middlertidig stopp, for så å bli skjerm nr.2 senere. Siden jeg går fra å bare ha laptop og spilling på minimale instillinger er jeg ikke så kresen. Tenker langvarighet. Passer det hovedkortet med resten av delene forresten? Lenke til kommentar
Fredrix Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Min forrige pc, en laptop fra 2012 tok kvelden nylig så det må til med nytt utstyr. ..... Du er klar over at man har 5 års reklamasjon i følge norsk kjøpslov? Ja, men selv om jeg får fiksa den på reklamasjon er den så utdatert at den ikke klarer mitt bruk lenger. Kan hende jeg prøver å få reklamasjon på den, men vil i såfall bare være så jeg har en laptop. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Tror det meste i FAQ'en er klart for meg, kanskje bortsett fra fast sync på nVidia kort. Vil det da si at de funker middelmådig bedre på ustøttede skjermer? Ellers har den 2ms skjermen fra ASUS utgått fra komplett siden igår, så der gikk det alternativet. Neste pris på den er oppe i 1364,-. Skyter jeg megselv i foten hvis jeg trapper ned på en i3? Siden HK ikke støtter OC vil jeg tape mye på gå for en i5 6500 isteden? Trenger i5 6500 mer enn box cooler? Spiller forøvering lite FPS, blir mest rollespill,dungeon crawlers etc. typ witcher, mass effect, diablo. Mindre det at jeg vil forevig ha den beste grafikken, mer at jeg vil ha nok kraft til at den er relevant lenge. Som jeg skrev i FAQ, så er det slik med VSync på, at skjermkortet må vente til neste gang skjermen oppdaterer seg før det kan begynne å jobbe med neste bilde. Men med fast sync på, så ryddes det plass i skjermkortets minne til en tredje buffer som skjermkortet kan jobbe i mens det venter. Dette er vel i hovedsak beregnet på når skjermkortet klarer å lage 100-vis av flere bilder enn skjermen kan vise. Da blir det jo veldig dumt om skjermkortet må vente fordi det har tegnet ferdig ett bilde, når det kunne gjort ferdig 5 bilder til på samme tid. Mellom hvert av disse 5 bildene kan spillmotoren oppdatere seg, slik at den kan registrere input fra mus og tastatur, og dermed blir disse også mer responsive. Men slik jeg forstår det, så fungere da fast sync også slik at man ikke får all dødtiden som med VSync når man får lavere fps enn skjermens Hz. Men det vil kunne forsvinne en del bilder i forhold til med adaptive sync. Og i worst case scenario kan jeg ikke forstå annet enn at det vil fungere som ved "triple buffering" altså at det som vises på skjermen er minst en skjerm refresh på etterskudd. Fast sync ser ut til å være et godt kompromiss. Men om du mister ~10% av ytelsen på grunn av det. Og Adaptive sync gir deg fremdeles en bedre opplevelse til samme pris som GTX1060 uten adaptive sync. Jeg forstår som sagt ikke hvordan folk som skal kjøpe skjerm samtidig med skjermkort kan vurdere noe annet i denne prisklassen... Her ser du hvordan forskjellige CPU'er fungerer med en GTX980 (omtrent samme ytelse som GTX1060). Som du ser vil en i3 6100 i mange tilfeller fungere like bra som en lavere klokket i5. Men det er viktig å huske på at dette er gjennomsnitts fps. i3 kan ha perioder i spillet der den ikke klarer å holde følge som resulterer i hakking. Igjen hadde det vært svært lurt med adaptive sync skjerm for å hjelpe mot dette. Med en skjerm uten adaptive sync. Så er det ingenting som kan endre på at skjermen alltid vil oppdatere seg på en gitt intervall. Ved 60Hz så er det hvert ~16,7ms. Og på en 75Hz skjerm er det hvert ~13,3ms. Bildeflyten kan aldri bli bedre enn dette. Med denne billigste Freesync skjermen som har range fra 48 til 75Hz, så kan altså skjermen oppdatere seg på alle intervaller mellom 13,3ms og 20,8ms (dette kan også hackes i driver til 30 - 75Hz såvidt jeg har forstått.). Til FPS som CS:GO der man får flere hundre fps, uavhengig av skjermkort. Kanskje RX480 får 300fps, og GTX1060 er 10% raskere og får 330fps. Så merker man ikke det. Men når man spiller spill som Witcher 3, og setter grafikken så høyt som mulig. Så får man en mye mer flytende bevegelse med en Freesync skjerm som dette når du får ~60fps, enn du vil få med en GTX1060 og en skjerm uten adaptive sync. Nettopp det at adaptive sync hjelper å "glatte ut" ujevn fps gjør at skjermkortet kan levere tilfredsstillende ytelse lenger enn om den ikke var koplet til en skjerm med adaptive sync.. Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Min forrige pc, en laptop fra 2012 tok kvelden nylig så det må til med nytt utstyr. ..... Du er klar over at man har 5 års reklamasjon i følge norsk kjøpslov? Ja, men selv om jeg får fiksa den på reklamasjon er den så utdatert at den ikke klarer mitt bruk lenger. Kan hende jeg prøver å få reklamasjon på den, men vil i såfall bare være så jeg har en laptop. Ja, det er nok lurt å reklamere på den uansett. Hvis de ikke klarer å reparere den så har du krav på en "ny" pc som er tilsvarende eller bedre enn den du hadde. De kan altså gi deg en annen brukt PC i retur. Hvis du er veldig heldig så tilbyr de deg en helt ny tilsvarende PC og at du får lov til å bytte den inn i annet datautstyr du ønsker deg ved å betale mellomlegget Men jeg vil først anbefale deg å lese Hvor lang reklamasjon og garanti på laptop, spesielt #13 og #16 Endret 9. august 2016 av PatosB300 Lenke til kommentar
Fredrix Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Skal se om jeg får noe reklamasjon, har hatt den oppe å skrudd også. Men blir ny laptop om jeg får det, kjekt å ha. For nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ha en stasjonær, blir det problemer med reklamasjon tar jeg heller det i en ny post. Har bestemt meg for å invistere i G-sync skjerm på nyåret, kjøpe placeholder skjerm nå som blir monitor 2 senere. For nå; Hva tenker dere om demo-varer? https://www.komplett.no/wishlists/ab402fd6-8443-47b2-aae9-b3d3d5159315 ? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Jeg begynner så smått å få en vag følelse av at jeg ikke når helt frem. 2stk. RX470 + 144Hz Freesync skjerm = 6870,- 1stk GTX1060 + 144Hz G-Sync skjerm = 6759,- Bare sånn til sammenlikning. Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Skal se om jeg får noe reklamasjon, har hatt den oppe å skrudd også. Men blir ny laptop om jeg får det, kjekt å ha. For nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ha en stasjonær, blir det problemer med reklamasjon tar jeg heller det i en ny post. Har bestemt meg for å invistere i G-sync skjerm på nyåret, kjøpe placeholder skjerm nå som blir monitor 2 senere. For nå; Hva tenker dere om demo-varer? https://www.komplett.no/wishlists/ab402fd6-8443-47b2-aae9-b3d3d5159315 ? Ja, det er mest ryddig det. Jeg mente bare at hvis du var så heldig at du fikk tilbud om en helt ny bærbar PC, så kunne du kanskje få byttet den inn i noe hardware du ønsket, og at du dermed kunne få et større budsjett til den nye stasjonære PCen Lenke til kommentar
Fredrix Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Jeg begynner så smått å få en vag følelse av at jeg ikke når helt frem. 2stk. RX470 + 144Hz Freesync skjerm = 6870,- 1stk GTX1060 + 144Hz G-Sync skjerm = 6759,- Bare sånn til sammenlikning. Hehe, neida. Hovedgrunnen til at det er et budsjett er pga en noe fuktig sommer. Det kommer til å løse seg ut fint med et par mnd. så blir det skjerm. Skal innrømme at jeg er litt nVidia fanboy også som ikke hjelper saken. Hatt noen AMD kort før som har skuffet, selvom det er mange år siden så sitter det i bakhodet også. Å kjøpe freesync nå gir heller ikke noen umiddelbar prisreduksjon. Men du har helt klart fått meg til å invistere i skikkelig skjerm når forbrukspungen har ekspandert igjen. Sett at jeg foretrekker nVidia øker det også sansyneligheten for at neste kort en gang også kommer derfra. Ved å da ha en skikkelig G-sync skjerm fra før av vil det ikke da være større sjanse for at neste oppgradering om si 4-6år ikke vil trenge ny skjerm? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Skyter jeg megselv i foten hvis jeg trapper ned på en i3? Sannsynligvis, ettersom du vil ha en maskin som "er relevant lenge". Siden HK ikke støtter OC vil jeg tape mye på gå for en i5 6500 isteden? Neppe så veldig mye, den eneste forskjellen er base og boost clock, og der er det bare snakk om noen hundre MHz. Når du i tillegg finner demovare av i5-6500 som er noen hundrelapper billigere er nok det mest bang for buck. Trenger i5 6500 mer enn box cooler? Vel. Hadde ikke i5-6500 fungert med box cooler hadde ikke Intel tatt seg bryet med å inkludere den i pakken. Med det sagt: CM 212 Evo er svært stillegående, og kan sikkert være en ålreit investering om du er litt støyallergiker. Nå har jeg aldri brukt box cooler selv, og vet ikke hvordan støynivået er på dem. Om dagens i5-modeller er relevante like lenge som de første to generasjonene kan du forvente at CPU utlever GPU nær sagt uavhengig av hvilken GPU du velger i dag - altså at du vil ønske å oppgradere GPU lenge før det blir aktuelt å skifte resten av komponentene. Jeg oppgraderte selv GPU to ganger før jeg skiftet ut min første gen. i5. Sånn sett kan det være safe å kjøpe et RX 470 eller 480 istedenfor et GTX 1060 i dag. Du vil sannsynligvis bytte det om en stund, kanskje litt tidligere enn du ellers ville skiftet et GTX 1060. Kjøper du et hovedkort med kun to minnespor, kjøp 2x8 eller 1x8 GB. 8 GB holder plenty til spill og mye annet i dag, men du vil på et eller annet tidspunkt ønske 16 GB RAM, og da er det greit å slippe å skifte ut brikkene du allerede har. Jeg ville fortrinnsvis kjøpt 16 GB straks, ettersom RAM ikke er så dyrt, og du da vet at du får brikker som matcher. Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Jeg begynner så smått å få en vag følelse av at jeg ikke når helt frem. 2stk. RX470 + 144Hz Freesync skjerm = 6870,- 1stk GTX1060 + 144Hz G-Sync skjerm = 6759,- Bare sånn til sammenlikning. Du har et veldig godt poeng Men det gir vel mer mening slik: RX 480 8GB + 144Hz Freesync skjerm = 5 201kr GTX 1060 6GB + 144Hz G-Sync skjerm = 6 680kr Altså sparer du 1479kr Lenke til kommentar
Fredrix Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Så, si jeg går for RX 470 + AOC freesync skjerm nå. Så vil GFX uansett være det først som blir utdatert i PCen. Med stor sansynelighet vil jeg kunne sparke nytt liv i den om jeg så invisterer i ny GFX og 144Hz neste generasjon f.eks? Gå for 16gb ram som fremtidssikring, og ting begynner å se lovende ut? Funker dette HK til resten btw? Gigabyte ga-b150n phoenix HK jeg har hatt så langt skulle vært inne 6.8 men har blitt endet til ubestemt i følge chat med kundeservice. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 I dette prissegmentet mener jeg AMD gir mest valuta for pengene med god margin, så da er det jo det jeg anbefaler. Men for ens egen "peace of mind" synes jeg man bør følge magefølelsen. Om du hadde vært likegyldig til merke, så ville jeg pushet AMD videre, men når du foretrekker Nvidia. Så er det det du vil bli mest fornøyd med. Hver gang du hadde støtt på trøbbel med AMD kortet, så ville du tenkt: "Pokker, var det jeg visste jeg skulle gått for Nvidia.". Og aldri visst om du ville støtt på like mye eller mer trøbbel med Nvidia. Priseksempelet mitt var med tanke på gradvis oppgradering, og det jeg trodde var et trangt budsjett. Med AMDs RX470/480 kan man senere oppgradere med skjermkort nummer 2 til å kjøre i CFX. Med GTX1060 har Nvidia kuttet støtte for tilsvarende SLI, så eneste måte å bruke 2 skjermkort med GTX1060 er via DX12 når spill utvikleren legger inn støtte for det. For øyeblikket så gjelder vel det kun Ashes of the Singularity og muligens Rise of the Tombraider. Jeg synes ellers at G-Sync skjermene i det nederste segmentet her er alt for dyre. 3990Kr er nok til en 27" 144Hz 1440p Freesync skjerm. Da synes jeg det er latterlig dyrt med det samme for en 24" 144Hz 1080p G-Sync skjerm. Billigste tilsvarende 1440p G-Sync skjermer er ~2200 - 2500Kr dyrere enn Denne Freesync skjermen igjen. Personlig synes jeg altså det er dumt å gå for GTX1060 uten G-Sync, siden du får RX480 med FreeSync til nesten lik pris. Og om du velger G-Sync skjerm, så er det vel verdt å legge på 2200-2500Kr ekstra for en 1440p skjerm. Men da blir skjermkortet litt i minste laget, og det går ikke an å oppgradere med et til for SLI senere.. Her nede i dette segmentet så faller Nvidia alternativet imellom alle stolene vi kan stille opp. Men går vi opp til 1440p skjerm, så er det ikke noe AMD alternativ i skjermkort sammenliknet med GTX1070 og GTX1080. AMDs Vega skjermkort kommer ikke før årsskiftet.. Om vi dropper hele utgangspunktet med AMD vs Nvidia skjermkort litt, og ser på bare 75Hz AOC skjermen. Så tenk på at med GTX1060 skjermkortet vil du mest sannsynlig oppgradere om et par år til kanskje "GTX1260" eller noe slikt. All den tiden så vil du ha hatt en GTX1060 med en 75Hz skjerm med 1ms responstid, i stedet for 2ms 60Hz skjermen som du vurderte. Så det er jo et steg opp bare der. Men om du i stedet går for RX470/480, så får du Freesync på kjøpet, men det er jo ikke noe i veien for å oppgradere til "GTX1260" fra den heller? Og skjermen er jo ikke så dyr at det er noe stort problem å oppgradere den også i samme slengen ved neste korsvei.. Lenke til kommentar
Fredrix Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Hvis jeg tar alle anbefalingene så langt så ser sluttproduktet ut som dette. CM silencio kabinett Gigabyte ga-b150n HK i5 6500 CPU RX 470 GPU 500W CM PSU 2x8gb RAM AOC 24" FreeSync skjerm +random keyboard 8.772,- Siste tanker før jeg kaster meg i det? Edit: ser meg i det at grunnet budsjett er det bedre å gå for lavere GFX og heller oppgradere siden, er det som går ut på dato først uansett. Det, og dere vet rett og slett bedre enn meg Endret 9. august 2016 av Fredrix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå