Josehurr Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Har kjøpt meg ny gaming pc med vannkjøling corsair H105. På vannkjøleren var det ferdig satt på kjølepasta. Jeg satt allikevel på en liten prikk med kjølepasta fra noctua på cpu'en. Går det bra, eller skulle jeg ha fjernet den som var på vannkjølinga først? Håper jeg ikke har gjort noe galt. Lenke til kommentar
y tho Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Har kjøpt meg ny gaming pc med vannkjøling corsair H105. På vannkjøleren var det ferdig satt på kjølepasta. Jeg satt allikevel på en liten prikk med kjølepasta fra noctua på cpu'en. Går det bra, eller skulle jeg ha fjernet den som var på vannkjølinga først? Håper jeg ikke har gjort noe galt. Med liten prikk, snakker vi om så mye man bruker til vanlig når det ikke er noe på kjøleren fra før av? Lenke til kommentar
Josehurr Skrevet 8. august 2016 Forfatter Del Skrevet 8. august 2016 Nei det tror jeg ikke. Har sett etterpå at de som tar det på bruker en strek. Jeg tok på en liten prikk bare. Vil jeg se det på cpu temp hvis jeg har tatt på for mye? Lenke til kommentar
C64C Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Man trenger ikke å ta på kjølepasta når det er på kjøleren. For lite eller for mye kjølepasta kan føre til høyere temperaturer. Lenke til kommentar
Josehurr Skrevet 8. august 2016 Forfatter Del Skrevet 8. august 2016 Har allerede satt på dessverre. Får bare holde øye med temperaturen og se om den blir for høy. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Bedre med for mye enn for lite, men så lenge du ikke har alt for lite så blir resultatene det samme. https://www.youtube.com/watch?v=r2MEAnZ3swQ Lenke til kommentar
El burro Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Det er ikke bedre med for mye!, hvis kjøleren kom med pasta så burde du bruke den uten ekstra pasta. Men det som er det beste er å ta bort pastaen den ble levert med og heller påføre pasta selv, montere kjøleren og etterpå demontere for å se om pastaen dekker hele CPU`en uten at det tyter overflødig pasta ut. Kjølepastaen er for å fylle inn porene i kjøleren etter produksjonen, pastaen kjøler ikke men den overfører varme fra CPU. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Det heter ikke kjølepasta gutter Lenke til kommentar
Josehurr Skrevet 10. august 2016 Forfatter Del Skrevet 10. august 2016 Ja mulig jeg må demontere igjen for å sjekke. Har en i7 6700k prosessor som jeg ikke har klokka, med en h105 vannkjøler. Temp i idle ligger på 32 grader. Syns det er litt høyt, og det kan være pga for mye pasta kanskje? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Når du skal ta det av så kjøper du en flaske sprit på apoteket, kan brukes til mye annet rart også så det er ikke like sløsing med penger som å kjøpe "spesialmiddel". https://www.apotek1.no/produkter/antibac-instrumentdesinfeksjon-95-750ml-906129p Hvordan klarte hodet ditt å få den ideèn at du skulle ta på en "liten prikk" til? Lenke til kommentar
Josehurr Skrevet 10. august 2016 Forfatter Del Skrevet 10. august 2016 FBEN: Så akkurat videoen du posta, og det virker ikke som det gjør noe om det er litt for mye paste. Satser jeg på at det går fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå