Gå til innhold

Kjølepasta


Josehurr

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny gaming pc med vannkjøling corsair H105. På vannkjøleren var det ferdig satt på kjølepasta. Jeg satt allikevel på en liten prikk med kjølepasta fra noctua på cpu'en. Går det bra, eller skulle jeg ha fjernet den som var på vannkjølinga først? Håper jeg ikke har gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt meg ny gaming pc med vannkjøling corsair H105. På vannkjøleren var det ferdig satt på kjølepasta. Jeg satt allikevel på en liten prikk med kjølepasta fra noctua på cpu'en. Går det bra, eller skulle jeg ha fjernet den som var på vannkjølinga først? Håper jeg ikke har gjort noe galt.

Med liten prikk, snakker vi om så mye man bruker til vanlig når det ikke er noe på kjøleren fra før av?

Lenke til kommentar

Det er ikke bedre med for mye!, hvis kjøleren kom med pasta så burde du bruke den uten ekstra pasta.

Men det som er det beste er å ta bort pastaen den ble levert med og heller påføre pasta selv, montere kjøleren og etterpå demontere for å se om pastaen dekker hele CPU`en uten at det tyter overflødig pasta ut.

Kjølepastaen er for å fylle inn porene i kjøleren etter produksjonen, pastaen kjøler ikke men den overfører varme fra CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...