Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mister alltid ereksjonen med kondom, hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet ut av et mange års forhold og aldri brukt kondom med henne. Problemet mitt er at med nye sexpartnere nå så er det alltid et problem. Hver gang jeg skal ta på kondomen sliter jeg VELDIG med å holde på ereksjonen, og hvis jeg først får den på, så er det vanskelig å holde på ereksjonen.

Har prøvd å gjøre ting med henne imens jeg tar den på osv, men er så vanskelig. Noen tips? 

Anonymous poster hash: 7f55a...c8e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forspill er viktig, er du tent nok så vil ikke sekundene du bruker å sette på kondomen være noe problem ;)

Problemet ligger i hodet ditt, ikke unormalt å slite å holde på ereksjonen hvis du er nervøs etc. når du har sex med en ny partner. Bruk forspillet til å slappe av og bli kjent med henne, ikke rush :)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Forspill er viktig, er du tent nok så vil ikke sekundene du bruker å sette på kondomen være noe problem ;)

Problemet ligger i hodet ditt, ikke unormalt å slite å holde på ereksjonen hvis du er nervøs etc. når du har sex med en ny partner. Bruk forspillet til å slappe av og bli kjent med henne, ikke rush :)

TS: Godt tips! Kan godt være at jeg ikke slapper helt av også, men jeg har ofte problemer med å få den på også. At den ikke vil rulles ned osv, og da stopper det med en gang. Men jeg tror mye er psykisk. Mister ereksjonen nesten med en gang jeg begynner å åpne kondomen.

Lenke til kommentar

Tror dette er veldig psykisk. Jeg har kun opplevd det én gang, og det var når en jente skulle tre den på og ikke var så veldig flink ... Øv deg litt selv: fra du river opp pakken til du har rullet den ut (riktig vei!) bør det ikke ta mer enn 10 sek. Om du ikke tviler på deg selv så kommer ikke de 10s å ha noe å si. Lykke til, og du kan jo som sagt "jukse litt" til selvtilliten kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Antakelig er kondomet for lite. I motsetning til hva Zara Larsson vil ha oss til å tro, er det ikke slik at én størrelse kondomer passer for alle. For de av oss som er godt utstyrt er rett og slett det meste av det du får kjøpt i butikken for lite. Og da snakker jeg omkrets, ikke lengde.

Sjekk her, og finn ut hvilken størrelse du skal ha, sammen med merker som fører størrelsen du trenger: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GlPIfj--cS5RI2bYF-AcrKYiHlvPz6YjXL1JdOQsYaM/edit#gid=1002665741

Anonymous poster hash: f55c9...b21
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med kondom så mister man en del av følsomheten, særlig hvis det er litt tykkelse på disse. Har du forsøkt å prøve en annen type som er litt tynnere? Noen kondomer har også midler som gjør at man skal holde seg lengre under samleie, kanskje prøv å kjøp noe uten dette. Lykke til!

Lenke til kommentar

Måten du ordlegger deg på får det til å virke som om du mister ereksjonen mens du prøver å få den på. Dårlig teknikk? Det skal ikke ta mer enn 5-10 sekunder å ta på en kondom. Rekker du å miste ereksjonen på den tiden?

Hva med å få partner til å gjøre det for deg?

Lenke til kommentar

Øv litt på egenhånd.

Om du ikke har problemer da, så er det psykisk. 

Ellers kan jeg si at jeg knullet på meg flere tilfeller av klamydia fordi jeg ikke fikk til kondom og dermed gav f**n i kampens hete. Men har lært meg å bruke kondom og har nå aldri ubeskyttet sex. Har stor nytelse av sex med kondom.

Så jeg vil si det er en vanesak :) 

Anonymous poster hash: 4c58b...1e7
Lenke til kommentar

Jeg har vært der selv. Var i et forhold i 6 år, og når jeg så havna til køys med ei ny jente første gang og kondomet kom fram i senga.. helvete, det er en skikkelig mood-killer med gummi! Samtidig kan man jo ikke kreve å ikke bruke kondom, da er man jo rett og slett en douchebag. Men ja, det er nok psykisk. Jeg blir veldig lett nervøs første gangen jeg er med en ny partner, kanskje tilogmed andre gangen. 

I det årelange forholdet jeg var i, brukte vi kun kondom ved et par anledninger. Så teknikken var nok ikke helt innøvd og slikt. Trente litt på egenhånd etter skrekkopplevelsen, og da gikk det smertefritt. 

Anonymous poster hash: ba5ed...b4c
Lenke til kommentar

TS: Jeg tror jeg fant løsningen! Jeg tok tipset fra han over som skrev at kanskje den var for smal. Jeg har brukt profil som er 53mm i bredde, og har prøvd mange ganger hjemme men alltid slitt med å få den på.

Kjøpte den grå "big and wide" og den satt som et skudd! Var veldig enkelt å tre den på. Skal teste det ut med neste dame, så det her var nok mitt problem tror jeg... 

• Liker 2
Lenke til kommentar

TS: Jeg tror jeg fant løsningen! Jeg tok tipset fra han over som skrev at kanskje den var for smal. Jeg har brukt profil som er 53mm i bredde, og har prøvd mange ganger hjemme men alltid slitt med å få den på.

Kjøpte den grå "big and wide" og den satt som et skudd! Var veldig enkelt å tre den på. Skal teste det ut med neste dame, så det her var nok mitt problem tror jeg... 

Så bra at du fant noe som funker! I følge rfsu.no er Big and Wide også bare 53mm bred, men den blir videre utover mot tuppen. Merkeligste formen på et kondom jeg har sett, men det er nå så.

My.Size er et kondommerke som har flere forskjellige bredder å velge mellom for de med litt mer kjøtt i tredje beinet. De har fra 47mm til 69mm bred.

Ellers, mer generelt: her er et excel-ark hvor du kan legge inn dine mål, og få anbefalinger på hvilke dimensjoner kondomet ditt bør ha: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GlPIfj--cS5RI2bYF-AcrKYiHlvPz6YjXL1JdOQsYaM/edit#gid=1002665741

For å si det kort: RFSU sitt "tilbud" på kondomfronten er en vits, og passer egentlig kun en bitteliten andel av menn.

Anonymous poster hash: f55c9...b21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Begynn med å trene på å bruke gummi. Når du først har teknikken så får en på seg en kondom på null komma svisj. Ellers så er det jo mer gøy når hun suger deg hard, tar på deg gummien og så knuller vettet av deg. Vi er i 2016, hun får jammen lære seg å ta på kondomer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TS: Har prøvd den big and wide nå, og får den på greit. MEN - den er litt tjukk... Gjør at jeg mistet ereksjonen igjen pga jeg ikke kjenner så mye. Tror kanskje jeg må prøve en som er bredere men samtidig tynn. Tror det er litt psykisk og, da jeg tenker "nå må jeg ikke miste ereksjonen" i det jeg har sex med kondom. Dumt :/ 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...