Gå til innhold

Valg av mobil (Huawei P9, Huawei Honor 7, Galaxy S7, LG G5? Eller en helt annen?)

Anbefalte innlegg

Etter tre år med flittig bruk av min HTC One tenker jeg at det er påtide med en ny mobil etter noen år med den rosa kamera-buggen, en del ved høytaleren som har løftet seg som jeg har limt igjen, lagging og nå med en del av touch skjermen som ikke er sensitiv. HTC One er den andre telefonen fra HTC jeg har (forrige var HTC Hero) så jeg tenker nå at jeg skal prøve meg på et annet merke.

Jeg har sett og lest flere annmelder på de forskjellige mobilene, men jeg blir helt rådvill. Det er så mange! Mine krav til den nye mobilen er (fet tekst er det viktigste):
- Relativt rask (jeg har ikke den beste tålmodigheten)
- Godt kamera + selfiekamera

- Helst ikke over 5000,- uten abbonoment

- Så liten som mulig da jeg liker trange jeans :woot:

- Tåler en støyt

Naturligvis ønsker jeg ikke å betale mer enn jeg må. Batteritid er ikke så viktig da jeg har en relativt kraftig powerbank.

Jeg bruker i hovedsak telefonen til messenger, instagram og facebook men også noe spilling. Mobilen jeg har nå blir fort overopphetet av dagens bruk. Jeg bruker den så og si aldri til å se på videor/filmer eller lytting til musikk.

Endret av linepike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo mer du betaler jo mer får du som regel. Har hatt en Honor 7 i noen dager nå og er så langt meget fornøyd. Rask og fin med god flyt. Er vel den første android mobilen jeg har hatt hvor jeg ikke har hatt behov for å endre på animasjonshastighet for å oppleve bedre flyt i menyene. Kameraet både bak og foran tar gode bilder i mine øyne og prisen er jo veldig tiltalende. Komplett har vel tilbud i 50 minutter til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Huawei P9 på tredje uka nå og er meget fornøyd. Har ikke funnet noe særlig å utsette på telefonen.

Jeg kommer fra flere år med blant annet iphone, hvor 6 pluss var siste. Synes p9'en er minst like godt konstruert og oser dermed av kvalitet. Den er rask og enkel i bruk og har en spenstig kameraløsning som gir meget gode bilder. Kameraprogramvaren er også ganske så ålreit, med gode funksjoner.

Hva gjelder video, så mangler den optisk bildestabilisator. Den har en softwarebasert funksjon for dette, men er naturlig vis ikke like god. Dog til å dokumentere ting på film, holder det i massevis. Skal du lage spillefilm med den, så blir det nok noe verre.

Jeg liker spesielt at lyd ved samtale og f.eks musikk gjennom øretelefoner er høyere enn på nevnt iphone. Selv om iphonen gjenskapte musikken på en litt mer balansert måte, så er lydkvaliteten helt brukanes.

Noen misliker UI'et, men jeg synes ios—layouten er enkel og ren, samtidig som du har alle muligheter som Android gir deg. Telefonen er meget rask og har ikke opplevd heng med denne, noe jeg synes var en pest og en plage med flere tidligere Samsung Galaxy—modeller.

Batterimessig så er den ok, men presterer noe dårligere enn hva iphone 6 plus gjorde. Men så er det et annet operativsystem, og P9'en er langt raskere i bruk enn hva forrige iphonemodell er nå.

Til sammenligning så sliter en kompis mer med sin s7 enn hva jeg gjør med min P9. Med sistnevnte mener jeg at de har samme batterikapasitet, men P9'en min presterer bedre totalt sett. Akkurat hvilken av disse som lever lengst med skjermen på, har vi ikke sjekket, men hans forbruker en del mer batteri over natten selv om vi har forsøkt resetting og få applikasjoner for å ha kontroll på hva som evt trekker strøm. Den varierer også mye, slik at den framstår som noe mer ustabil. Den skal formodentlig tåle eksponering for fukt og vann på et annet nivå hvis det er viktig for deg!

Dessuten er prisen lavere på P9'en enn for tilsvarende toppmodeller.

Endret av kampfrosk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg igjen ca. 7% batteri. SOT er ca 4 timer og 37 min, men tipper minst halvparten av den tiden er surfing med chrome over 4G. Og så er forøvrig 4G—signalene dårlige her. Får ikke mer enn 2 av 4 streker her på hytta. Resten av tiden er bruk av kamera, meldinger, snapchat osv. Med god signalstyrke og wifi, klarer man sikkert noe lenger også. Lysstyrken har også vært over hva den automatiske justeringen gir.

Skjermen er forøvrig veldig flott og lyssterk, samt at fingeravtrykkssensoren er særs rask og presis. Sitter bak på telefonen, og det tok meg ca 10 min og bli vant til den. Den har også noen mulige funksjoner som kan aktiveres, utover opplåsing; for eksempel svare på anrop ved å legge fingeren på leseren. Utrolig rask og stabil måte å besvare anrop på. Heller det enn å sveipe både her og der. Elsker denne funksjonen.

Om du lurer på noe mer, så fyr løs.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Huawei P9 på tredje uka nå og er meget fornøyd. Har ikke funnet noe særlig å utsette på telefonen.

Jeg kommer fra flere år med blant annet iphone, hvor 6 pluss var siste. Synes p9'en er minst like godt konstruert og oser dermed av kvalitet. Den er rask og enkel i bruk og har en spenstig kameraløsning som gir meget gode bilder. Kameraprogramvaren er også ganske så ålreit, med gode funksjoner.

Hva gjelder video, så mangler den optisk bildestabilisator. Den har en softwarebasert funksjon for dette, men er naturlig vis ikke like god. Dog til å dokumentere ting på film, holder det i massevis. Skal du lage spillefilm med den, så blir det nok noe verre.

Jeg liker spesielt at lyd ved samtale og f.eks musikk gjennom øretelefoner er høyere enn på nevnt iphone. Selv om iphonen gjenskapte musikken på en litt mer balansert måte, så er lydkvaliteten helt brukanes.

Noen misliker UI'et, men jeg synes ios—layouten er enkel og ren, samtidig som du har alle muligheter som Android gir deg. Telefonen er meget rask og har ikke opplevd heng med denne, noe jeg synes var en pest og en plage med flere tidligere Samsung Galaxy—modeller.

Batterimessig så er den ok, men presterer noe dårligere enn hva iphone 6 plus gjorde. Men så er det et annet operativsystem, og P9'en er langt raskere i bruk enn hva forrige iphonemodell er nå.

Til sammenligning så sliter en kompis mer med sin s7 enn hva jeg gjør med min P9. Med sistnevnte mener jeg at de har samme batterikapasitet, men P9'en min presterer bedre totalt sett. Akkurat hvilken av disse som lever lengst med skjermen på, har vi ikke sjekket, men hans forbruker en del mer batteri over natten selv om vi har forsøkt resetting og få applikasjoner for å ha kontroll på hva som evt trekker strøm. Den varierer også mye, slik at den framstår som noe mer ustabil. Den skal formodentlig tåle eksponering for fukt og vann på et annet nivå hvis det er viktig for deg!

Dessuten er prisen lavere på P9'en enn for tilsvarende toppmodeller.

Takk for godt og utfyllende svar, kampfrosk! Du sier at du har merket litt heng hos Samsung Galaxy sine modeller. Har du testet S7 + S7 edge? Det er så utrolig kjedelig å bla opp med tusenlapper når man føler at telefonen ikke funker optimalt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...