Gå til innhold

Overføre bilder fra Sony Xperia M5 til Windows PC

Anbefalte innlegg

Tar en hel haug med bilder med telefonen.

Skal overføre bildene til PCen. 

Jeg kommer ifra Windows telefon verden, hvor jeg plugger i, velger importer. Da importerer den kun bildene som er tatt siden sist gang jeg importerte. 

MEN, nå har jeg en Sony Xperia M5. 
Da overfører den samtlige bildefiler, med andre ord flere tusen.

Hvilken omvei er det jeg må gå for å få det til likt som med min gamle WIndows telefon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å installere et bilderedigeringsprogram på din pc, da kan du selv styre hvilke bilder du skal importere, både gamle eller bare de nyeste (tatt etter siste import).

Selv benytter jeg Adobe Lightroom til dette, siden jeg også holder på med foto som hobby, og da benytter et systemkamera i tillegg til mobilen. 

Det programmet koster litt, men det finnes jo også mange gode gratisprogrammer som kan benyttes til dette.

Ellers så benytter jeg også Dropbox, som bare importerer de siste bildene jeg har tatt med mobilen.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er mulig med OneDrive, men jeg bruker Dropbox hvor alt skjer automatisk. Tlf laster automatisk opp til Dropbox (har satt til bare på WiFi for å spare datatrafikk) som igjen synker til Dropbox-mappa på PC-en så snart den er online. Da får jeg både skylagring som backup og alltid overført de siste bildene til PC uten å gjøre noe. Og jeg blir varslet om nye bilder når PC-en synker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...