It's me Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg er på utskikk etter et "tegnebrett til pc. Det er slik jeg har forstått det en penn som lar deg tegne på en plate slik det du tegner overføres til pcen. Jeg noterer mye på skolen, og har må ofte tegne tegninger på paint med touchpad'en. Som dere sikkert skjønner er det meget tungvint. Vil ikke et slikt tegnebrett fungere mye bedre? Jeg har ikke store krav, men ønsker å lage enkle illustrasjoner uten at de ser ut som de er laget av en 2-åring. Om det er andre nyttige bruksområder vet jeg ikke, men som sagt er ikke kravene store. Men jeg vil ikke kjøpe noe som er dårlig. Midt på treet er ypperlig Liten størrelse er ypperlig. Noen som har erfaringer med slike tegnebrett? Ser de har diverse hos komplett.no. Noen av disse som vil passe meg? (www.komplett.no --> søk --> tegnebrett Håper på gode hjelp og tips. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) sende Komplett en mail? de har sikkert en par tips om sine tegnebrett ? men jeg ville ikke anbefalt noe billig "dritt" ...Det funker aldri men seriøst: dette skulle da ikke vært så værst da Endret 25. november 2003 av ballemann Lenke til kommentar
Opus Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Større tegneflate og bevegelsesfølsomhet på dette. Ville ikke det være bedre? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Min erfaring er at alle slike brett er gode. Mitt tips er å kjøpe det billigste du kommer over med usb tilgang. De gode, dyre brettene er for profesjonelle tegnere. Det er forresten ingen dum idè det du sier her. Kanskje noen burde komme med en liten notatblokk størrelse tegnebrett til akkurat slike notater du snakker om. Kanskje det finnes allerede, hva vet jeg. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Hva med Zeptor. Da trenger du ikke drasse med deg et brett, kun penn. Om den er til salgs i Norge vet jeg ikke. Har ikke funnet den. Importøre er vissnok http://www.eet.no og http://www.ingrammicro.no/ Her er en link til en tysk webshop. Finner den nederst på siden. Koster 19 euro + frakt. Endret 26. november 2003 av Orjanp Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hva med Zeptor. Da trenger du ikke drasse med deg et brett, kun penn. Om den er til salgs i Norge vet jeg ikke. Har ikke funnet den. Importøre er vissnok http://www.eet.no og http://www.ingrammicro.no/ Ser mer ut som en trådløs mus enn en penn. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Mener den skal holdes som en penn. Tror det var en test av den hos pcworld.no for veldig lenge siden. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Mener den skal holdes som en penn. Tror det var en test av den hos pcworld.no for veldig lenge siden. Så litt tykk ut synes jeg... menne er det trykksensitiv? Da er det en penn. Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Mener den skal holdes som en penn. Tror det var en test av den hos pcworld.no for veldig lenge siden. Så litt tykk ut synes jeg... menne er det trykksensitiv? Da er det en penn. Nå har jeg prøvd ut Wacom Graphire 3 Studio XL i hele dag, og å si meg SVÆRT fornøyd. Bruker riktignok ikke musen som følger med, men den er trådløs, og trenger heller ikke batterier. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Wacom Graphire 3 Classic er bra, men jeg ser prisen har gått opp siden jeg kjøpte den. A5 brettet er såklart bedre, men også større. Blir vel et spml om hva man orker/har plass til å drasse med seg. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Zeptor er en fjernkontroll. PC World hadde en test av elektronisk penn og papir i fjor (men å finne noe i arkivet deres på pcworld.no er som alltid komplett umulig...). Pennen fungerte sammen med spesiell type papir. 3M husker jeg skulle lage papiret. Pennen lagret det du hadde skrevet/tegnet, så kunne det overføres til PC. Jeg lurer på om ikke pennen var fra Nokia...? Lenke til kommentar
Ar2 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Mener den skal holdes som en penn. Tror det var en test av den hos pcworld.no for veldig lenge siden. Så litt tykk ut synes jeg... menne er det trykksensitiv? Da er det en penn. Nå har jeg prøvd ut Wacom Graphire 3 Studio XL i hele dag, og å si meg SVÆRT fornøyd. Bruker riktignok ikke musen som følger med, men den er trådløs, og trenger heller ikke batterier. Virker musen på alle underlag, eller må den brukes med tegneplaten som "musematte" Lenke til kommentar
tarpoon Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Virker musen på alle underlag, eller må den brukes med tegneplaten som "musematte" Du må bruke tegnebrettet som underlag. Dette gjør at den ikke er særlig praktisk, men det er uansett en opsjon ved siden av pennen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå