Gå til innhold

Kan W10 installeres med W7/W8.1 produktnøkkel?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier lurer jeg på om det er mulig å installere Windows 10 med en Windows 7/8.1 produktnøkkel. 

Jeg skal bygge min første stasjonære PC om en ukes tid, og har per dags dato tilgang til en Windows 7 eller 8.1 lisens (fra studietider). Jeg skulle gjerne likt å ha Windows 10 istedet, og syntes det er kjipt å gå glipp av gratisoppdateringen.

Jeg har sett litt på nettet, og ser at det skal være mulig å aktivere Windows 10 med Windows 7/8.1 produktnøkkel, men jeg vet ikke om det gjelder nå eller om det var mulig under gratisoppdateringen.

Er det noen av dere som vet om det er mulig, og evt gjort dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var vel kun mulig i gratis oppdatering perioden. Men leste noen artikler om at det visstnok var mulig å stille datoen tilbake lokalt på PCn når man aktiverte. Da skulle det fungeree. Men aner ikke om det trikset fungerer fortsatt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Ut fra min kjennskap til Microsoft og lisensiering så vil jeg gjette at det nok går fint å installere Win 10 med Win 7 eller win 8 (evt med litt triksing), men siden gratisperioden er over så kommer det nok noen meldinger om aktivisering/betaling etter hvert hvis ikke Win10 har vært installert på den aktuelle maskina tidligere.

Aktiviseringen går online, så jeg vil tro at Microsoft stoler mer på sine egne klokker enn på din og at en datojustering i bestefall bare utsetter spørsmålet om betaling.

Lenke til kommentar

Ut fra min kjennskap til Microsoft og lisensiering så vil jeg gjette at det nok går fint å installere Win 10 med Win 7 eller win 8 (evt med litt triksing), men siden gratisperioden er over så kommer det nok noen meldinger om aktivisering/betaling etter hvert hvis ikke Win10 har vært installert på den aktuelle maskina tidligere.

Som jeg sa så fungerer det å bruke Win 8.x nøkler under installasjonen og få en aktivert Win10 maskin fortsatt. Uklart med Win7 nøkler. Finnes også en side som kan brukes til å oppgradere gratis, men den jobber MS med å få endret, siden den selvsagt misbrukes i store mengder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...