LMH1 Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 (endret) Vet det finnes windows 10 image for windows 10 home\pro https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10 Men hvordan blir løsningen for nettbrett som må reinstalleres, f.eks ved ikke nok tilgjengelig diskplass? nyeste oppdateringen Anniversary Update krever minst 16 GB ledig plass på C for å kunne installeres men får kun 11 gb ledig, så vet noen måte jeg får løst dette uten reinstallasjon? prøvd å slette nesten alt, nettleser og noe små ting tar nesten ikke plass, så eneste måte er å reinstallere med nyeste build. Da jeg antar å oppgradere til windows 10 for hjemmebrukere ikke er noe vits i. Tror microsoft har samme problem med alle nettbrett. Hadde microsoft tilbudt windows 10 bing hadde alle valgt det for å få windows lisensen billigere. Vet noen om Lamina nettbrett har produktnøkkelen i bios? Da jeg kommer fint i bios med tastatur men funger dårlig med usb hub for å koble til minnepenn også. Endret 8. august 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Windows 10 aktiveres mot maskinvare og du trenger ikke noen nøkkel ved reinstallasjon. Å få ut bios produktnøkkelen (sjekke om den finnes) kan gjøres ved acpi dumping, f.eks ved rw-everything; https://itsolutionsblog.net/3-ways-to-extract-the-windows-8-product-key/ Snakker vi ARM eller X86 basert tablet? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. august 2016 Forfatter Del Skrevet 8. august 2016 Lamina har bare atom cpu: Intel Atom Z3735F CPU. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Jeg har ikke nok erfaring med dette, men det kan se ut som om du bare trenger en standard windows 10 usb-nøkkel og evt adapter for å koble til micro-usb porten. Se om artikkelen her hjelper http://www.techradar.com/news/software/operating-systems/installing-windows-10-on-a-50-80-tablet-learn-from-my-mistakes-1295219/2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Anniversary Update krever minst 16 GB ledig plass på C for å kunne installeres men får kun 11 gb ledig, så vet noen måte jeg får løst dette uten reinstallasjon? Har du brukt Disk Cleanup med Clean up systemfiles-opsjonen? Jeg fikk 16,7GB ledig (på en 32GB SSD) med den metoden. Nettbrettet mitt har både docked keyboard og 2 USB-porter, så da er det litt enklere. Nettbrettet ditt har ikke en micro-SD-port eller noe sånt som kan brukes da? Og en annen ting: prøver du å oppgradere på en annen måte enn via Windows Update? (Jeg ser at mange ennå ikke har fått tilbud om "1607" via Windows Update ennå.) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. august 2016 Forfatter Del Skrevet 12. august 2016 Anniversary Update krever minst 16 GB ledig plass på C for å kunne installeres men får kun 11 gb ledig, så vet noen måte jeg får løst dette uten reinstallasjon? Har du brukt Disk Cleanup med Clean up systemfiles-opsjonen? Jeg fikk 16,7GB ledig (på en 32GB SSD) med den metoden. Nettbrettet mitt har både docked keyboard og 2 USB-porter, så da er det litt enklere. Nettbrettet ditt har ikke en micro-SD-port eller noe sånt som kan brukes da? Og en annen ting: prøver du å oppgradere på en annen måte enn via Windows Update? (Jeg ser at mange ennå ikke har fått tilbud om "1607" via Windows Update ennå.) Ja fremdeles like liten plass. Den har en micro usb men merker med en del huber, funger det dårlig å koble til enten bluetooth\ flere usb porter minnepenn\tastatur og fremdeles får bootet fra usb. UEFI\bios støtter ikke touch skjerm. Godt mulig i teorien hadde gått an å mellomlagre på minnepenn men da vil det gå mye tregere. Bruker: https://support.microsoft.com/nb-no/help/12387/windows-10-update-history Men kan godt være den har en bug som gjør den bruker dobbelt diskplass siden programmet laster ned nyeste build. Hvis du da senere bruker windows update laster den ned samme der. Det har fungert fint på de fleste maskinene som jeg har aktivert. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Bruker: https://support.microsoft.com/nb-no/help/12387/windows-10-update-history Men kan godt være den har en bug som gjør den bruker dobbelt diskplass siden programmet laster ned nyeste build. Hvis du da senere bruker windows update laster den ned samme der. Det har fungert fint på de fleste maskinene som jeg har aktivert. Jeg har også brukt den metoden med hell, men da hadde jeg alltid mer diskplass enn 16GB tilgjengelig. På nettbrettet kjørte jeg setup.exe fra en USB-pinne, og da klagde den ikke over manglende plass. Jeg vet ikke om en oppdatering til "1607" via Windows Update vil fungere uten problemer på et nettbrett med så lite diskplass. (Jeg orket i hvert fall ikke å vente.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå