Gå til innhold

hjelp! maskinen min slår seg av under spilling

kristoffer b

Anbefalte innlegg

hei

maskinen min slår av etter en stund med spilling og jeg må faktisk dra ut alle ledningene til maskinen for å i det hele tatt få den til å starte igjen.... noen som har noen har peiling på hva som kan være galt?

dette er veldig irriterende, jeg har prøvd å formatere å legge inn Xp på nytt og jeg har også flashet biosen men dette hjelper ikke..

har følgende hardware:

Epox 8rda+

xp1700@xp2200

512mb pc2100

9800se aiw@9800pro aiw

wb80jb

ibm dekstar 41 giga

56k modem

mvh kristoffer

Endret av kristoffer b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å sette AGP-speed til 4X evt enda lavere. En annen ting du også kan prøve er å slå av "fastwrite"...

For å gjøre dette trenger du kontroll-panelet til ATI (ligger på hjemmesiden deres), da får du ekstra instillinger i skjer-egenskapene, mulig det allerede er installert sammen med driverne dine.

Lenke til kommentar

hadde og har samme problemet av og til selv, da det var riktig ille var det minne som var feil, nå er det skjermkortdrivern som av en eller annen grunn lager trøbbel, kanskje virus. Må installere skjermkortdrivern ganske så ofte.

Du finner minne tester rundt på nettet prøv de, mens jeg venta på nytt minne måtte jeg underklokke maskine min til 100 FSB, da gikk den stabilt.

Lenke til kommentar

hei

vil takke for alle svar.

tror ikke at varmen er problemet.

cpuen ligger vanligvis på 44 grader under normalt bruk og rundt 47-50 grader under spilling.kabinett tempen er ca 30-33 grader.

i sted spilte jeg UT 2003 i ca 45min før den slo seg av. mens en annen dag testet jeg midtown madness 2 og da slo den seg av etter 2 min. jeg hadde ikke dette problemet før jeg fikk nytt skjermkort. før hadde jeg et geforce4 mx440.

kan det være at kortet ikke får nokk strøm? har alle strømuttak i bruk+ masse splittere til vifter,katode å til skjermkortet+ 2 cd rommer og 2 disker....

mvh kristoffer

Endret av kristoffer b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...