Gå til innhold

Stille Spill PC - Maks 20 000

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg sitter å funderer på å oppgradere til ny PC.

Jeg bruker den mest til kontorarbeid, men har også lyst å kunne dra på VR spill med HTC vive.

Blir nokk å dra på GTX 1080 når jeg først oppgraderer, men står litt mer stille per hardware rundt.

Drømmen hadde hvert et lite kabinet så stille som mulig, gjerne noe vannkjøling på GPU/CPU for stillheten og kjølingen.

Har Samsung 850 EVO 500GB SSD, så trenger ikke lagring :)

Forslag?

Endret av AnDyM90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gigabye sitt Xtreme gaming, er jo vannkjølt og fint. Sammen med en I7 6700K, som kjører en NZXT x31

I et Nano S kabinett. Da får du noe som er lite og stille gående. Velg også en god PSU gjerne "overkill", siden de virkelig gode ikke starter vifta før det er 50% power draw av lovet effekt.

Lenke til kommentar

Gigabye sitt Xtreme gaming, er jo vannkjølt og fint. Sammen med en I7 6700K, som kjører en NZXT x31

I et Nano S kabinett. Da får du noe som er lite og stille gående. Velg også en god PSU gjerne "overkill", siden de virkelig gode ikke starter vifta før det er 50% power draw av lovet effekt.

Takk for svar :) hva vil du si er overkill på psu? 850w+?
Lenke til kommentar

Jeg var ute etter ca. det samme som deg med pris litt over det, men hvis jeg tar bort SSDer så blir det ca 20k.

Forslag:

https://www.prisguide.no/liste/161478

Jeg kjøpte selv AX860 som PSU, den bruker ikke viftene selv med 60% i bruk, men fant ut senere at AX760 er stillegående på 70%, som faktisk gir noen få watt ekstra vifteløs kapasitet pluss at man sparer 200kr.

Det er en platinum sertifisert psu av god kvalitet. Bedre å kjøpe en PSU av høy kvalitet som ikke trenger viften opp til ca. 530 watt (perfekt for gtx1080 og skylake) enn å kjøpe en PSU av middels kvalitet som trenger mye høyere watt for å være vifteløs. Velger man ekstrem wattstyrke kommer man utenfor optimal last på samme måte som når man er tett opp mot å bruke all kapasiteten i tillegg til at en PSU av høyere kapasitet blir varmere som kan konverteres til lyd i en stillegående PC..

I tillegg byttet jeg ut kabinettviftene med 3 Noctua vifter (blir ca. 700kr).  Er du dedikert til stillegående PC så blir det best med stillegående vifter med redusert rpm. Selv vannkjøling av høy kvalitet kan ikke konkurrere med det, da radiator og reservoar lager ekstra lyd. Vil du yte det lille ekstra med kraftig overklokking, eller ikke er så nøye på lyd, så gå for vannkjøling.

MSI 1080 Gaming X har kommet best ut på det jeg har sett av 1080 lydtester.

400Q er et veldig stillegående kabinett som også er lite for å ta ATX, men holder akkurat Noctua U14s CPU kjøler. Med mye vannkjøling tror jeg denne blir for trang, da blir nok Fractal Define S bedre,

Hovedkort er det så mye å velge i som har liten effekt på ytelse og stillhet, kommer mest an på hva du trenger av M.2 støtte, USB porter, lyd osv.

Holder sikkert med 16 GB ram til kontorbruk og spill nå. Men ville selv valgt 32 for litt mer fleksibilitet i andre bruksområder fremover i tid.

Endret av SpaceLemon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...