michael123 Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 har ptøvd dette programmet : http://hundredpushups.com/ men funket ikke, har også prøvd uten et program heller ikke klarte jeg å bli bedre? hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Hvor mye veier du? Er du overvektig? Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Kan prøve å begynne med lav vekt i benkpress og så gradvis øke? Lenke til kommentar
michael123 Skrevet 10. august 2016 Forfatter Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Hvor mye veier du? Er du overvektig? veier 90 er ca 186 cm så ganske feit .. Endret 10. august 2016 av michael123 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Der er problemet ditt. Du er rett og slett ikke sterk nok til å løfte så mye vekt. Du har for høy fettprosent. Letteste er å slanke bort fettet og trene styrke ved siden av. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Start med å ta pushups med å bruke knerne isteden for terne med å løfte. Om det er for tunkt, så kan du prøve å ta pushups ved å lene deg mot en vegg eller fra en skråning/bakke.Selv slet jeg med pushups i begynnelsen, å i dag tar jeg lett 10 på gulvet med strak rygg på terne. Endret 10. august 2016 av Gintoki Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Pushups er blytunge om man har trent lite tidligere og veier mye. Du bør ikke gå for de tyngste øvelsene i starten; jobb heller med å få en regelmessighet i treningen og bli kvitt noen kilo fett. Begynn å ta turer etter skole/jobb et par-tre dager i uken, etter hvert kan du starte med et enkelt treningsprogram på et treningssenter og hold deg til det en stund, så kan du utvide det senere når du kommer i bedre form. Om du kun prøver på armhevinger så vil du raskt miste motivasjonen når det ikke funker. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Kva er målet ditt? Kunne ta mange titals pushups? Bli sterkare? Ned i vekt? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Som noen over her sier, begynn å ta pushups på knærne eller bruk en stepkasse/eller lignende under hendene så ikke løftebanen blir så lang. 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 Du skal ha bra spinkel benbygning for å si at 90kg på 186cm er "feit". Eventuelt unormalt lite muskler. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 186 cm og 90 kg er ein BMI på 26. Grensa for overvekt går ved 25, så ein har litt ekstra med den vekta, gitt at ein ikkje har trent ein del og bygd musklar. Utan styrketrening vil det vere ein del feitt på kroppen om ein har 26 i BMI. Dei fleste har musklar som reflekterer dagleglivet, utan spesielt tunge løft med mindre ein trener styrke. Eg vil difor påstå at ein person på 186 cm og 90 kg som ikkje har ein del feitt for mykje, er meir unormal enn den som har det. Unormal i denne samanhengen er avhengig av snittet. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. september 2016 Del Skrevet 11. september 2016 BMI-systemet er ikke presist over hele skalaen av høyder og kroppsfasonger. Om han er en klassisk "flaggstang" med skjelettbredde så passer det kanskje. Om han er bredbygd og høy blir det feil. Selv har jeg en fasong som tilsier at 100kg ville være en sunn vekt fordelt over mine 193cm, dels på grunn av genetisk disposisjon for ufortjent mye muskler. Om jeg er unormal? Joda, de fleste jeg ser som er på min høyde er smale som konfirmanter. Bredbygde folk over 1.90 er det langt imellom. I denne sammenhengen er det viktig å skille mellom "unormal" og "sunn". BMI er et system som funker for utstillingsdukker på 1.75. For mennesker er det i realiteten ubrukelig på individnivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå