Gå til innhold

uansett hva jeg gjør suger jeg i push ups! Tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Start med å ta pushups med å bruke knerne isteden for terne med å løfte. Om det er for tunkt, så kan du prøve å ta pushups ved å lene deg mot en vegg eller fra en skråning/bakke.

Selv slet jeg med pushups i begynnelsen, å i dag tar jeg lett 10 på gulvet med strak rygg på terne.

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Pushups er blytunge om man har trent lite tidligere og veier mye. Du bør ikke gå for de tyngste øvelsene i starten; jobb heller med å få en regelmessighet i treningen og bli kvitt noen kilo fett. Begynn å ta turer etter skole/jobb et par-tre dager i uken, etter hvert kan du starte med et enkelt treningsprogram på et treningssenter og hold deg til det en stund, så kan du utvide det senere når du kommer i bedre form. Om du kun prøver på armhevinger så vil du raskt miste motivasjonen når det ikke funker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

186 cm og 90 kg er ein BMI på 26. Grensa for overvekt går ved 25, så ein har litt ekstra med den vekta, gitt at ein ikkje har trent ein del og bygd musklar. Utan styrketrening vil det vere ein del feitt på kroppen om ein har 26 i BMI.

Dei fleste har musklar som reflekterer dagleglivet, utan spesielt tunge løft med mindre ein trener styrke. Eg vil difor påstå at ein person på 186 cm og 90 kg som ikkje har ein del feitt for mykje, er meir unormal enn den som har det. Unormal i denne samanhengen er avhengig av snittet.

Lenke til kommentar

BMI-systemet er ikke presist over hele skalaen av høyder og kroppsfasonger. Om han er en klassisk "flaggstang" med skjelettbredde så passer det kanskje. Om han er bredbygd og høy blir det feil. Selv har jeg en fasong som tilsier at 100kg ville være en sunn vekt fordelt over mine 193cm, dels på grunn av genetisk disposisjon for ufortjent mye muskler. Om jeg er unormal? Joda, de fleste jeg ser som er på min høyde er smale som konfirmanter. Bredbygde folk over 1.90 er det langt imellom.

I denne sammenhengen er det viktig å skille mellom "unormal" og "sunn".

BMI er et system som funker for utstillingsdukker på 1.75. For mennesker er det i realiteten ubrukelig på individnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...