Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linjebrudd ADSL


Anbefalte innlegg

Sliter med hyppige linjebrudd på min NGT linje. Når jeg blir brutt, må jeg gå til network connections og disable og deretter enable den aktuelle tilkoblingen.
Da funker det igjen.

Jeg skulle gjerne ha logga disse avbruddene for å dokumentere problemet ovenfor NGT, som hevder det ikke er et problem.


Men, når jeg ikke er her for å fikse network connections, vil et evt logg-program bare stå "og stange". Da vil ikke loggingen ha noe for seg.

Derfor trenger jeg et program som "reconnecter" linja igjen, og (evt et nytt program) som logger avbruddene.

Er jeg forstått?

Tror jeg er iferd med å knuse hodet mitt i veggen i frustrasjon over disse bruddene, så hjelp mottas med takk.... :cry:


(Jeg har også et par teorier om hva problemet er, men jeg ber ikke om noen diagnose på problemet, og håper at jeg gjør det mer lettforståelig ved å utelukke disse fra posten min...)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om du har prøvd med et annet nettkort?

 

selvfølgelig. problemet er på alle tre maskinene som uavhenging er knyttet opp mot routeren. hvis vi skal snakke om problemet, og ikke programmet så kan jeg jo si at jeg har funnet en av flere feil. NGT har installert ADSL-abbonementet slik at når jeg bruker min analoge telefon, (løfter av røret feks) så brytes ADSL-linjen.

det vil jeg si er en feilinstallasjon av stort kaliber.

 

men uavhenging av telefonen får jeg også hyppige linjebrudd. jeg har byttet router og samtlige kabler uten at dette har ført frem. NGT påstår linjen er testet og fungerer optimalt.

 

det er etter lang tid jeg ser meg nødt til å dokumentere disse linjebruddene. jeg har også vært så heldig å få tak i firmaet som er engasjert av NGT i mitt område til å utføre installasjoner mm, og disse kommer på mandag. dette har jeg gjort uavhenging av NGT, da de viser seg vanskelig å samarbeide med.

 

men, NGT skal jo få regninga for dette, og derfor trenger jeg et slikt program.

 

det er jo egentlig mer enn nok med en history på ping.exe, men det finnes visstnok ikke. så....hjeeeelP???

 

 

PS; det er en stund siden jeg bytta nettverkskort, skal prøve det, bare for sikkerhets skyld. takk for tipset agvg ;)

Lenke til kommentar

Har tilsvarende problemer med NGT (+ mye mer). Jeg ringte og hevet kjøpet i dag. Jeg har hatt problemer siden juli med NGT.

 

 

E montør fra Bravida var hos meg i går og han målte ingen støy på linjen. Men når jeg ringte NGT hevdet NGT at montøren hadde sagt at det var veldig mye støy på linjen. Begret rant over i dag, slik at jeg ringte de og hevet kjøpet. Foreløpig ukjent om jeg får tilbake penger som jeg betalte forskudd, men som jeg ikke har vært på nett for. Vi får se.

Lenke til kommentar

En kompis hadde akkurat samme problemet. Da var splitteren feilplassert. Han hadde to telefoner i huset og istedenfor å plassere splitteren før den første telefonen så blei den plassert etter, altså på linja som gikk til den andre telefonen. Da blei jo selvfølgelig linja fortsatt forstyrra av den første telefonen. Sjekk linjene i huset for å forsikre deg om at ingen telefoner er koblet til linja FØR splitteren.

Endret av mozz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...