Nimda Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Når jeg bruker internett uten ruteren dvs. rett fra modemet til nettverkskortet, funker alt bra. Når jeg kobler den til routeren får jeg loss som varierer fra 0% - 100%. Har en SMC Barricade 7004BR router og skriver ping 192.168.123.254 (IPen til routeren) i command prompt. Den andre PCen som er tilknyttet ruteren fungerer utmerket. Vil det si at det er noe problemer i windows oppsettet mitt? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Når jeg bruker internett uten ruteren dvs. rett fra modemet til nettverkskortet, funker alt bra. Når jeg kobler den til routeren får jeg loss som varierer fra 0% - 100%. Har en SMC Barricade 7004BR router og skriver ping 192.168.123.254 (IPen til routeren) i command prompt. Den andre PCen som er tilknyttet ruteren fungerer utmerket. Vil det si at det er noe problemer i windows oppsettet mitt? Dålig kabel som ikke funker skikkelig på 100Mb/s er vel ikke en umulig feilkilde. Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Speedometeret på ITavisen viser kun 200 kbit/s. Har Bluecom på 720kbit/s. Har prøvde med flere kabler Lenke til kommentar
hart Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 har akkurat samme problemet med min SMC7004VBR, det oppstod i går rett etter nyttårsaftenen... jeg har hatt to PCer på min ruter på "port" 1 og 4.. Den på 1 er hovedPCn og den har over tid hatt mye større linjeload enn den på 4. Ruteren har jeg hatt i over et halvt år og den har oppført seg pent helt til i går.. Tilgi missbruken av ordet port her. Det hele begynte i går (02.01.04) med at maskinen på port 1 ble veldig treg (som i lav båndbredde), mens PCen på port 4 forble så rask som linja skal være.. Det første som slo meg var egentlig virus, spyware el lign... etter å ha utelukket software (ingenting unormalt) så gikk jeg over til å se på ruteren.. til min store undring så ble hastigheten gjennopprettet på port 1 når jeg plugget ut kabeln fra port 4.. når jeg bytter om så er det den PCen i port 1 som lider.. etter å ha forsøkt forskjellige konfigurasjoner så ser jeg at port 1 og 2 gir dårlig ytelse når maskin nr to står i hvilken som helst annen port. Står begge maskinene i hhv port 3 og 4 så fungerer de som de skal.. For de som er fristet til å foreslå å konfigurere ruteren rett så har jeg mitt på det tørre der.. Som de fleste sikkert allerede har skjønt ut i fra det jeg har skrevet så har noe gått i stykker i ruteren, og jeg skal jo selvfølgelig levere den inn pga garanti.., men det jeg lurer på er om du har forsøkt med flere konfigurasjoner av PCer tilkoblet ruteren.. regner med at du har mer enn en PC siden du har ruter. :-) Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Jeg har nesten det samme problemet med min SMC 7004BR, men dette gjelder acesspointet SMC2455W som er koblet til port 4. Der kobler den bærbare PC'en seg "av og på" umotivert. Har gått gjennom allt av oppsett, finner ingen feil. Har også klaget på hastigheten til min nettleverandør, de påstår at alt er ok. Som jeg oppfatter det nå så kan problemet ligge i SMC routeren, hmmmm..... Lenke til kommentar
hart Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Vel... etter å ha tullet litt rundt med ruteren så tok jeg en reset på den... ikke fra SW siden til ruteren.. det hjalp ikke, men HW reset vha den lille knotten på baksiden.. selvfølgelig mistet jeg all tidligere konfigurasjon, men nå er den som ved ett trylleslag helt frisk.. Jeg har verken lagt til noe eller fjernet noe fra den opprinnelige konfigurasjonen... Glad er jeg likevel for å slippe å slite mer med det.. Endret 4. januar 2004 av hart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå