Petter1994 Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Hei. Har vært sammen med en jente i snart ett år. Nylig har jeg blitt klar over en fetisj jeg ikke var klar over at jeg hadde. Vi har begynt åt trene sammen det siste halvåret. Jeg er en veldig aktiv type, driver med mye sport, mens kjæresten min har danset litt ballett og drevet litt med turn. Det som har blitt tydelig er at hun er MYE sterkere i beina enn det jeg er. Hun liker å trene beina sine veldig hardt, og jeg klarer ikke engang å løfte halvparten av den vekta hun løfter på beinøvelser. Først synes jeg det var litt pinlig, men etterhvert har det faktisk blitt en turn-on. Kjæresten min erter meg kontinuerlig når vi trener og ofte blir jeg faktisk ganske kåt . Hun påstår, til min irritasjon, at jenter GENERELT har sterkere bein enn enn meg, og hun liker noen ganger å invitere med seg venninner som trener sammen med oss får å illustrere poenget sitt. Dette må vel være en eller annen form for fetisj? Ikke noe muskelfetisj akkurat, kjæresten min ser ganske normal og gjennomsnittlig ut. Har snakket litt med kompiser, og de synes det er mest bare morsomt. Skriver denne posten for å få tilbakemelding på hva folk mener om dette, og evt. om det er noen som deler en slik fetisj, enten gutter eller jenter. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Jeg selv er mann og fan av det å leke med maktbalansen, og kan absolutt se appellen i det at ei tilsynelatende vever jente er fysisk sterkere enn meg. Om en kan kalle det en fetisj eller ikke vet jeg ikke, men så lenge det er en ting man liker og som ikke involverer at man utsetter noen andre mennesker for noe de ikke samtykker til ser jeg på det som utelukkende positivt. Anonymous poster hash: f180c...bdf 1 Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Finnes nok langt mer uvanlige fetisjer. 5 Lenke til kommentar
Petter1994 Skrevet 8. august 2016 Forfatter Del Skrevet 8. august 2016 (endret) Takk for svar. Ja enig, det er først og fremst positivt. Et krydder i hverdagen Samtidig er jo problemet at manndommen min blir så innmari utfordret. Jeg kan bli seksuelt pirret når det er bare er oss to, men når kjæresten min inviterer med seg venninner på trening som så til de grader utklasser meg i benstyrke synes jeg noen ganger det kan bli direkte pinlig. Hun erter meg ofte verbalt, spør f.eks. ting som "liker du at jenter er sterkere enn deg?", "du må ikke ta det så tungt at vi er sterkere enn deg" osv. (mens andre hører på). Har forsøkt å si til henne at jeg ikke liker at hun sier sånn når vi er på treningsstudio, men da har hun bare ledd uskyldig og sagt at det må jeg da tåle. Det blir liksom litt et maktspill dette her, som jeg som sagt pirres av, samtidig som det kan bli litt vel mye til tider. Eller er det jeg som gjør det større enn det er kanskje? H Endret 8. august 2016 av Petter1994 Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Så mye knebøy som jenter trener disse dager så skulle det ikke forundre meg om de er sterkere enn de fleste gutta, ikke uvanlig at det står ei lita blondine med 100kg på knebøystanga der jeg trener.... føler nesten jeg må trene ekstra for å holde dem unna meg Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Takk for svar. Ja enig, det er først og fremst positivt. Et krydder i hverdagen Samtidig er jo problemet at manndommen min blir så innmari utfordret. Jeg kan bli seksuelt pirret når det er bare er oss to, men når kjæresten min inviterer med seg venninner på trening som så til de grader utklasser meg i benstyrke synes jeg noen ganger det kan bli direkte pinlig. Hun erter meg ofte verbalt, spør f.eks. ting som "liker du at jenter er sterkere enn deg?", "du må ikke ta det så tungt at vi er sterkere enn deg" osv. (mens andre hører på). Har forsøkt å si til henne at jeg ikke liker at hun sier sånn når vi er på treningsstudio, men da har hun bare ledd uskyldig og sagt at det må jeg da tåle. Det blir liksom litt et maktspill dette her, som jeg som sagt pirres av, samtidig som det kan bli litt vel mye til tider. Eller er det jeg som gjør det større enn det er kanskje? H Du gjør det større enn det er. Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Nais. Jeg liker at kjerringa bytter dekk på bilen ;P Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Min kone har vært fitnessutøver for ti år siden, og har jobbet 13 år som personlig trener. Har 6 årig bachelor i idrett og ernæring. Jeg må si at det er en turnon å ha en dame som tar vare på seg selv, men vil ikke kalle det en fetisj Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Ikke uvanlig. Hadde reagert likt, selv om det bare er del av min egen fetish. Jeg har opplevd å bli vunnet over og holdt nede av jente, uten sjans til å komme meg løs. Jeg har også funnet ut at kvinner er sterkere enn jeg trodde. En god del jenter er sterkere enn gutter i både armer, hender og bein.Spesielt i land som Norge, Nord Amerika( Usa og Canada), Tyskland og Japan er dette ikke uvanlig.Selv elsker jeg å bli fysisk overmannet av jenter for å si det rett ut. Ikke så lett å forklare hvorfor, det er bare sånn. Anonymous poster hash: 83258...0f6 Lenke til kommentar
Petter1994 Skrevet 9. august 2016 Forfatter Del Skrevet 9. august 2016 Når det gjelder overkroppen - der er jeg sterkest, men kjæresten min er veldig mye sterkere i underkroppen og beina, og gir uttrykk for en holdning om at det er normalt at jenter er sterkere i beina og at det er slik det skal være. Hun sier at kvinner flest har en mer kraftig bygd underkropp fordi de skal føde barn, og at menn dessuten finner det mer attraktivt med en formfull timeglassfigur snarere enn en syltynn figur (fordi det signaliserer fruktbarhet). Jeg svarer henne tilbake med at de fleste jentene jeg ser på treningsstudio løfter mindre enn meg, også på øvelser som beinpress og knebøy. Kjæresten min mener imidlertid at det handler om en kulturell stereotypi, og at mange jenter ikke liker å trene tungt fordi de ikke vil bli store, men at potensialet er større. Hun har som sagt flere ganger invitert med seg ulike venninner på trening for å vise frem "hvordan en skikkelig jente trener", og jeg må bare innrømme at maksstyrken i underkroppen til disse jentene er ganske utrolig, nesten skremmende. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Vel, dama di tar feil, men det er streng tatt ikke veldig viktig. Antakelig sier hun det for å underbygge dynamikken dere har, hvor du egentlig liker tanken på at det hun sier er riktig. Go with the flow. Muskelmasse er muskelmasse. Menn har jevnt over mer muskelmasse enn kvinner (også i beina) og har dermed størst potensiale. At kvinner har en kulturell forventning om ikke å trene tungt og dermed ikke er så sterke som de kan være er nok derimot riktig. I tillegg vil en mann som har kontorjobb og aldri beveger seg nok være ekstremt svak (kilde: jeg har kontorjobb og baseløftene mine var flaut lave da jeg begynte å trene), slik at forskjellene nok utjevner seg når man ser på befolkningen som helhet. Lenke til kommentar
Petter1994 Skrevet 10. august 2016 Forfatter Del Skrevet 10. august 2016 Ja, det er nok mest erting fra hennes side, og jeg pirres ganske mye av det, og det merker nok hun også. For å si det slik, det er ikke uvanlig at jeg kan få ereksjon under trening hvis hun setter igang med sitt "dirty talk", og det kan jo være litt flaut. Samtidig er det jo ganske overraskende hvor sterk kjæresten min og venninnene hennes har vist at de er i beinøvelser. Vi snakker dobling og trippling av vekten her, jfr meg selv, og jeg ser ikke på meg selv som noen pingle, heller ikke i beinstyrke. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ja, det er nok mest erting fra hennes side, og jeg pirres ganske mye av det, og det merker nok hun også. For å si det slik, det er ikke uvanlig at jeg kan få ereksjon under trening hvis hun setter igang med sitt "dirty talk", og det kan jo være litt flaut. Samtidig er det jo ganske overraskende hvor sterk kjæresten min og venninnene hennes har vist at de er i beinøvelser. Vi snakker dobling og trippling av vekten her, jfr meg selv, og jeg ser ikke på meg selv som noen pingle, heller ikke i beinstyrke. Hmm… Jeg ser to muligheter her. 1) Du løfter ca. kroppsvekt i knebøy, noe som er et absolutt minimum for å gå klar av "pingle"-stempelet. Du er mann, så hvis vi anslår at du veier ca. 80kg, betyr det at disse jentene du snakker om løfter 160-200kg. Med mindre de er aktive styrkeløftere ser jeg ikke på det som veldig sannsynlig. 2) Disse jentene er godt trente hobbyløftere, og løfter kanskje 100-120kg. Det betyr da at du løfter 30-40kg, og det er veldig, veldig pinglete til mann å være. Jeg anser ikke dette som veldig sannsynlig heller. Eller, tredje muligheten her er jo så klart at du ser ting gjennom filteret av fetisjen din, feilberegner og anslår på en slik måte at det slår ut slik du liker. Lenke til kommentar
Petter1994 Skrevet 10. august 2016 Forfatter Del Skrevet 10. august 2016 Knebøy har vi ikke sjekka. Men mistenker at jeg tar mer der, fordi det er en baseøvelse som bruker mer hele kroppen. Jeg snakker mer om de stasjonære øvelsene som isolerer beina, f.eks. beinpress, leg-extensions, liggende leg-curls, ja/nei maskinen, osv. Kjæresten min og venninner av henne klarer f.eks. ta repetisjoner med all vekten på flere av disse apparatene, og selv om jeg virkelig pumper opp all min mandighet og legger fetisjen igjen ved døren, så garanterer jeg at jeg ikke er i nærheten av å klare å gjøre det samme. Det er faktisk det som pirrer meg aller mest, at jeg vet at jeg virkelig prøver. Det er også veldig pirrende å bare se hvor mye muskler de faktisk har, for lårene deres blir veldig mye større når de anstrenger seg under øvelsen og ser skikkelig massive ut. I hviletilstand ser lårene ut som jentelår flest, litt tykkere enn en gjennomsnittlig manns, men ikke noe voldsomt. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Har aldri opplevd at en jente har vært fysisk overlegen meg på noe somhelst eksplosivt. Det høres helt uvirkelig ut. Utifra hva som sies her så regner jeg med at du har en ganske vanlig fetisj. Regner med du liker dette?: Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Vel, jeg for min del skal ikke mer enn å sjekke førstesiden på VG, så tenker jeg: "Hun der hadde helt sikkert dunket meg som ingenting", og blir opphisset av tanken på å bli jult opp av noe sånt.. Anonymous poster hash: 83258...0f6 Lenke til kommentar
Petter1994 Skrevet 11. august 2016 Forfatter Del Skrevet 11. august 2016 Tenner egentlig ikke så mye på BDSM eller å være slave og den typen ting.Vanskelig å forklare egentlig, hvorfor jeg blir opphisset av å se jenter løfte tunge vekter. Har lenge lurt på om det kan være kamuflert homoseksualitet, men har slått det fra meg, for jeg har aldri kjent seksuell tiltrekning mot gutter. Tror jeg definitivt er heteroseksuell. Men det ligger vel sannsynligvis noen dominansefantasier bak. Den styrken og de musklene jeg pirres av må jo representerer jo et eller annet - makt kanskje? Det blir liksom en reversering av den tradisjonelle maktbalansen. Kjæresten min spør meg noen ganger om det ikke er deilig å bare "gi opp å være sterkest og å la jentene ta over noen ganger". Hun er ikke redd for å vise at hun er både feminin og sterk, og liker hele tiden å utfordre mandigheten min på ulike måter. Jeg synes faktisk også det er vakkert med en muskuløs kvinnekropp, i hvert fall en muskuløs underkropp. Kjæresten min har blant annet en utrolig rund og fin rompe. Etter min mening finnes det ikke noe mer sexy enn å plassere hendene mine lett over rompa hennes under trening og kjenne at den utvider seg og blir superhard. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Det du har, er et femdom-fetisj. Anonymous poster hash: 83258...0f6 Lenke til kommentar
Petter1994 Skrevet 11. august 2016 Forfatter Del Skrevet 11. august 2016 Mulig det, men i så fall en ganske avgrenset femdom-fetisj, for vi lever ikke noe i femdom-forhold ellers. Og jeg pirres ikke av å bli dominert med håndjern eller pisk o.l. Kan imidlertid noen ganger ha det slik at kjæresten min er ganske hardhendt i senga og tar en ganske fysisk dominant rolle, og det kan tenne meg. Og som sagt, litt bodyworship er noe vi begge tennes av (dvs hun tennes av at jeg tilber hennes kropp). Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Er vel ikke så uvanlig at jenter har sterkere bein enn gutter da? Hvis man tar en titt rundt seg så tar det ikke langt tid å oppdage at jenter oftere har ganske mye tykkere lår enn gutter. Hvis jenta i tillegg trener bein og gutten ikke gjør det burde det jo være lett match. De fleste gutter prioriterer ikke bein, så da sier det seg selv at jenter ofte kan være sterkere der. Anonymous poster hash: 7bd66...74c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg