Nicon Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Hei dere her i Javascript Jeg har en side der man må klikke på en "enter" link for å komme inn på hovedsiden. Nå ønsker jeg følgende: 1. Når "Enter" linken klikkes skal index.php loades i samme vindu som "Enter" linken "var i". 2. Når "Enter" linken klikkes skal det også åpnes en annen side i et nytt vindu. Dette skal helst legge seg ned, eller komme opp når man forlater index.php siden.. Noen som kan poste en url, eller helst et helt script som greier dette?? På fohånd takk.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Det enkleste hvis du vil ha en popup etter at index.php er lukket er å legge inn et javascript i index.php. (lukes bort av popupkillere...) Ellers er det fullt mulig å åpne et nytt vindu eller to (eller trefirefem) samtidig som samme side redirectes se http://www.storm-tt.net (krever at du har popupkiller ellers skjer alt automatisk) Å åpne siden minimert har jeg derimot ikke vært borti Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) <script language ="javascript"> <!-- function OpenPageAndRedirect() { winprops = 'height='+500+',width='+750+',top='+20+',left='+20+',scrollbars=no,resizable' win = window.open('*.html', '**', winprops) if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus(); } top.location = '***.html'; } --> </script> Modifiser: * = navnet på siden som skal poppes opp ** = tittel på vinduet *** = siden som skal vises i det "gamle" vinduet Lim inn foregående i head <a href="***.html" onclick="OpenPageAndRedirect();return false;">hahahahah</a> lim inn dette som link Er faktisk litt usikker på hvorfor jeg har link til siden som skal erstatte den gamle på to steder, men det virker edit, dette er scriptet bak storm-tt.net Endret 25. november 2003 av enden Lenke til kommentar
robgar Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Det var ikke slik jeg mente, får prøve på nytt: et dokument (index) om en person trykker på link A blir man automatisk henvist til link A neste gang man åpner dokument index Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Dette krever at du kan lagre informasjon om hvilke valg brukerene foretar seg. Pseudokode: finn ut hvilken link Lagre link i cookie Lagre cookie hos klient Neste besøk: Hent cookie hos klient Vidresend klient til riklig link fra cookie hvis ingen cookie, vis fram index Sånn ommtrentlig det du mente? Det er et ganske omfattende script Endret 1. desember 2003 av enden Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 faktisk ikke. cookie håndtering går greit med js Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 faktisk ikke. cookie håndtering går greit med js Så fint, da tar du på deg å lage det? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 må vel det ja: http://sirius.isa-geek.org/~lindahl/javasc.../huskeside.html setcookie og getcookie finner du på google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå