Konto brukes ikke Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Ett ubrukt tlf uttak og ser ingen umiddelbar bruk for det. Er det lov å kle det igjen? Hvis ja,- Er det noen årsaker/grunner til ikke å gjøre det? Brukes selve boks(skjult-anlegg) f.eks til fiber hvis det er aktuelt. Eller andre ting? Vurderingen er enten å kle inn eller deksel - men dumt med deksel hvis det aldri er aktuelt for bruk uansett Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Telefonuttak brukes til Internett på noen steder. Bortsett fra det så er det ingen grunn til å ikke kle det vekk. Det er ingen lov som sier at du må ha telefonuttak eller at du ikke kan fjerne det, "blir det samme som å kreve at dere har strøm i huset" Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Fiber blir ikke lagt opp i samme hull om du ikke selv krever det og muligens betaler ekstra for det. Ingen andre kabler heller, med mindre du selv vil det. Så, tett igjen om du vil, har du fiber er det vel lite trolig at du noen gang får brukt for det igjen. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. august 2016 Forfatter Del Skrevet 6. august 2016 Så, tett igjen om du vil, har du fiber er det vel lite trolig at du noen gang får brukt for det igjen. Har ikke fiber - har via kabeltv. (CanalDigital). Men det er lagt fiber fram til 'bokser/kasser' lagt ned ikke langt unna leilighetene. Det er dog borettslag, så trodde det muligens er noe spesifikke regler på fastanlegg angående å kle igjen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Det må du jo sjekke med styret. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Kledde det igjen selv da jeg la nye panelplater for et par år siden Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. august 2016 Forfatter Del Skrevet 6. august 2016 (endret) Tror jeg kler igjen og noterer målene, slik som(Edit: var) foreslått her. Takk for svarene! Endret 6. august 2016 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 I min forrige leilighet brukte jeg telefonopplegget til å legge intranett. Fjernet de kablene som var og erstattet med CAT5. Alternativt kan man bruke det til å skjule andre typer tekniske kabler på. F.eks. flytte AV-utstyr fra stua til naborommet. Kommer an på behov og om det er uttak i flere rom selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå