Gå til innhold

ISRAEL - Jødenes land

Anbefalte innlegg

FN gav jødene landområdet israel. Palestinerne liker ikke det, og mener de har rett på Israel/Palestina.

Det er klart at man får asosiasjoner når Israel ser seg nødt til å bygge en mur rundt landet. DDR hadde en lignende mur. Forskjellen er jo at Israel ikke nekter israelerne å reise ut, det er kun for å hindre disse palestinerne i å "gjøre bøll", selvmordsbomber ol.

På min privatskole, vakte det stort oppsikt når norsklærerne min sa at "Jødene har ikke rett på Israel" Når mennesker går med palestina-skjerf, da mener jeg de er naive. Det blir som å støtte Al-Quaida.

PALESTINERNE DREPER!

Dette står jeg for, og det er bekl.agelig om noen mener jeg skriver dette kun for å provosere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg chattet med en Israeler som bor i Tel Aviv i senest i går. Han var kommandant i hæren, og mistet nylig en av sine beste venner i en operasjon.

Og det er interessant at selv han hadde mer vidsyn enn deg, JoachimR.

Sitat: "But they are the ones with their backs against the wall. We should try to understand their situation tho."

Lenke til kommentar

Jeg er uenig, det finnes en million motargumenter. Akkurat nå gidder jeg ikke skrive så mange.. :p er slapp og skal se film. Noen andre, pump opp debatten, så stikker jeg innom :p

MEN: HVORFOR i svarteste er det å bruke palestinaskjerf det samme som å støtte AlQuaeda? Fordi Al-Quada er en muslimsk terrororganisasjon? Jeeezuz... *oppgitt*

Jada, Palestinere har det med, som de fleste andre kulturer her i verden (deriblandt USA og Norge) å drepe. Og en ting til: dreper ikke disse jødene dine? Er det ikke nettopp de som stiller med væpnede styrker og hi-tech forsvar mot steinkastende ungdom? Tror du ikke at "jødenes" militære styrker både dreper og angriper på lik linje?? Det er snakk om okkupering av landområder der mennesker BOR. Syntes DU at indianerne, og BARE indianerene skal få bosette seg over hele USA og presse ut alle som lever der?

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Israel har okkupert enorme landområder som de IKKE fikk tildelt av FN. Selvfølgelig liker ikke palestinerne at Israelerne okkuperer landet deres, at Israel jevner landsbyer med jorden, at Israel gasser flyktningeleire, at Israel har helikopter og drapsmaskiner mens de har stein. Selvfølgelig liker ikke palestinerne at Israel bygger en mur tvers gjennom boligene deres, en mur som splitter familier, en mur som stenger folk ute fra arbeid.

Jeg ber deg spørre deg selv ett spørsmål: Hvorfor er det enkelte palestinere som sprenger seg i luften på utekafèer? Er det fordi de har lyst eller fordi de ser på det som en siste mulighet?

Sammenligningen med al-quaida er smakløs.

Forresten, det er Israel som har flest liv på samvittigheten i denne konflikten, ikke palestinerne.

Lenke til kommentar

LOOOOOOOOOL! Har du i det hele tatt lært historieleksa di?

FN 1948: Jødene fikk sympati i FN for det som skjedde med de under 2. verdenskrig og fikk derfor mye mere land enn det de hadde krav, med andre ord palestinerne ble neglisjert og mista også mye av sitt land til Israel!

195?: Tidlig på 1950tallet så angrep palestinerne Israel og det ble en krig selvfølgelig. Israel, med all rett på sin side, forsvarte seg, MEN samtidig så okkuperte de palestinsk jord som de hevdet var deres (JoachimR les: DE STJAL PALESTINSK JORD) og den jorda er fortsatt okkupert pr. dags dato!

Så om du vil kalle dette en palestinsk frigjøringskrig, en israelsk forsvarskrig eller hva det nå er, BEGGE sider dreper, men palestinerne kjemper for å ta tilbake sitt eget land med nebb og klør (de eneste vånene de har), mens Israel undertrykker og dreper palestinerne i Guds navn, og ikke minst, det at de nedkjemper terrorister, som de så fint kaller det! Israel er terrorister på lik linje med palestinerne de og, bare at de driver med statsfinansiert og stats-styrt terrorisme!

Nei JoachimR, neste gang kan du lære deg historieleksa di så kanskje du og vil vite at det landet som ISrael har pr. dags dato, det har de faktisk ikke krav/rett på!

*EDIT* Damn, når jeg begynte å skrive innlegget mitt var det ingen andre innlegg som hadde kommet! Må visst starte å skrive raskere :yes: Dessuten så virker det som om Olsen ihvertfall skjønner hva jeg snakker om og er så enig så enig!

Endret av |Johnsen|
Lenke til kommentar

Om man skal dra det bibelske aspektet inn i diskusjonen, så er det grusomt. Jødene fikk beskjed fra Gud om at det området som i dag er palestina/Israel var deres land. De som bodde der fra før ble slaktet ned, jødene slaktet ned ett helt folk. Og dette mener sionistene er god grunn til at de har eiendomsrett på hele området.

Lenke til kommentar

Alle nordmenn i nordnorge må flytte .. samene skal ha tilbake landet sitt

alle amerikanere må dra tilbake til europa,Afrika og asia .. Indianerene vil ha tilbake landet sitt

de har mer rett på landene sinde enn Israeleren

Jødene gar utvandret fra Israel .... Samene og indianerene ble kastet ut ..

DØD OVER ISRAEL!

Lenke til kommentar

Etter å ha blitt beskylt for mye rart gjennom tidene, beskylder jeg dere alle herved for å være nazister

Å gå med palestina-skjerf, viser at du støtter palestinerne. Palestinere bedriver terror. Al-Quaida bedriver OGSÅ terror.

Jødene ble undertrykt av nazistene under WW2. Er det ikke naturlig at de som en unnskyldning skulle få tilbake det landet deres Gud har gitt dem?

Jødene hadde opprinnelig rett på Israel, før Palestinerne kom. (har Johsen tenkt på det? ;) )

Muren splitter ikke familier, DDR (kjære Røde tsar og andre kommunister!) på samme måte som den andre kjente muren. Israelere slipper inn. Palestinere har ingen problemer med å reise ut, men det er jo klart man ikke slipper potensielle terrorister inn!

Det er forskjell på å drepe militære og sivile på en buss eller på en restaurant.

Palestinerne sendte jødene ut slik at de ikke hadde noe sted å bo. Nå får muslimene/palestinere se hvordan det er selv. "Gjør som andre som du vil at de skal gjøre mot deg".

Jeg mener at jeg har sett tall som viser at det er flere jøder enn palestinere som er drept. vennligst finn tall Olsen.

Lenke til kommentar

Jeg skal finne tall når du svarer på spørsmålet jeg stillte.

Forresten, jeg har en gud som gav meg og kompisene mine Norge. Jeg krever at alle reaksjonære høyre tullinger blir kastet ut av landet og at jeg får bli eneveldig diktator med kompisene mine som ministere! OK? Kanke Bush foreslå det i FN?

Lenke til kommentar
Etter å ha blitt beskylt for mye rart gjennom tidene, beskylder jeg dere alle herved for å være nazister

Å gå med palestina-skjerf, viser at du støtter palestinerne. Palestinere bedriver terror. Al-Quaida bedriver OGSÅ terror.

Jødene ble undertrykt av nazistene under WW2. Er det ikke naturlig at de som en unnskyldning skulle få tilbake det landet deres Gud har gitt dem?

Jødene hadde opprinnelig rett på Israel, før Palestinerne kom. (har Johsen tenkt på det? ;) )

Muren splitter ikke familier, DDR (kjære Røde tsar og andre kommunister!) på samme måte som den andre kjente muren. Israelere slipper inn. Palestinere har ingen problemer med å reise ut, men det er jo klart man ikke slipper potensielle terrorister inn!

Det er forskjell på å drepe militære og sivile på en buss eller på en restaurant.

Palestinerne sendte jødene ut slik at de ikke hadde noe sted å bo. Nå får muslimene/palestinere se hvordan det er selv. "Gjør som andre som du vil at de skal gjøre mot deg".

Jeg mener at jeg har sett tall som viser at det er flere jøder enn palestinere som er drept. vennligst finn tall Olsen.

Du kallte meg og alle oss andre for nazister? MODERATOR! (ikke ta den sååå alvorlig da)

JoachimR: Jødene hadde rett på landet før palestinerne kom? hvordan da? Fordi Gud sa så? Fordi en bok som er skrevet for 2000 år siden sier så? Fordi jødene drev et helt folk ut av landet for deretter å ta over det selv? Det sier jo litt da at du ikke klarer å se disse aspektene ved saken!

Endret av |Johnsen|
Lenke til kommentar

så du støtter at israelerne skyter raketer midt i en befolket gate for å drepe 1 mann ..

du støtter mordet av 100.000 vis av sivile bare for noe som sto i en 2000år gammel bok?

Palestinerene dreper israelere ja .. men israelere dreper enda fler

de bryter ALLE våpenviler

de startet interfadaen

og nå klager de?

jeg er ikke nazist .. jeg er mer komunist .. jeg er imot all religion

nazister er medlemer av en politisk grupper..

bare fordi du er imot israel er du ikke nazist ..

er du imot jøder er du heller ikke nazist ..

stemmer du FRP og hater jøder er du nazist (FRP er det nermeste Nazipartiet du kommer i norge.. fakta ******)

Nazister er faktisk ikke imot jøder ..

det var hitler som var mot jøder

derfor er Nynazister mot jøder .. de har ikke den samme politiske meningen (skjeldent langt unna)

men hater de samme som hitler hatet ..de har hitler som idol..

lær deg litt om politikk før du kommer med slike anklager

Lenke til kommentar

Logikk er ikke vår sterkeste side, er det vel? Den nazist-kommentaren håper jeg skaffer deg en liten ferie fra dette forumet, good riddance.

Så burde de gitt dem tyskland, da....

Og Norske/Danske vikinger har rett på England?

Og når sendte palestinerne Jødene ut? Dette er en ganske så kjapp og ukorrekt oppsummering av perioden 0-1948.
Lenke til kommentar

OK, her kommer det med teskje, siden det tydeligvis fremdeles trengs for noen (igjen, med forbehold om at noen har rukket å skrive noe imens jeg skrev dette).

Det er en GRUNN til at de bortimot ENESTE I VERDEN som støtter det Israel driver med for tida er ytterste høyrefløy i Israel og USA* (så vidt jeg vet ER det bare de to, men jeg slenger på "bortimot" for å sikre meg mot organisasjoner, sekter, fanatikere o.l. som måtte dukke opp). De kaller det antisemittisme. Det er jo bare for banalt. Hvis man ser bortifra det usannsynlige i at nesten hele verden plutselig skulle trykke Hitler til sitt bryst, de kan da ikke for alvor mene at en stor andel JØDER i det siste er blitt antisemitter?

Grunnen er at hvis man holder kriteriene for hva som er et overgrep like, uansett hvem det er som utfører det, blir det åpenbart at Israel er langt over alle grenser (konkrete og metaforiske). Et forslag til kriterie: å bryte uskyldige individers rett til spesielt liv og personlig trygghet, når dette INDIVIDET ikke har forbrutt seg mot andre. Av denne definisjonen ser vi:

-Uavhengige grupperinger av terrorister bryter mange Israeleres rettigheter.

-STATEN ISRAEL (myndighetene) bryter mange Palestineres rettigheter. Noen av disse er skyldige i terrorisme og bør tas. Men flesteparten har aldri deltatt i noen handling, ergo er de uskyldige, og dette overgrep. Det er IKKE AKSEPTABELT å ofre individer for en "større sak", spesielt ikke når det er en statsmakt som utfører det! Dette er en av de mest grunnleggende demokratiske verdier!** Terroristene er like ille, men man bør kunne forvente høyere moral av styresmakter i Israel og USA. Det er DERFOR Israel og USA provoserer mer her, IKKE av vikarierende motiver som "antisemittisme"/"USA-hat" og lignende dumskap.

*Og det får en jo til å lure på: hvorfor er det så viktig for USA for tida å utbre "demokrati" i verden når de opererer såpass unilateralt at man kan lure på om de i det hele tatt synes at konseptet om flertall har noe for seg...

**Se forrige fotnote...

Lenke til kommentar

De som ikke skjønte det: Dette med at dere var nazister gikk på alle de beskyldningene jeg har fått. Jeg mener det ikke, men nazister, f.eks, medlemmer av Vigrid, mener også Palestinere har rett på Israel. Min beskyldning om hadde like godt grunnlag som deres "rasistbeskyldninger" og diverse annet. Vennligst IKKE la denne tråden gå over til å handle om rasistiske utsagn og ikke.

Gud lovet jødene Israel. Palestinerne fordrev dem.

Og igjen til alle sovjet-kjære: Sovjet var veldig greie med jødene de også!

Jødene har alltid vært et forhatt folkeslag. De må jo da få litt for tort og svie?

Lenke til kommentar

Er det vits å kommentere dette med noe annet en: idiot. ?

Høhø, jauda. Å gå med Amerikans flag viser at du støtter USA. Amerikanere bedriver drap, krig, dophandel, monopolisering og voldtekt hver dag. Ku Klux Klan bediver også terror.

Nei, det er faktisk komplett unaturlig å begrunne en slik avgjørelse med at de har "fått landet av Gud".

1. Jeg skal ikke si at Gud ikke finnes, men jeg tror ikke noe før det motsatte er bevist. Og man skal ihvertfall IKKE basere en slik avgjørelse på noe slikt. Så per det vi vet i dag er Gud, Allah og alle gutta med de rare armene i Hinduismen kun teorier.

2. Man baserer ikke avgjørelser på teoretiske og absolutt ikke-konkrete begrunnelser.

3. "Gud" har ikke en dritt han skulle ha sagt.

Go figure.

Fordi "Gud" ga de landet? Grattulerer, du klarte å gjenta ditt eget idiotargument.

Neida, muren splitter ikke familier, bevis takk? Om man bygger en mur tvers gjennom Oslo Vest, vil ikek den splitte familier da?

Røde Tsar er i dvale, men hvem vet, men hvem vet? Kanskje du vekket udyret?

Klart palestinere ikke har problemer med å reise ut, de blir jo tuppa på rævva ut av hjemlandet sitt.

"Ja, la oss fullstendig forsegle Norge, da slipper ikek terrorister inn. Norge for nordmenn, ingen muslimer (aka terrorister) slipper inn her!"

1. Jeg ser det ikke som noen forskjell uansett hvem man dreper, alle er like mye "verdt".

2. Israelerne ("jødene") dreper ikke bare militære.

3. Palestinerne ("muslimene" for ordens skyld) kaster stein og bruker primitive bomber mot presisjonsraketter og høyteknologisk militært utstyr. Rettferdig ja...

Palestinerne sendte jødene ut slik at de ikke hadde noe sted å bo. Nå får muslimene/palestinere se hvordan det er selv.

Jeg er nesten nødt til å spørre da... Når stjal palestinerne i midtøsten et land?

Du mener så mangt, få SE tallene dine da?

Lenke til kommentar
De som ikke skjønte det: Dette med at dere var nazister gikk på alle de beskyldningene jeg har fått. Jeg mener det ikke, men nazister, f.eks, medlemmer av Vigrid, mener også Palestinere har rett på Israel. Min beskyldning om hadde like godt grunnlag som deres "rasistbeskyldninger" og diverse annet. Vennligst IKKE la denne tråden gå over til å handle om rasistiske utsagn og ikke.

Gud lovet jødene Israel. Palestinerne fordrev dem.

Og igjen til alle sovjet-kjære: Sovjet var veldig greie med jødene de også!

Jødene har alltid vært et forhatt folkeslag. De må jo da få litt for tort og svie?

Herregud, hvor dum er du? Snart ber jeg en eller annen moderator om å fjerne deg på grunn av manglende even til å lese historie og forstå den.

NÅR fordrev palestinerne jødene? den tror jeg det er mange her som vil ha svar på

Lenke til kommentar
195?: Tidlig på 1950tallet så angrep palestinerne Israel og det ble en krig selvfølgelig. Israel, med all rett på sin side, forsvarte seg, MEN samtidig så okkuperte de palestinsk jord som de hevdet var deres (JoachimR les: DE STJAL PALESTINSK JORD) og den jorda er fortsatt okkupert pr. dags dato!

Feil. feil. feil. Staten Israel ble proklamert 15 mai 1948. Dagen etter angrep araberland som i landområder var 50 ganger større. Allikevel klarte jødene å slå tilbake på mirakuløst vis, med etterlatte franske våpen stort sett.

Israel okkuperte ikke noe land i 1949.

Araberlandene planla angrep i 1967, men Mossad snappet dette opp og israelerne kom araberne noen timer i forkjøpet. Denne gangen nøyde de seg ikke med å nøytralisere faren, men de okkuperte arabisk land, hovedsaklig for å gjøre sine egen grenser 6 ganger kortere og dermed lettere å forsvare, og for å kunne kontrollere de opprørske palestinerne.

Araberladnene angrep på ny i 1973, under jødenes helligtid Yom Kippur. Israel ble tatt på senga og var ikke mobilisert, og holdt faktisk på å tape bakkekrigen etter 3 dager. Allikevel klarte å komme over på offensiven og presse araberne tilbake til grensene fra '67.

Konklusjon: Ababerlandene har angrepet Israel 3 ganger. Om Israle skulle ha fått jord fra britene og franskmenn i 1948 er en annen sak, som jeg ikke har noen formening om. Men det er verdt å merke seg at det bodde ganske få mennesker i Israle før 2.vk, og de som bodde der var stort sett sionister og arabiske nomader.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...