Gå til innhold

Operatør som struper, ikke ekstra pr. MB?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Telia, fra og med 6 GB pakkene, stopper datatrafikk når kvota er brukt opp. På de mindre pakkene kan du legge til tjenesten. Ikke nøyaktig det du spurte etter, men det er da noe.

Lenke til kommentar

Har du en android telefon så kan du tvinge den til å stoppe datatrafikken når du har nådd din grense. Det har jeg brukt med suksess siden funksjonen kom til android i versjon 4.

 

Bare husk å sett korrekt periode i henhold til operatøren din. De fleste bruker fra første til siste dato per måned, noen avstikkere selvfølgelig, men undersøk. Da er det ikke så stor forskjell likevel på hvilke operatører du bruker.

Lenke til kommentar

Er også på utkikk etter et abonnement hvor datatrafikken strupes etter nådd grense, veldig synd at ice.net ikke har tvilling/trilling/data-sim. Alternativet slik det er forespeilet foreløpig i denne tråden er 229kr pr måned hos Chess eller 249kr pr måned hos Telia i stedet for 99kr pr måned hos ice.net (for mer eller mindre akkurat det samme når det gjelder Telia).

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Er også på utkikk etter et abonnement hvor datatrafikken strupes etter nådd grense, veldig synd at ice.net ikke har tvilling/trilling/data-sim. Alternativet slik det er forespeilet foreløpig i denne tråden er 229kr pr måned hos Chess eller 249kr pr måned hos Telia i stedet for 99kr pr måned hos ice.net (for mer eller mindre akkurat det samme når det gjelder Telia).

Hva med å kjøpe Ice sitt 99 kr-abonnement og et mobilt bredbåndsabonnement fra Telio til 79 kr mnd for 1 GB som datasim. Telio har 40 mbits hastighet og struper ved overforbruk ifølge nettsiden sin uten ekstra kostnad. Da får du 2 GB å rutte med til 178 kr mnd.

Lenke til kommentar

Takk for innspill Hedonism, Telio har jeg ikke hatt på radaren i det hele tatt.

 

Ser også at Hello kun tar etableringsavgift på 100kr for tvilling, mens de tar 50kr i månedsavgift for datatvilling :hmm:

(ah, i tillegg til "Data over inkludert forbruk, per MB*  1,49,-" noe som gjør at de automatisk blir mindre aktuelle)

 

Forbanna irriterende at operatørene driver med disse datapakke-inndelingene og ikke har en flat rate på hastighet slik som tradisjonelt bredbånd eller pay as you go pr enhet.

Toppen av frekkhet er datapakker som utløper etter 3 dager, 7 dager eller en måned.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Takk for innspill Hedonism, Telio har jeg ikke hatt på radaren i det hele tatt.

 

Ser også at Hello kun tar etableringsavgift på 100kr for tvilling, mens de tar 50kr i månedsavgift for datatvilling :hmm:

(ah, i tillegg til "Data over inkludert forbruk, per MB* 1,49,-" noe som gjør at de automatisk blir mindre aktuelle)

 

Forbanna irriterende at operatørene driver med disse datapakke-inndelingene og ikke har en flat rate på hastighet slik som tradisjonelt bredbånd eller pay as you go pr enhet.

Toppen av frekkhet er datapakker som utløper etter 3 dager, 7 dager eller en måned.

Om du bruker tvillingsim fra Hello i en mobil bredbåndsruter, iPad eller lignende så vil alle innkommende anrop til hovednummeret bli avvist så lenge tvillingsim'en er påslått. Du må ha datasim til 50 kr mnd for den slags bruk. Dersom du derimot vil bruke tvillingsim'en som WiFi-hotspot i en vanlig mobiltelefon så vil det gå fint uten datasim.

Lenke til kommentar

Jeg har også Ice. Da jeg først byttet (i mars) ble SIM-kortet forsinket, men da kunne jeg gå på Elkjøp for å få et, og få kostnaden trukket fra på påfølgende faktura(er). Så kom byttet av SIM-kort. Fikk nytt SIM-kort tilsendt i god tid, og byttet gikk som det skulle. Nå i august ble jeg fakturert dobbelt opp for månedsavgiften. Ringte til kundeservice om dette. Lang ventetid, men gratis å ringe når man ringer med et Ice-nr. Da jeg kom igjennom så kundebehandleren med en gang hva som hadde skjedd, og den ekstra faktureringen vil bli trukket fra neste mnd. Det var pga overgang til nytt internt system at denne feilen oppsto.

 

Klart, ikke alt går knirkefritt når man får en mengde nye kunder i løpet av kort tid, og man samtidig må gjøre endringer på interne systemer. Men alt i alt har jeg kommet relativt smertefritt gjennom det, og mitt inntrykk er at de er greie å ha med å gjøre på den måten. Abonnementet i seg selv fungerer jo. Har Mobil 1 GB, og passer veldig godt til mitt forbruk. Tror ikke jeg får et billigere abonnement tilpasset mitt forbruk noe annet sted. Hadde jeg fortsatt med den gamle operatøren med mitt forbruksmønster ville jeg hatt skyhøye regninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...