Gå til innhold

- Ligner det som skjedde da samfunnet gikk fra hest til motorkjøretøy


Anbefalte innlegg

Selvkjørende biler kommer aldri til å bli noe annet enn en kuriositet, siden så godt som all hensikten med biler er nettopp å forflytte mennesker.

 

 

 

Selvkjørende biler kommer aldri til å bli noe annet enn en kuriositet, siden så godt som all hensikten med biler er nettopp å forflytte mennesker.

 

For ett rart innlegg, for det er jo nettopp dette en selvkjørende bil skal gjøre. Mer effektivt. 

 

431.gif

 

haha, stussa på det her også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fantastisk Solvik-Olsen, du er en bløffmaker.

Men det er dessverre ikke overraskende, du er tross alt i frp.

 

Det holder at du sier at du ikke liker Frp. Vi har aldri hatt en bedre samferdselsminister enn SO!

Bom- og avgiftsminister, meinar du.

 

Flyseteavgifta tok kaka. I staden for å auke ai avgift som vi er i ferd med å fase ut, innførte han sanneleg ei ny som kjem til å auke år for år til evig tid!

Lenke til kommentar

 

 

 

Det holder at du sier at du ikke liker Frp. Vi har aldri hatt en bedre samferdselsminister enn SO!

 

 

På hvilke grunnlag sier du det? Jeg sier hverken nei eller ja, men jeg har ikke akkurat sett noen store handlinger som runger ja. Men han er på ballen, men virker ikke som om så mye skjer.

 

Hvis du vil se hva som skjer så må du lese alle planprogram. Spesielt er endringen tydelige om du har lest planprogram siden før Solvik-Olsen startet i jobben. Det er vesens forskjeller i formuleringene der en tidligere søkte å bygge under standarden, mens det nå konsekvent legges opp til å bygge på og over valgt standard.

 

Videre så skar Solvik-Olsen og krevde utredning av 4 felt på E39, der en tidligere hadde brukt flere år bare på å diskutere om en skulle planlegge for to felt, to og tre felt, eller (gisp!) fire felt.

 

I de berømmelige brompengediskusjonene så har Solvik-Olsen aktivt jobbet for å redusere antall bomselskap. Han har fått avsluttet flere bomstasjoner før tiden. han har sørget for å få redusert utgiftene på eksisterende og nye bomstasjoner.

 

Fremdriften i alle prosjekt som er startet i Solvik-Olsen sin periode ligger alle fremfor skjema. Når brå endringer (ras o.l.) har skjedd så har han fått bevilget penger til opprydding og sikring i et tempo ingen før han har klart. Det han dessverre sliter med er opposisjonen og Venstre som er direkte infrastrukturfiendtlige, sånn at vi ikke får penger til E16 mellom Bergen og Voss med det første, han må slåss for å stanse treneringen av store E-vei prosjekter over hele landet, da mest slåssing mot Ap og SP ordførere.

 

For å få med seg alt dette så krever det at en leser planprogram, stortingsmeldinger og fandens oldemor av dokumenter. For en ting er sikkert, norske medier og opposisjonen kjører digre svertekampanjer (som når en kjenner detaljene i prosessene og vedtakene virkelig provoserer) uten at de heldigvis gjør skade så langt. Konkret eksempel er det faktum at Solvik-Oslen er ute PÅ veiene, og kjører mye SELV. Ene og alene for å kjenne på kroppen hvordan ting står til og for å snakke med private, politikere og næringsliv om hvordan deres hverdag ser ut. Hvilken annen minister, i hvilket som helst departement, har noen sinne vært ute og kjent så direkte på kroppen de utfordringer som ministeren er ansvarlig for?

 

 

Er det tilfellet? Nye veier snakker jo om å senke standarden for å få mere vei per krone? Ikke øke den?

 

Og hvilke store veiprosjekt er startet under Solvik-Olsen? Alle ligger før skjerma? Jobber på noen større prosjekt om dagen, og de ligger ikke foran skjema. 

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

 

Det holder at du sier at du ikke liker Frp. Vi har aldri hatt en bedre samferdselsminister enn SO!

 

 

På hvilke grunnlag sier du det? Jeg sier hverken nei eller ja, men jeg har ikke akkurat sett noen store handlinger som runger ja. Men han er på ballen, men virker ikke som om så mye skjer.

 

Hvis du vil se hva som skjer så må du lese alle planprogram. Spesielt er endringen tydelige om du har lest planprogram siden før Solvik-Olsen startet i jobben. Det er vesens forskjeller i formuleringene der en tidligere søkte å bygge under standarden, mens det nå konsekvent legges opp til å bygge på og over valgt standard.

 

Videre så skar Solvik-Olsen og krevde utredning av 4 felt på E39, der en tidligere hadde brukt flere år bare på å diskutere om en skulle planlegge for to felt, to og tre felt, eller (gisp!) fire felt.

 

I de berømmelige brompengediskusjonene så har Solvik-Olsen aktivt jobbet for å redusere antall bomselskap. Han har fått avsluttet flere bomstasjoner før tiden. han har sørget for å få redusert utgiftene på eksisterende og nye bomstasjoner.

 

Fremdriften i alle prosjekt som er startet i Solvik-Olsen sin periode ligger alle fremfor skjema. Når brå endringer (ras o.l.) har skjedd så har han fått bevilget penger til opprydding og sikring i et tempo ingen før han har klart. Det han dessverre sliter med er opposisjonen og Venstre som er direkte infrastrukturfiendtlige, sånn at vi ikke får penger til E16 mellom Bergen og Voss med det første, han må slåss for å stanse treneringen av store E-vei prosjekter over hele landet, da mest slåssing mot Ap og SP ordførere.

 

For å få med seg alt dette så krever det at en leser planprogram, stortingsmeldinger og fandens oldemor av dokumenter. For en ting er sikkert, norske medier og opposisjonen kjører digre svertekampanjer (som når en kjenner detaljene i prosessene og vedtakene virkelig provoserer) uten at de heldigvis gjør skade så langt. Konkret eksempel er det faktum at Solvik-Oslen er ute PÅ veiene, og kjører mye SELV. Ene og alene for å kjenne på kroppen hvordan ting står til og for å snakke med private, politikere og næringsliv om hvordan deres hverdag ser ut. Hvilken annen minister, i hvilket som helst departement, har noen sinne vært ute og kjent så direkte på kroppen de utfordringer som ministeren er ansvarlig for?

 

 

Er det tilfellet? Nye veier snakker jo om å senke standarden for å få mere vei per krone? Ikke øke den?

 

Og hvilke store veiprosjekt er startet under Solvik-Olsen? Alle ligger før skjerma? Jobber på noen større prosjekt om dagen, og de ligger ikke foran skjema. 

 

AtW

 

Hvilke prosjekt ligger ikke forand skjema?

 

Ellers så er det riktig at Nye Veier snakker om å bygge med lavere standard, men fremdeles så er standarden som velges betydelig over alt som tidligere regjeringer har vedtatt på E-veier utenfor det sentrale østland. F.eks. at det blir 4-felts vei fra dag  én. La det ellers være sagt at jeg er rivende uenig med Nye Veier i å bygge lavere standard enn E6 sør for Oslo.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Fantastisk Solvik-Olsen, du er en bløffmaker.

Men det er dessverre ikke overraskende, du er tross alt i frp.

Det holder at du sier at du ikke liker Frp. Vi har aldri hatt en bedre samferdselsminister enn SO!
Bom- og avgiftsminister, meinar du.

 

Flyseteavgifta tok kaka. I staden for å auke ai avgift som vi er i ferd med å fase ut, innførte han sanneleg ei ny som kjem til å auke år for år til evig tid!

 

Bompenger er arv som han må slite med, og gjør noe med. Flyseteavgiften er miljødepartementet og ellers så har vi aldri hatt en samferdselsminister som har vært så fremoverlent og engasjert i samferdsel som Solvik-Olsen. Det har aldri vært satset hardere på vei, bane og havner enn under Solvik_olsen. Ikke bare det, det har aldri blitt skåret så hardt gjennom på idiotisk tidsbruk som under Solvik-Olsen. En kraftig økning i statlig plan er en glede å se! Noe en aldri ville fått fra andre regjeringer.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det holder at du sier at du ikke liker Frp. Vi har aldri hatt en bedre samferdselsminister enn SO!

 

 

På hvilke grunnlag sier du det? Jeg sier hverken nei eller ja, men jeg har ikke akkurat sett noen store handlinger som runger ja. Men han er på ballen, men virker ikke som om så mye skjer.

 

Hvis du vil se hva som skjer så må du lese alle planprogram. Spesielt er endringen tydelige om du har lest planprogram siden før Solvik-Olsen startet i jobben. Det er vesens forskjeller i formuleringene der en tidligere søkte å bygge under standarden, mens det nå konsekvent legges opp til å bygge på og over valgt standard.

 

Videre så skar Solvik-Olsen og krevde utredning av 4 felt på E39, der en tidligere hadde brukt flere år bare på å diskutere om en skulle planlegge for to felt, to og tre felt, eller (gisp!) fire felt.

 

I de berømmelige brompengediskusjonene så har Solvik-Olsen aktivt jobbet for å redusere antall bomselskap. Han har fått avsluttet flere bomstasjoner før tiden. han har sørget for å få redusert utgiftene på eksisterende og nye bomstasjoner.

 

Fremdriften i alle prosjekt som er startet i Solvik-Olsen sin periode ligger alle fremfor skjema. Når brå endringer (ras o.l.) har skjedd så har han fått bevilget penger til opprydding og sikring i et tempo ingen før han har klart. Det han dessverre sliter med er opposisjonen og Venstre som er direkte infrastrukturfiendtlige, sånn at vi ikke får penger til E16 mellom Bergen og Voss med det første, han må slåss for å stanse treneringen av store E-vei prosjekter over hele landet, da mest slåssing mot Ap og SP ordførere.

 

For å få med seg alt dette så krever det at en leser planprogram, stortingsmeldinger og fandens oldemor av dokumenter. For en ting er sikkert, norske medier og opposisjonen kjører digre svertekampanjer (som når en kjenner detaljene i prosessene og vedtakene virkelig provoserer) uten at de heldigvis gjør skade så langt. Konkret eksempel er det faktum at Solvik-Oslen er ute PÅ veiene, og kjører mye SELV. Ene og alene for å kjenne på kroppen hvordan ting står til og for å snakke med private, politikere og næringsliv om hvordan deres hverdag ser ut. Hvilken annen minister, i hvilket som helst departement, har noen sinne vært ute og kjent så direkte på kroppen de utfordringer som ministeren er ansvarlig for?

 

 

Er det tilfellet? Nye veier snakker jo om å senke standarden for å få mere vei per krone? Ikke øke den?

 

Og hvilke store veiprosjekt er startet under Solvik-Olsen? Alle ligger før skjerma? Jobber på noen større prosjekt om dagen, og de ligger ikke foran skjema. 

 

AtW

 

Hvilke prosjekt ligger ikke forand skjema?

 

Ellers så er det riktig at Nye Veier snakker om å bygge med lavere standard, men fremdeles så er standarden som velges betydelig over alt som tidligere regjeringer har vedtatt på E-veier utenfor det sentrale østland. F.eks. at det blir 4-felts vei fra dag  én. La det ellers være sagt at jeg er rivende uenig med Nye Veier i å bygge lavere standard enn E6 sør for Oslo.

 

 

Du påstå de lå foran skjema, de fleste jeg er involvert i ligger noenlunde på skjema, eller ganske lite etter, men å ligge på skjema er ikke det samme som foran skjema. Så hvilke konkrete prosjekt er det du tenker på?

 

Jeg litt usikker på hva du sikter til her? De fleste veier bygges jo etter veinormalen når de først blir bygd, og det bygges endel firefelt også utenfor det sentrale østland. Har du noen konkrete eksempler på 4-feltsveier som du tenker ikke hadde blitt bygd som firefelt under en annen regjering?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

 

 

 

Det holder at du sier at du ikke liker Frp. Vi har aldri hatt en bedre samferdselsminister enn SO!

 

 

På hvilke grunnlag sier du det? Jeg sier hverken nei eller ja, men jeg har ikke akkurat sett noen store handlinger som runger ja. Men han er på ballen, men virker ikke som om så mye skjer.

 

Hvis du vil se hva som skjer så må du lese alle planprogram. Spesielt er endringen tydelige om du har lest planprogram siden før Solvik-Olsen startet i jobben. Det er vesens forskjeller i formuleringene der en tidligere søkte å bygge under standarden, mens det nå konsekvent legges opp til å bygge på og over valgt standard.

 

Videre så skar Solvik-Olsen og krevde utredning av 4 felt på E39, der en tidligere hadde brukt flere år bare på å diskutere om en skulle planlegge for to felt, to og tre felt, eller (gisp!) fire felt.

 

I de berømmelige brompengediskusjonene så har Solvik-Olsen aktivt jobbet for å redusere antall bomselskap. Han har fått avsluttet flere bomstasjoner før tiden. han har sørget for å få redusert utgiftene på eksisterende og nye bomstasjoner.

 

Fremdriften i alle prosjekt som er startet i Solvik-Olsen sin periode ligger alle fremfor skjema. Når brå endringer (ras o.l.) har skjedd så har han fått bevilget penger til opprydding og sikring i et tempo ingen før han har klart. Det han dessverre sliter med er opposisjonen og Venstre som er direkte infrastrukturfiendtlige, sånn at vi ikke får penger til E16 mellom Bergen og Voss med det første, han må slåss for å stanse treneringen av store E-vei prosjekter over hele landet, da mest slåssing mot Ap og SP ordførere.

 

For å få med seg alt dette så krever det at en leser planprogram, stortingsmeldinger og fandens oldemor av dokumenter. For en ting er sikkert, norske medier og opposisjonen kjører digre svertekampanjer (som når en kjenner detaljene i prosessene og vedtakene virkelig provoserer) uten at de heldigvis gjør skade så langt. Konkret eksempel er det faktum at Solvik-Oslen er ute PÅ veiene, og kjører mye SELV. Ene og alene for å kjenne på kroppen hvordan ting står til og for å snakke med private, politikere og næringsliv om hvordan deres hverdag ser ut. Hvilken annen minister, i hvilket som helst departement, har noen sinne vært ute og kjent så direkte på kroppen de utfordringer som ministeren er ansvarlig for?

 

 

Er det tilfellet? Nye veier snakker jo om å senke standarden for å få mere vei per krone? Ikke øke den?

 

Og hvilke store veiprosjekt er startet under Solvik-Olsen? Alle ligger før skjerma? Jobber på noen større prosjekt om dagen, og de ligger ikke foran skjema. 

 

AtW

 

Hvilke prosjekt ligger ikke forand skjema?

 

Ellers så er det riktig at Nye Veier snakker om å bygge med lavere standard, men fremdeles så er standarden som velges betydelig over alt som tidligere regjeringer har vedtatt på E-veier utenfor det sentrale østland. F.eks. at det blir 4-felts vei fra dag  én. La det ellers være sagt at jeg er rivende uenig med Nye Veier i å bygge lavere standard enn E6 sør for Oslo.

 

 

Du påstå de lå foran skjema, de fleste jeg er involvert i ligger noenlunde på skjema, eller ganske lite etter, men å ligge på skjema er ikke det samme som foran skjema. Så hvilke konkrete prosjekt er det du tenker på?

 

Jeg litt usikker på hva du sikter til her? De fleste veier bygges jo etter veinormalen når de først blir bygd, og det bygges endel firefelt også utenfor det sentrale østland. Har du noen konkrete eksempler på 4-feltsveier som du tenker ikke hadde blitt bygd som firefelt under en annen regjering?

 

AtW

 

Hele E39 mellom Kristiansand og Sandnes ville vekslet mellom to og tre felt, med muligens innslag av 4-felt. Nå planlegges hele strekket med 4-felt. Samme med E39 videre nordover. Der planlegges også alt med 4-felt der tidligere regjeringer var avventende mellom Bokn og Stord. Oppå der har en Ap-ordførere sin syting og klaging over at hele strekket bygges med skikkelig standard.

 

Det er ingen tvil om at over det ganske land så er det blitt stilt betydelig klarerer krav til rettere og slakere veier enn under noen som helst annen samferdselsminister.

Lenke til kommentar

Overbevist om at det kommer til å komme en kombinasjon av selvkjørende biler og busser hvor bilene fungerer som mating av/på bussene.

Tenkt deg å kunne gå inn i bilen utenfor døra, bli kjørt til nærmeste matebuss hvor du går over i bussen i fart ved at de kobler seg sammen.

Tilsvarende kan større busser også koble seg sammen der det er naturlig med større veiskiller.

Ser videre for meg at det kommer veier som går helt inntil tog og t-bane linjene hvor man bytter kjøretøy i hastigheter som godt kan være i mellom 100 og 200km/t.

 

Når (ikke om) dette kommer vil man aldri trenge å oppleve en buss som stopper på en eneste holdeplass og toget kan kjøre uten stopp mellom Oslo og Trondheim, eller til Kina for den saks skyld uten opphold.

 

Dette kommer til å få enorme påvirkninger på bosettingen som vi ikke har klart å forestille oss enda.

Frislippet av biler på 1960-tallet blir bare en dråpe i havet sett opp i mot dette.

Lenke til kommentar

 

Samferdselsminister Solvik-Olsen snakker, snakker, snakker, snakker, snakker, snakker, snakker og snakker. Men gjør lite.

Han lovet at Bispeveien (FV35) skulle utredes og forberedes som beredsskapsvei, men det blir visst med snakket som vanlig.

FV 35 ble ødelagt av økt trafikk da et av amatørbyggverkene, en av Skjeggestadbruene, på E 18 i Vestfold datt ned.

Nå er det så store slitespor/hjulspor i veien at det kan arrangeres kajakk-konkurranse når det regner.

Det ENESTE som ble gjort i forbindelse med at Bispeveien måtte brukes som omkjøringsvei etter at E 18 måtte stenge pga KLØNETE OG AMATØRMESSIGE veibyggere er;

Forsterket belysning i fotgjengerfelt på Revetal...

 

Fantastisk Solvik-Olsen, du er en bløffmaker.

Men det er dessverre ikke overraskende, du er tross alt i frp.

Hvor er knappen for å stemme ned?

 

Uansett, veien du beskriver må du krangle med fylkespolitikerne med, ikke samferdselsministeren. Det hjelper lite hva Solvik-Olsen gjør når fylkespolitikerne ikke gjør sin jobb.

 

Ellers så er resten av innlegget ditt stort sett vås som beviser at du aldri har lest en veimelding i ditt liv. Forresten artig at du kjefter på Solvik-Olsen for noe de RødGrønne hadde ansvaret for å få bygget...

Knappen til å stemme ned har mora di gjemt.

Lær deg å lese før du kommer med vås.

Det eneste jeg kritiserer Solvik-Olsen for, er at han ikke holder ord.

Har ikke holdt Solvik-Olsen ansvarlig for at dårlige bruer faller ned.

Og hva i alle dager har veimeldinger med dette å gjøre?

 

Jeg kaller ham en bløffmaker NÅR HAN IKKE FØLGER OPP DET HAN STÅR OG SIER OG LOVER PÅ RIKSDEKKENDE TV.

 

Hverken de rødgrønne, grønnfiolette, eller fylkespolitikere har snakket eller lovet noe angående denne veien.

Du får få det inn i hodet ditt at det er ikke alltid dine meninger gir mening, noe du tydelig gir utrykk for med våset ditt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Fantastisk Solvik-Olsen, du er en bløffmaker.

Men det er dessverre ikke overraskende, du er tross alt i frp.

Det holder at du sier at du ikke liker Frp. Vi har aldri hatt en bedre samferdselsminister enn SO!
Bom- og avgiftsminister, meinar du.

 

Flyseteavgifta tok kaka. I staden for å auke ai avgift som vi er i ferd med å fase ut, innførte han sanneleg ei ny som kjem til å auke år for år til evig tid!

Bompenger er arv som han må slite med, og gjør noe med.

Det nyttar ikkje å skulde på arv når han innfører nye. Om han ville, kunne han redusert dei. I staden set han ny norsk rekord i bompengar: http://www.dn.no/nyheter/2016/07/12/0548/solvikolsen-setter-bompengerekord

 

Flyseteavgiften er miljødepartementet

 

Nei, det er det ikkje. Miljøverndepartementet har ikkje vore inne i biletet når det gjeld flyseteavgifta. Når du ser kven som svarer i Stortinget, er det Siv Jensen for dei finansielle konsekvensane (som for alle avgifter) og Solvik-Olsen for samferdselsdelen. Det vert sjølvsagt ikkje innført nye særavgifter på noko område her i landet utan at fagstatsråden er involvert. Likeeins ville dei ikkje innført særavgift på traktorar utan at landbruksdepartementet var involvert, eller avgift på fiskereidskap utan at fiskeridepartementet var involvert. Siv Jensen har sjølv avvist at flyseteavgifta er ei miljøavgift, og kallar det ei fiskal avgift.
Lenke til kommentar

Dette ble veldig tøvete - fordi Solvik ikke har fikset en fylkesvei (fylkesvei er som kjent fylkenes ansvar), så er han en bløffmaker?? Skulle virkelig ønske jeg slapp å se så tullete innlegg på tu.no.

 

Og akkurat HVORFOR er det tullete?

Solvik-Olsen kommer med løfter på riksdekkende TV, senere bekreftet i pressemelding fra regjeringen. Dette er nå over to år siden, og absolutt ingenting har blitt gjort utover to lysstolper...

Når han ikke følger opp løfter, og ingenting skjer, synes jeg det er betimelig med betegnelsen bløffmaker.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/samferdselsministeren---viktig-med-gode-beredskapsveier/id2423138/

Lenke til kommentar

Og akkurat HVORFOR er det tullete?

Solvik-Olsen kommer med løfter på riksdekkende TV, senere bekreftet i pressemelding fra regjeringen. Dette er nå over to år siden, og absolutt ingenting har blitt gjort utover to lysstolper...

Når han ikke følger opp løfter, og ingenting skjer, synes jeg det er betimelig med betegnelsen bløffmaker.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/samferdselsministeren---viktig-med-gode-beredskapsveier/id2423138/

 

1. Du zoomer inn på en liten sak, som tydeligvis angår deg veldig mye. Du glemmer å se på helheten, som er det som teller mest når man skal vurdere en persons karakter og resultater. Den slags karakterisering som du bedriver er lite balansert.

2. Pressemeldingen du henviser er akkurat sånn passe vag som politikere er nødt til å uttale seg (nettopp for å ikke bli anklaget for å love for mye). Du minner om barna mine som stadig sier "men du looovte jo", så fort jeg har sagt "kanskje vi skal gjøre ditt" eller "det hadde vært gunstig med datt" eller "en gang skal vi gjøre X". Pressemeldingen er et uttrykk for et ønske, og vegvesenet blir sikkert få dette på sitt bord, med en litt høyere prioritet på å tenke på omkjøringsveier.

3. 2 år er ingenting - hva forventer du? Alle slike endringer tar lang tid. Veldig lang tid.

4. Solvik viser med sine kommentarer (i denne artikkelen og mange andre) at han er en statsråd som er "hands-on". Han virker å forstå samferdsel bedre enn noen av hans forgjengere og han er virkelig engasjert. Dette vil vanligvis bety bedre beslutninger. Han kan ikke trylle, og det kan nok være at han overselger, men i det store og det hele så er dette et gode for norsk samferdsel. Jeg tenker at den økte satsingen på samferdsel til dels skyldes Solviks evner til å forklare hvor infrastruktur er så viktig. Dessuten er jeg positiv til det nye veiselskapet - det kan nå bli slutt på klattutbyggingen. Dersom du ikke makter å se det, så mistenker jeg deg for kun å bry deg om dine egne personlige interesser eller så er du generelt kritisk til alle politikere og synes alltid de er "dumme". Uansett så er dette i mine øyne tullete!

5. Å kalle noen "bløffmaker" er selvsagt lett å slenge ut på en liten tulledebatt i et bortgjemt hjørne av web'en. Men jeg liker det likevel ikke - dersom du ikke kan si dette face-to-face, så la det være. Sterke beskyldninger er som regel usaklige, og fører nær sagt aldri til noe fornuftig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

 

 

Fantastisk Solvik-Olsen, du er en bløffmaker.

Men det er dessverre ikke overraskende, du er tross alt i frp.

Det holder at du sier at du ikke liker Frp. Vi har aldri hatt en bedre samferdselsminister enn SO!
Bom- og avgiftsminister, meinar du.

 

Flyseteavgifta tok kaka. I staden for å auke ai avgift som vi er i ferd med å fase ut, innførte han sanneleg ei ny som kjem til å auke år for år til evig tid!

Bompenger er arv som han må slite med, og gjør noe med.
Det nyttar ikkje å skulde på arv når han innfører nye. Om han ville, kunne han redusert dei. I staden set han ny norsk rekord i bompengar: http://www.dn.no/nyheter/2016/07/12/0548/solvikolsen-setter-bompengerekord

 

Flyseteavgiften er miljødepartementet

Nei, det er det ikkje. Miljøverndepartementet har ikkje vore inne i biletet når det gjeld flyseteavgifta. Når du ser kven som svarer i Stortinget, er det Siv Jensen for dei finansielle konsekvensane (som for alle avgifter) og Solvik-Olsen for samferdselsdelen. Det vert sjølvsagt ikkje innført nye særavgifter på noko område her i landet utan at fagstatsråden er involvert. Likeeins ville dei ikkje innført særavgift på traktorar utan at landbruksdepartementet var involvert, eller avgift på fiskereidskap utan at fiskeridepartementet var involvert. Siv Jensen har sjølv avvist at flyseteavgifta er ei miljøavgift, og kallar det ei fiskal avgift.

 

Nei, Solvik-Olsen er avhengig av støtte i Stortinget, det er ikke opp til han alene om bompenger reduseres eller ei. Men, når han sliter med en bompengekåt opposisjon så gjør han i alle fall alle grep han kan for å få redusert bombelastningen å mye som mulig. Solvik-Olsen har faktisk redusert bompengene i forhold til hvordan landskapet hadde sett ut om de bompengekåte røde og grønne partiene hadde fått viljen sin.

 

Edit:

 

http://www.solvikolsen.com/2016/08/darlig-hukommelse-i-senterpartiet/

 

Der har en litt historie og edruelighet.

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Samferdselsminister Solvik-Olsen snakker, snakker, snakker, snakker, snakker, snakker, snakker og snakker. Men gjør lite.

Han lovet at Bispeveien (FV35) skulle utredes og forberedes som beredsskapsvei, men det blir visst med snakket som vanlig.

FV 35 ble ødelagt av økt trafikk da et av amatørbyggverkene, en av Skjeggestadbruene, på E 18 i Vestfold datt ned.

Nå er det så store slitespor/hjulspor i veien at det kan arrangeres kajakk-konkurranse når det regner.

Det ENESTE som ble gjort i forbindelse med at Bispeveien måtte brukes som omkjøringsvei etter at E 18 måtte stenge pga KLØNETE OG AMATØRMESSIGE veibyggere er;

Forsterket belysning i fotgjengerfelt på Revetal...

 

Fantastisk Solvik-Olsen, du er en bløffmaker.

Men det er dessverre ikke overraskende, du er tross alt i frp.

Hvor er knappen for å stemme ned?

 

Uansett, veien du beskriver må du krangle med fylkespolitikerne med, ikke samferdselsministeren. Det hjelper lite hva Solvik-Olsen gjør når fylkespolitikerne ikke gjør sin jobb.

 

Ellers så er resten av innlegget ditt stort sett vås som beviser at du aldri har lest en veimelding i ditt liv. Forresten artig at du kjefter på Solvik-Olsen for noe de RødGrønne hadde ansvaret for å få bygget...

Knappen til å stemme ned har mora di gjemt.

Lær deg å lese før du kommer med vås.

Det eneste jeg kritiserer Solvik-Olsen for, er at han ikke holder ord.

Har ikke holdt Solvik-Olsen ansvarlig for at dårlige bruer faller ned.

Og hva i alle dager har veimeldinger med dette å gjøre?

 

Jeg kaller ham en bløffmaker NÅR HAN IKKE FØLGER OPP DET HAN STÅR OG SIER OG LOVER PÅ RIKSDEKKENDE TV.

 

Hverken de rødgrønne, grønnfiolette, eller fylkespolitikere har snakket eller lovet noe angående denne veien.

Du får få det inn i hodet ditt at det er ikke alltid dine meninger gir mening, noe du tydelig gir utrykk for med våset ditt.

 

Før du skriker, sett deg inn i hva som faktisk er sagt, og hva som er den faktiske saksgang.

 

https://www.nrk.no/vestfold/lover-utbedring-av-bispeveien-1.12415069

 

https://m.facebook.com/comment/replies/?ctoken=1003387866382990_1003437626378014&ft_ent_identifier=1003387866382990&gfid=AQCNTkHO0-dF-wWD

 

Hvis du leser og tar inn over deg innholdet så ser du at jammen er ikke Solvik-Olsen på ballen her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...