Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kutte kontakt med jente?

Anbefalte innlegg

hei

i januar matchet jeg med ei jente på tinder, jeg bor på østlandet, hun på sørlandet. Begynte å snakke sammen og etterhvert endte det med å at vi snakket sammen hver dag, vi gjør fortsatt det. Dette er som venner og ikke noe særlig mer, men det var en ting jeg reagerte på. Jeg sa til henne at jeg kunne sitte på med en kompis som skulle nedover, slik at vi kunne treffes. 

Det hun da gjorde var å ignorere det totalt, jeg spurte rett ut om vi skulle møtes, men ikke noe svar, feide det totalt vekk. Dette var etter at vi hadde snakket sammen i kanskje 3-4 måneder. Sa til henne at det var sykt frekt gjort og at jeg tolket det slik at hun ikke ville møtes. Det hun sa var at hun ignorete det pga hun var redd jeg skulle blitt skuffa over henne, utseende og personlighet. Ok greit nok, fortsatt dårlig gjort. dette er noe jeg fortsatt tenker på.

Så nå har jeg egentlig kjørt meg litt fast, hun har blitt en god venn, men føler det kanskje er nok nå, jeg gidder ikke å være noe følelses dumpster for henne. Så føler jeg egentlig har kjørt meg litt fast her, vi har på en måte blitt litt avhengige av hverandre, men tenker ofte på at jeg kanskje skal kutte kontakten med henne.

Når hun ikke engang vi møte meg, tenker jeg dette blir for dumt, kaste bort så mye tid på ho. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: b8e0b...e0e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hun vil ikke møte deg? Og du vil ikke høre mer om følelsene hennes? Javel, kutt henne ut, da. Det er nok av fisk i havet.

Lenke til kommentar

Jeg vet hun ikke er fornøyd med utseendet sitt, så hun har vel kanskje dårlig selvtillit pga, selv synes jeg hun er kjempepen og det har jeg sagt. Men det rettferdiggjør fortsatt ikke å bare bli avvist på den måten, det sugde skikkelig. 

Kan legge til at i det siste har vi snakka ganske dirty med hverandre, tydlig at begge vil ha sex med hverandre, så jeg aner egentlig ikke hva hun tenker, hva fader er det jeg driver med. Jeg er redd for at jeg kommer til å såre henne hvis jeg kutter kontakt, og at jeg kommer til å angre skikkelig, for jeg liker jo å ha en person å snakke med hver dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Nå begynner denne tråden å bli uryddig. Du kommer med nye opplysninger om forholdet deres, og det tror jeg du vil fortsette med. Da blir det vanskelig å gi råd. Sorry...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Selv om dere snakker skittent sammen så betyr ikke det at hun vil ha sex med deg. Kan hende at du er en fyr hun liker å ha uforpliktende avstandssex med. Pluss at Sportylady har en del gode poenger.

Jeg ville beholdt kontakten, men ikke like intenst, flørtet med andre damer, og sett om hun sørlendingen til slutt tok til vett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Har tenkt litt siden sist:

Er du sikker på at profilen er ekte?

Hva er poenget med å prate i flere måneder med ei som bor langt unna, og tro at det skal lede til noe? Finn heller ei ekte ei i nærområdet.

Lenke til kommentar

Jeg er 100% sikker på at det er ekte profi.

Jeg tror jeg skal følge rådet ditt, crvenaZezda, holde  det gående, men kutte litt og litt.  Det finnes jo selvfølgelig jenter her jeg bor også, men både jeg og henne er kanskje litt ensomme til tider og liker derfor å ha noen å snakke og snappe med hver dag.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt forstått. Vil hun ikke, under noen omstendighet, møte deg noensinne? I så fall ville jeg kanskje som CrvenaZvezda sier kuttet tilbake litt, til et nivå hvor du føler at det du får tilbake er verdt det du putter inn.

Eller spurte du én gang, hun flaket og du har ikke tatt det opp siden? I så fall handler det jo om å bygge henne opp sånn at hun tør å møte deg. Det krever potensielt litt innsats, men du kommer aldri noensinne til å få noen rekende på ei fjøl. For all del, jeg mener ikke at du skal være masete og desperat, men det er forskjell på det og på å være en som støtter noen i det som kan være en vanskelig og skremmende ting. Kanskje hun faktisk er så redd og selvbevisst at dette her hindrer henne i å møte deg selv om hun egentlig inderlig vil? Da vil du kunne ha mye å tjene på å hjelpe henne over frykten og møte deg - og du vil kunne ha bidratt til at hun overkommer noe som har lagt bånd på henne i lang tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tatt det her opp med henne endel ganger, hun sier det at hun selvfølgelig vil treffes, men igjen at hun er redd jeg blir skuffet over henne. Hun har sagt unnskyld for måten ho ignortete meg. Så det er ikke slik at hun aldri vil treffes, men bare usikkerheten hennes som bremser ho litt. 

Lenke til kommentar

Jeg tror du driver å blir lurt, på bakgrunn av at jeg også var en usikker jente i mine tenår men jeg møtte jævla mange folk via nettet, aldri bare ignorerte jeg dem, det er bare rett og slett frekt, og faktisk ett hint mot at du driver å blir lurt (lest og sett mange historier, mange av dem inneholder ''også dro jeg dit da, men så møtte hun ikke opp! hun sier at det er fordi hun er så sjenert/sky/usikker/annen bullshit'' men det viser seg til slutt at de ikke er hvem de utgir seg for å være). Sett Catfish? Har du skypet med henne så du har sett trynet hennes mens dere pratet sammen?

Edit: Det kan også være at du er en av flere karer, og at hun feiget ut når du kom og var villig til å møte henne. Mitt tips er å ikke være så fryktelig tålmodig, som sagt tidligere så er det så mye annen fisk i havet at det er ingen vits i å holde fast tak i en som ikke engang gadd å møte opp når du blir kjørt helt ned dit.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg tror du driver å blir lurt, på bakgrunn av at jeg også var en usikker jente i mine tenår men jeg møtte jævla mange folk via nettet, aldri bare ignorerte jeg dem, det er bare rett og slett frekt, og faktisk ett hint mot at du driver å blir lurt (lest og sett mange historier, mange av dem inneholder ''også dro jeg dit da, men så møtte hun ikke opp! hun sier at det er fordi hun er så sjenert/sky/usikker/annen bullshit'' men det viser seg til slutt at de ikke er hvem de utgir seg for å være). Sett Catfish? Har du skypet med henne så du har sett trynet hennes mens dere pratet sammen?

Edit: Det kan også være at du er en av flere karer, og at hun feiget ut når du kom og var villig til å møte henne. Mitt tips er å ikke være så fryktelig tålmodig, som sagt tidligere så er det så mye annen fisk i havet at det er ingen vits i å holde fast tak i en som ikke engang gadd å møte opp når du blir kjørt helt ned dit.

Jeg føler meg så ekstremt teit nå, at jeg har latt det gå så langt. Ikke sett catfish, eller skypet med henne, men har snakket med henne på telefonen flere ganger.

Jeg er ekstremt sikker på at det ikke er andre gutter hun snakker med, hun har alltid fortalt alt og er veldig åpen om sånt, men kan aldri vite. Tror jeg rett og slett må si til henne at vi må slutte å snakke sammen, kommer nok til å angre som bare det, men sånn er det. 

Lenke til kommentar

Jeg føler meg så ekstremt teit nå, at jeg har latt det gå så langt. Ikke sett catfish, eller skypet med henne, men har snakket med henne på telefonen flere ganger.

Jeg er ekstremt sikker på at det ikke er andre gutter hun snakker med, hun har alltid fortalt alt og er veldig åpen om sånt, men kan aldri vite. Tror jeg rett og slett må si til henne at vi må slutte å snakke sammen, kommer nok til å angre som bare det, men sånn er det. 

Dere har kun snakket sammen på tlf? Oh dear. Hvorfor har dere ikke skypet enda? Har hun protestert?

Se catfish, så vil du bli så mye smartere rundt hele emnet, er ganske sykt hvor langt folk går for å lure andre,som er hva filmen handler om, han (Nev) forelsker seg i ett bilde av en jente og stemmen hennes på tlf.. så utforsker de saken litt og ja, skal ikke avsløre slutten, men har sett filmen flere ganger og selv om jeg aldri har blitt catfished selv så er det ett veldig fascinerende konsept. Nev og en kamerat av han lagde også en serie som heter catfish etter filmen fikk så bra respons fra publikum, så serien går ut på at Nev hjelper andre som mistenker at de blir catfished å finne ut sannheten, av og til så er det faktisk en skikkelig lykkelig slutt på episodene hvor personen ikke løy i det hele tatt og de begynner å date og sånt, men det er heller sjeldent.

edit: byttet ut ''gjort det'' med ''skypet''. Litt trøtt er det vel lov å være :p

Lenke til kommentar

Dere har kun snakket sammen på tlf? Oh dear. Hvorfor har dere ikke gjort det enda? Har hun protestert?

Se catfish, så vil du bli så mye smartere rundt hele emnet, er ganske sykt hvor langt folk går for å lure andre,som er hva filmen handler om, han (Nev) forelsker seg i ett bilde av en jente og stemmen hennes på tlf.. så utforsker de saken litt og ja, skal ikke avsløre slutten, men har sett filmen flere ganger og selv om jeg aldri har blitt catfished selv så er det ett veldig fascinerende konsept. Nev og en kamerat av han lagde også en serie som heter catfish etter filmen fikk så bra respons fra publikum, så serien går ut på at Nev hjelper andre som mistenker at de blir catfished å finne ut sannheten, av og til så er det faktisk en skikkelig lykkelig slutt på episodene hvor personen ikke løy i det hele tatt og de begynner å date og sånt, men det er heller sjeldent.

Altså, jeg er 110% sikker på at det er henne, ingenting å lure på, er venner på face og har snakket med vennene hennes og alt også. Angående det med å skype så har det aldri vært noe snakk om egentlig, kanskje jeg skal spørre for å se hvordan hun reagerer. 

Lenke til kommentar

Se catfish. Catfishen har flere falske profiler på fb og hun er aktiv på dem alle, bare for å lure Nev (og andre selvsagt) ved å overbevise han om at hun er denne spesefikke jenta og som har familie og venner på facebook. (men de er egentlig alle sammen henne, jeg sverger, denne dama frafilmen MÅ være mentalt syk på ett eller annet vis)

Lenke til kommentar

Jeg tipper hun styres av sin egen usikkerhet. Dette har hun jo også fortalt deg. Jeg forstår godt at du føler deg avvist og dårlig behandlet, men akkurat dette har nok lite med deg å gjøre. Hun ble nok rett og slett litt skremt da du allerede hadde lagt opp en plan med at vennen din kunne kjøre deg slik at dere kunne møtes. 

Jeg synes ikke det er uforståelig dersom du velger å trekke deg tilbake. Dersom du fortsatt er interessert er det nok en idé å gjøre henne trygg, senke forventningene og videre møte henne i hverdagslige omgivelser med lite press. Samtidig er det lurt å tenke på at hun nok opplever et høyere press og forventninger jo lenger tid det går, særlig når du forteller at dere har skrudd opp nivået på meldingene.

Anonymous poster hash: 768ae...a07
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørsmål til deg: Prøvde du å avtale dette treffet lenge i forveien eller var det veldig spontant at du skulle nedover? Jeg tror muligens hun kan ha fått litt panikk og særlig dersom det ble veldig spontant, hun trenger sikkert tid til å forberede seg på møtet - både psykisk og fysisk om hun har veldig dårlig selvtilitt. Kanskje var det også litt settingen. Hvor skulle dere isåfall møtes? 

Tror ikke dette er bitch-oppførsel, bare ei som har dårlig selvtilitt og fikk litt panikk. Sånne trenger kanskje tid til å bygge seg opp trygghet. Men det kan være at hun trenger et vennlig dytt i ryggen.

Hva med å la henne foreslå et møte? Si at du er interessert i møtes fortsatt og hold litt kontakt, men si at det er hun som får ta initativ til det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...