Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Avtalt to dater på en helg. ikke smart sant?

Anbefalte innlegg

Vet at jeg må våge for å vinne. Men nå har jeg avlyst daten på lørdagen. Jeg skal jobbe, og siden jeg er litt stresset rundt dette så vil jeg helst ha mest mulig ro i forkant før jeg skal ut på date. 

Jeg er ganske nærtagen på avvisninger men det beste er som du sier og ikke ta det personlig. Men det er det jeg lett gjør. Pga sårbarheten så tenker jeg på at dersom jeg går på date så må han vise interesse først. Dersom han ikke gjør så viser jeg ingenting. Og lar det bare seile.

Årsaken til at jeg ikke har datet på fire måneder er pga redselen for å ikke være fin nok osv. Jeg ble mobbet og sto alene hvert friminutt omtrent som barn. Følte meg ensom i den tiden. Og ble nok redd ensomheten. For i senere tid så har jeg en fobi på en måte mot avvisninger.  Andre avvisninger som skjedde i forhold jeg var i har gjort meg ganske usikker. Det er kanskje derfor jeg er så livredd avvisninger. Føler andre bare hopper på dater hele tiden. Men du forstår følelsen men jeg vil kjempe imot angsten min. For skal man vinne må man jo våge. Lurt å legge den opp til foreks en treningstur. Så får man gjort to ting i en smekk.

Ellers i livet så er jeg en person som har lett for å prate med folk og føler meg tøff men i dating føler jeg på den angsten og blir stresset av det og blir tungpustet av bare tanken på det.. Det er derfor jeg har unngått å date i lengre tid. Men jeg vil vinne over angsten.

Tusen takk for tips og gode råd dere :). Er sikkert ikke bare meg som har angst for å date. Vi er nok flere. Men det gjelder å tenke på den kloke måten som dere sier:

altså : å bli avvist på en date betyr ikke at noe er galt. Og daten kan være et hyggelig treff uansett. 

Bra ord å ta med seg, og gir mer inspirasjon. 

Endret av Sportylady
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...