AfterGlow Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Apples planer for iPhone 7 har ikke gått upåaktet hen hos erkekonkurrenten.Her gjør Samsung narr av Apples valg om å droppe hodetelefoninngang 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Gir dem et år, så har de nok fulgt etter. 4 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Sånn med fare for å vri debatten: Hva var galt med mikrojack? Er ikke den en millimeter i diameter mindre enn mini? Og da hadde man sluppet å måtte kjøpe en lightningovergang som sikkert koster mer enn mini -> mikro. 3 Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Gir dem et år, så har de nok fulgt etter. Slik som apple har gjort? (Fulgt etter andre som heller ikke har) Men men det teller vel ikke? 3 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 (endret) Det hele dreier seg vel i større grad om at de da slipper å ha en analog utgang på telefonen å dermed og slippe en del komponenter som de ellers måtte inn med. Antar da eventuelle adaptere da må ha en separat DAC innebygd for å gjøre signalet analogt. Om de skulle gått for mikrojack må de da likevel ha inn alle disse komponentenne og vinningen er borte. Nå vet jeg dog ikke helt om hvovidt lightning utgangen faktisk kan sende ut analoge signal på samme måten som den gamle 30 pin konektoren apple brukte, jeg tror ikke det, men om det er tilfelle er det bare å ignorere alt jeg har skrevet i dette innlegget. Endret 5. august 2016 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg _dundun_ Skrevet 5. august 2016 Populært innlegg Del Skrevet 5. august 2016 Lightning kan sende ut analoge signaler Uansett: Grunnen til at Apple gjør dette er nok enkelt og greit for å tjene masse penger på at folk begynner å kjøpe offisielt lisensierte headset. De kommer til å si at det er for kundenes del og for å få plass, men det er bare vås. Det er selvsagt fordeler ved å droppe en gammel teknologi, og Apple har gjort det tidligere med stor suksess, men denne gangen mener iallfall jeg de setter egne interesser foran kundenes i for stor grad. Og jeg har ikke engang brukt pluggen på mine tre siste iPhones. 11 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Det er vel ikke første gang noen har kommet med syrlige kommentarer mot Apple, for så å måtte luske etter selv i etterkant. Det blir gøy å se Samsung spise hatten sin. 2 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Nå er det ikke slik at jackpluggen utelukkende er brukt til hodetelefoner. Hva med folk som er på fest og vil koble telefonen til anlegget? Hva med folk som har biler uten Bluetooth men har minijack til radioen? Hva med folk som allerede eier headset til 5000,- med jackplugg? 8 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 (endret) Hadde de bare klart å gå for en standard som f.eks micro usb.Vet ikke helt hva som er best. Bruker Blutooth selv nesten daglig, men lydkvaliteten er vel kanskje ikke helt topp der (kan hende det er forbedret i nyere versjoner for alt jeg vet).Minijack er vel såpass utbredt i dag at det er vanskelig å gå over til noe annet. Så godt som alt av stereo og lyd generelt har vel minijack. Husker da iphone var rimelig nytt og det var ikke alt som passet i minijacken deres. Husker ikke helt hva det var. Kanskje pga noe sær handsfree greie? Husker i hvertfall at det var flere headsett som stod "godkjent til apple" eller noe i den dur. Endret 5. august 2016 av PantZman 1 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 (endret) Gir dem et år, så har de nok fulgt etter. Som å droppe minnekort? Er en selfølge at gode ideer blir kopiert. Droppe minijack er neppe en god idee, ja det frigjør en halv cm^3 i tellefonen og lar dem lage den tynnere selv om iphone 7 ikke er så tynn at den ikke kunne hatt minijack. Merk at en tynnere telefon også har mindre batteri. Endret 5. august 2016 av magne.moe 2 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Gir dem et år, så har de nok fulgt etter. Som å droppe minnekort? For ikke å snakke om musen med kun én knapp som vi nå alle bruker fordi Apple fant på noe så genialt og alle andre fulgte etter... 6 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Gir dem et år, så har de nok fulgt etter. Som å droppe minnekort? For ikke å snakke om musen med kun én knapp som vi nå alle bruker fordi Apple fant på noe så genialt og alle andre fulgte etter... Mus med en knapp er det vel bare apple som bruker... 2 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Jeg ante et bitte bitte lite hint av ironi i innlegget til Zork 4 Lenke til kommentar
-POSWZABF Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Ja nu skal vel Aplle kuke enda mere til med standarne. Nu sitt æ med 6 telefoner med alt fra Sim til nano sim. Takk skal dem fan mæ ha. Jævla gjøker. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Kan ikke si at jeg liker at de dropper minijack. Men tenker det lanseres en overgang som gjør at man kan bruke det allikevel. Greit nok. Burde følge med i eska. Blir spennende å se på avdukingen av Iphone7. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Kan ikke si at jeg liker at de dropper minijack. Men tenker det lanseres en overgang som gjør at man kan bruke det allikevel. Greit nok. Burde følge med i eska. Blir spennende å se på avdukingen av Iphone7. Det høres nesten ut som en like god idé som å ha kun 1 USB-C port på nye Macbooker, fordi "man kan jo bare bruke en adapter". Problemet er at Apple selger disse adapterene til 500kr stk og er eneste på markedet som gjør dette. Det er ingenting "revolusjonerende" eller "nytenkende" med dette. Det er utelukkende for å gi kjøperene en ekstra testikkel de kan skvise for penger. 2 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Ikke så smart å si dette, når de sikkert kommer til å endre på dette selv i fremtiden. Virket heller ikke som om så veldig mange lo av vitsen, så ser ikke hvorfor en så dårlig vits får en artikkel. Jeg trykte jo på artikkelen selv da, så jeg kan vel ikke si så mye egentlig Lenke til kommentar
f1zzy Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Interessant at Apple velger å melke kundene sine i en periode hvor de stadig mister fotfeste med tanke på at konkurrentene blir stadig bedre og bedre mens de selv står på stedet hvil. Det vil etter min mening være merkelig om Apple ikke gjør et forsøk på å ta seg inn igjen mtp. den store suksessen som Samsung har hatt samt hvor stabilt og pålitelig Android har blitt med tiden. Jeg ser frem til å se hvordan dette kommer til å arte seg. De har tross alt dratt på seg mye negativ PR nå uten å ha et fornuftig svar på all kritikken, så jeg begynner virkelig å lure på om de har noe skjult i ermet eller om de kommer til å holde seg til planen som de fleste ser på som en fiasko. 2 Lenke til kommentar
FevangKro Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Gir dem et år, så har de nok fulgt etter.Slik som apple har gjort? (Fulgt etter andre som heller ikke har) Men men det teller vel ikke? Nå går ihvertfall ikke Apple ut slik og gjør narr av noen, for så å komme etter selv. Samsung er og forblir noen nisser. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Bruker utgangen som en ekstra knapp for funksjoner på telefonen med Pressy, veldig kjekt. Moderne Samsung har jo og fjærnet IR blastern, så da må man bruke minijackporten til det og. Men all musikk går gjennom bluetooth for min del. Har bare AUX på bilstereoen, men en bluetoothadapter til 20kr på ebay fiksa den biffen også. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg