AnonymAnna Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Jeg er en jente på 14 år. Jeg har blitt invitert til bursdag om noen dager. Hun som har bursdag er en av mine bestevenner. Hun er veldig grei og sånn. Men det er bare at jeg ikke har noe lyst. Ikke LITT engang. Det er ikke pga. henne eller noe. Det er pga. GJESTENE. Det blir ca. 15 stk. og jeg kjenner alle. (jeg vet hvem som kommer) Og noen av de folka er ikke særlig "greie". De er greie med alle andre utenom meg:( Jeg har vært på bursdag med flere av disse folka før, og det er sånn jeg har funnet ut hvordan de "ER". Jeg vil ikke gå i detalj på akk. hva de gjør elr sier, men jeg blir veldig såret. Det skjer alltid når det er andre folk der, som ser på når det skjer, men de tar det som en vits og bare ler. Jeg og ler selv om jeg mest har lyst å legge meg ned på gulvet og gråte. Så ja, jeg har ikke noe lyst å dra. jeg vet jeg ikke kommer til å ha det noe gøy der. Jeg har ikke sagt til foreldrene mine at hun skal ha bursdag. Fordi hvis jeg sier jeg ikke vil, blir de sikkert sinte siden hun er min bestevenn ;( Hvis jeg går, VET jeg at etter bursdagen kommer jeg til å gråte over det i en uke. Men jeg er redd for at hvis jeg ikke går, blir hun som har bursdag veldig lei seg og sur. Hun skjønner ikke hvorfor jeg ikke vil komme. (og jeg tør ikke si det, fordi de folka som ikke er greie med meg, er faktisk veldig gode venner av henne) Hva burde jeg gjøre? Plis svar! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Du er 14 år, du har kanskje ikke lært deg å heve deg over ting enda. Når du blir eldre og verden åpner seg så er det mindre sannsynlig at du har noe med slike idioter å gjøre. Bit det i deg og gå på bursdagen, når du er der så bare går du vekk fra idiotene og tenker på at det ikke er mange årene igjen til du får et nytt liv, ny skole og nye venner Lenke til kommentar
AnonymAnna Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 Du er 14 år, du har kanskje ikke lært deg å heve deg over ting enda. Når du blir eldre og verden åpner seg så er det mindre sannsynlig at du har noe med slike idioter å gjøre. Bit det i deg og gå på bursdagen, når du er der så bare går du vekk fra idiotene og tenker på at det ikke er mange årene igjen til du får et nytt liv, ny skole og nye venner Ja, det er sikkert det beste. Er bare VEELDIG redd for å bli såret HARDT. Lenke til kommentar
AnonymAnna Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 Har muligens denne tråden på litt feil kategori, ups 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Å bli såret hardt går mye på deg også. Det er ikke så lett å forstå når man er så ung desverre, men idioti og rasshøloppførsel fra andre mennesker bør egentlig ikke gå så mye inn på deg. Det er ikke deg det er noe galt med, det er ikke du som er rasshøl Jeg vet hvordan det er å være 14, har vært der, men det er ikke akkurat noe fornuftig en fyr på 30+ klarer å gjøre/ si til deg. Folk kan gi deg så mange råd som det går an å få, men enden på visa er at det er deg det handler om og du som må gjøre/ forstå. Når jeg var 14 så forsto jeg ikke eller klarte ikke å takle situasjoner anerledes basert på råd, det gikk sin gang. Noen år på baken og nye skoler og venner gjør susen. Desverre så er ikke det til noe som helst hjelp i situasjonen du er i nå. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Som de over har sagt, er det nok ikke alltid så lett å tenke tilbake til den gang man selv var 14, og ikke minst har verden forandret seg siden den gang. Som deg, opplevde jeg dette i den alderen selv, dog innbilte jeg personlig meg disse problemene, mens de nok ikke faktisk var fullt så reelle som jeg forestilte meg. Om det er som du sier, så tror jeg venninnen din har forståelse om du forklarer hvordan det har vært å møte denne gjengen tidligere. Du risikerer at hun tar parti med dem, men om hun også ser på deg som sin beste venn, så tror jeg det ville gått fint å prate om det. Når du blir eldre, har litt mer erfaring og du/de rundt deg blir mer moden, blir nok dette lettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå