Gå til innhold

Trenger vi elsykkelen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nettopp komt hjem etter en sykkeltur og kan skrive under på at jeg ønsker at jeg hadde en elsykkel når jeg tar på meg de tyngste bakkene.

Har forresten tips til podkast: Fly by wire. Det er ikke bare fly som har det, andre farkomster som biler begynner å fjerne rattstaget og erstatte det med elektronisk styring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og for min mor som er full i kols og ikke kjører bil er el-sykkel eneste alternativ.

Er det? Ikke noe galt med elsykler, men det finnes jo andre alternativer til bil enn elsykkel.

AtW

Hvis man ikke har bil, bor på en plass uten kollektivtilbud... hva er da alternativet?

Nei... jeg ser ikke på drosje som alternativ til daglige gjøremål.

Lenke til kommentar

Og for min mor som er full i kols og ikke kjører bil er el-sykkel eneste alternativ.

Er det? Ikke noe galt med elsykler, men det finnes jo andre alternativer til bil enn elsykkel.

AtW

Hvis man ikke har bil, bor på en plass uten kollektivtilbud... hva er da alternativet?

Moped/scooter?

Regner vel med at hun ikke har sertifikat siden elsykkel er eneste alternativ... logisk nok.

Lenke til kommentar

AtW

Moped/scooter?

Regner vel med at hun ikke har sertifikat siden elsykkel er eneste alternativ... logisk nok.

Ståhjuling :) sertifikat på moped er vel mulig å få ta fordi om en har kols? Ellers så kan en ta ganske mye taxi for samme sum som det koster å eie en bil.

Helikopter, privatfly, gigantisk drone, bil med privatsjåfør, legge noen skinne innom huset så trikken kommer forbi, ride ranke... vi må vel konkludere med at BIGG tok feil her ja :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Moped/scooter?

Iogmed at hun har et barn som er på forumet så er hun antakelig såpass gammel at hun var over 20 den tiden man automatisk fikk førerrett for moped når man ble 20 år. (tidlig/midt på 2000-tallet).

AtW

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å prøve å sitere, for mye usakligheter som ikke bør repeteres.

For en eldre dame som blir 80 neste år er ingen av alternativene relevante - unntatt el-sykkel. Dårlig med bussforbindelse der hun bor, og som minstepensjonist er taxi ikke noe tema til daglig. Å lære en 80-åring å kjøre moped/scooter er nok et dødfødt prosjekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...