Star Fox Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 (endret) Hallo. Jeg var ute i går og kjørte. Det var våt veibane og tåkete som helvete. Plutselig høres en helvetes skrapelyd, bilen trakk mot høyre og denne lampa lyste opp: Det lyste bare så lenge bråket og trekkingen foregikk. Kunne kanskje minne om ABS… Dette skjedde to ganger og bare når jeg kjørte nevneverdig raskere enn 60 km/t og det skjedde begge ganger i kurver, dog uten at jeg bremset (riktignok bremset jeg når bilen ville ha meg ut av veien). Noen som tror at det rett og slett bare var glatt veibane og at ABS-en derfor ble aktivert, eller at det er noe annet som gjør det livsfarlig å kjøre bilen? Muligens var det antispin. *no clue* Endret 5. august 2016 av Star Fox Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Skjedde det bare i en liten stund så gikk det bort? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 Jepp…… heller mot at det var antispinn egentlig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Nja. Spørs kanskje på merke og modell. Hvis du leser i håndboken så kan du se om de bruker den varsellampen til antispinn eller stabilitetskontroll. Vanligvis så indikerer den lampen at det er en feil på bremsesystemet, at klossene er for slitte eller at nivået på bremsevæske er for lavt. Det kan hende jeg tar feil her, men håndboken skal gi deg svaret på dette. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 (endret) Skal ta å sjekke. Bremsene ble byttet ut i fjor i alle fall. Det er for øvrig snakk om en Honda Civic…… uten at jeg vet årsmodell. Endret 5. august 2016 av Star Fox Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Jeg kjener ille Honda. Men høres ut som sensor på venstre forhjul som feiler. Antispin tror at dette hjulet står i ro og bremser motsatt drivhjul. Sånn er min Audi. Kjøp deg en feilkodeavleser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå