Lurifaksen Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 BKK er fantastisk, og har bygget ut bredbånd (ADSL) i strøket hvor jeg bor! I dag ringte det folk og sa at "internett var klart", men folkene fra BKK kom ikke med ADSL-modem/ruter før på mandag. Jeg har allerede en ruter, så er det en liten mulighet for at jeg faktisk kan "tjuvstarte"? Eller er det noe mer roting med kabler og slikt inne i huset som må til før bredbåndet er klart? Det jeg egentlig lurer på er hvordan en ADSL tilkobling er. Er det bare en helt vanlig kabel fra telefonkontakten? Prøvde å kjøre en nettverkskabel fra et adapter (med sånn "stikkontaktkobling") inn i ruteren, men det kom ikke lys på DSL porten. Siden jeg har ventet i ca 4 år, burde jeg vel klare å vente i 6 dager til, men hvis muligheten er der... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Du trenger et ADSL modem. Noen slike kommer med innebygd router, men en vanlig router kan ikke fungere som modem. Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Du trenger et ADSL modem. Noen slike kommer med innebygd router, men en vanlig router kan ikke fungere som modem. I tillegg er det enkelte konfigurasjonsduppeditter som må settes, som f.eks hvilken isp modemet skal koble seg mot og noe annet dill. Hver ISP har sin egen config, sin egen ID, og slipper ikke inn traffikk fra andres routere. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Ok... Da er det visst bare å vente... Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 4399 poster med ISDN/modem?! Det burde vel vanke en form for premie til deg? Du ser nok frem til et litt raskere miljø tenker jeg.... gratulerer og lykke til! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 4399 poster med ISDN/modem?! Det burde vel vanke en form for premie til deg? Du ser nok frem til et litt raskere miljø tenker jeg.... gratulerer og lykke til! :!: Forum er jo faktisk noe av det på internett som egner seg veldig bra for oss isdn/modem brukere... Tror det er et par av "topp 10 posterene" som har dial-up... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå