Redaksjonen. Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Google-forskere «mistet» USB-pinner på universitet. Til tross for risikoen, ble fristelsen for alt for stor Lenke til kommentar
jornl Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Alle har vel liggende en ekstra PC for å sjekke slikt på, som ikke er på nett med de andre maskinene? ;-) 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Er sårbarheten der selv om man skrur av autokjør? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Er sårbarheten der selv om man skrur av autokjør?Ikke den som de simulerte i denne testen spesifikt, men ja det finnes flust av angrepsvinkler over USB selv om du har skrudd av "autokjør". 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Alle har vel liggende en ekstra PC for å sjekke slikt på, som ikke er på nett med de andre maskinene? ;-) Alle har en ekstra PC for å se på innholdet av minnepinner el.l. de finner? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Derfor jeg har krypto på alle minnepinner jeg tar med ut av huset så dersom noen skulle bli borte har det ikke noe å si. Dersom jeg finner en på gata har jeg metoder for å sjekke den med gamle maskiner bare en gang har jeg funnet eieren av minnepennen. Minnepenner koster ingenting, men innholdet har verdi. Lenke til kommentar
Henrik Bang-Olsen Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Ett av social engineering angrepene som ble vist på Mr. Robot faktisk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Jeg forstår ikke at folk i det hele tatt gidder å plukke opp minnepinner de finner. ... men så er det vel kanskje slik at den typen folk som gidder å plukke opp sånne er såpass nysgjerrige at de også vil titte på innholdet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå