Gå til innhold

åpne link i nytt vindu i bestemt størrelse

Anbefalte innlegg

hai..

jeg har en link f.eks.

<a href="http://www.sol.no" target="_blank">sol.no </a>

å få linke til å åpne seg i nytt vindu er greit, men hvordan få en absolutt størrelse på det? det skal helst ikke være mulig å forandre størrelsen på det.

Endret av Smidt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg denne i <head>:

<script LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function popUp(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=650,height=500,left = 315,top = 262');");
}
// End -->
</script>

og denne i body;

<A HREF="javascript:popUp('polecatertoff.php')"><font>polecat er toff</font></A>

Sikkert noen som har et bedre forsslag, dette var vertfall mitt.

EDIT:

likte ikke [i]italic[/i]
Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

hadde ikke tenkt noe javascript popup.. hadde bare trengt en enkel kode som jeg kan sette inn i link koden slik at jeg får den til å bli i en bestemt størrelse

:)

EDIT: så det var kommet svar mens jeg skrev..

takk takk PoleCat. funket veldig bra det.

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

denne koden skulle funke:

<a href="#" onMouseOver="window.status='Kvennhusvegen 5'; return true;" onClick="window.open('kvennhusvegen.htm','','height=500, width=600, toolbar=no, scrollbars=no');" onMouseOut="window.status=''; return true;">
her</a>

Bare legg denne i body og skift navnet på siden(i dette tilfellet kvennhusvegen 5),hvilken side som skal åpnes når du trykker på linken(i dette tilfellet kvennhusvegen.htm) og bredden + høyden.

Lenke til kommentar
Slitsom løsning PoleCat. Hva er vitsen med den id-tildelingen din? noe jeg gikk glipp av der? husker ikke helt hva eval gjorde :blush:

Ikke spør meg.. :dontgetit:

Jeg har bare brukt den koden selv, hakke så mye peiling på javascript.

Ikke jeg som har laga den for å si den sånn. Sikkert bedre måter å gjøre det på, men det funka iallefall for han.

Lenke til kommentar

Da tar jeg meg friheten til å renskrive den litt jeg :)

<body onLoad="window.open('eksempel.html', 'popup', 'width=400 height=400 top=20 left=20 status=no toolbar=no scrollbar=no')">

Strengt tatt kan du droppe de fleste atributtene. Står det ikke noe der regnes verdien for 'no' Den som tier samtykker visst ikke :)

Endret av enden
Lenke til kommentar
Da tar jeg meg friheten til å renskrive den litt jeg :)

<body onLoad="window.open('eksempel.html', 'popup', 'width=400 height=400 top=20 left=20 status=no toolbar=no scrollbar=no')">

Strengt tatt kan du droppe de fleste atributtene. Står det ikke noe der regnes verdien for 'no' Den som tier samtykker visst ikke :)

Flink gutt! ;)

Trådstarter; enden's forslag er sikkert mye mer brukbart enn mitt.

Lenke til kommentar

Bare fordi jeg kjeder meg noe vanvittig så har jeg testet det i "anybrowser" og prestå:

<body onLoad="window.open('siden.html', 'popup', 'width=400 height=400')">

er den alle enkleste løsningen på problemet ditt

Selvfølgelig har jeg driti max på draget!!! Du ville ha en link du, ikke en automatisk popup...

Da stemmer vel dette bedre:

<a href ="#" onclick="window.open('siden.html', 'popup', 'width=400 height=400')">haha</a>

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...