Smidt Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) hai.. jeg har en link f.eks. <a href="http://www.sol.no" target="_blank">sol.no </a> å få linke til å åpne seg i nytt vindu er greit, men hvordan få en absolutt størrelse på det? det skal helst ikke være mulig å forandre størrelsen på det. Endret 25. november 2003 av Smidt Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Du har to muligheter: *javascript popup - det var nettopp en post om det, sikkert blandt top 5 her *sette størrelsen med javascript i vinduet som åpnes Tror dette forklares på javascript tutorialene til w3schools.com Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Legg denne i <head>: <script LANGUAGE="JavaScript"> <!-- Begin function popUp(URL) { day = new Date(); id = day.getTime(); eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=650,height=500,left = 315,top = 262');"); } // End --> </script> og denne i body; <A HREF="javascript:popUp('polecatertoff.php')"><font>polecat er toff</font></A> Sikkert noen som har et bedre forsslag, dette var vertfall mitt. EDIT: likte ikke [i]italic[/i] Endret 25. november 2003 av PoleCat Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) hadde ikke tenkt noe javascript popup.. hadde bare trengt en enkel kode som jeg kan sette inn i link koden slik at jeg får den til å bli i en bestemt størrelse EDIT: så det var kommet svar mens jeg skrev.. takk takk PoleCat. funket veldig bra det. Endret 25. november 2003 av Smidt Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 denne koden skulle funke: <a href="#" onMouseOver="window.status='Kvennhusvegen 5'; return true;" onClick="window.open('kvennhusvegen.htm','','height=500, width=600, toolbar=no, scrollbars=no');" onMouseOut="window.status=''; return true;"> her</a> Bare legg denne i body og skift navnet på siden(i dette tilfellet kvennhusvegen 5),hvilken side som skal åpnes når du trykker på linken(i dette tilfellet kvennhusvegen.htm) og bredden + høyden. Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Slitsom løsning PoleCat. Hva er vitsen med den id-tildelingen din? noe jeg gikk glipp av der? husker ikke helt hva eval gjorde Smidt: du er klar over at den løsningen du fikk nå er en javascript-popup Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Slitsom løsning PoleCat. Hva er vitsen med den id-tildelingen din? noe jeg gikk glipp av der? husker ikke helt hva eval gjorde Ikke spør meg.. Jeg har bare brukt den koden selv, hakke så mye peiling på javascript. Ikke jeg som har laga den for å si den sånn. Sikkert bedre måter å gjøre det på, men det funka iallefall for han. Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Da tar jeg meg friheten til å renskrive den litt jeg <body onLoad="window.open('eksempel.html', 'popup', 'width=400 height=400 top=20 left=20 status=no toolbar=no scrollbar=no')"> Strengt tatt kan du droppe de fleste atributtene. Står det ikke noe der regnes verdien for 'no' Den som tier samtykker visst ikke Endret 25. november 2003 av enden Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Da tar jeg meg friheten til å renskrive den litt jeg <body onLoad="window.open('eksempel.html', 'popup', 'width=400 height=400 top=20 left=20 status=no toolbar=no scrollbar=no')"> Strengt tatt kan du droppe de fleste atributtene. Står det ikke noe der regnes verdien for 'no' Den som tier samtykker visst ikke Flink gutt! Trådstarter; enden's forslag er sikkert mye mer brukbart enn mitt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Du må begynne å henge litt mer i javascript kategorien PoleCat, så kan jeg endelig "ta igjen" litt for alt du har måtte lære meg Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Bare fordi jeg kjeder meg noe vanvittig så har jeg testet det i "anybrowser" og prestå: <body onLoad="window.open('siden.html', 'popup', 'width=400 height=400')"> er den alle enkleste løsningen på problemet ditt Selvfølgelig har jeg driti max på draget!!! Du ville ha en link du, ikke en automatisk popup... Da stemmer vel dette bedre: <a href ="#" onclick="window.open('siden.html', 'popup', 'width=400 height=400')">haha</a> Endret 25. november 2003 av enden Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Selvfølgelig har jeg driti max på draget!!! Du ville ha en link du, ikke en automatisk popup... riktig!! takker for alle svar. de har vært til god hjelp. forstår hva jeg gjør og nå, det er jo halve poenget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå