Gå til innhold

Den første Månelandingen....

Raggi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
USA landet på månen, det finnes jo ikke tvil. For det første har du alt fotobeviset, og i tillegg haugevis av vitner (noen milliarder), og så har du alle de andre landene som Russland og Kina som fulgte med USA sin ferd imot månen med argus-øyne. Er det noen som har motiv og ressurser til å avdekke en slik måne-spøk så er det Russland, men det var ingen spøk.

Men hvem var det som hadde TOTAL kontroll over sendingene?

NASA kansje?

Stiller meg tvilende til at det noengang har vert månelandinger!

Hallo i luken.

Russland og alle andre land hadde gjerne sett at USA ikke hadde landet på månen. Med alt deres etterettningsutstyr og alt slikt ville de ha oppdaget det og laget verdensomspennende pressekonferanser hadde de oppdaget at USA faket månelandinga. MEn russland kunne følge med apollo sin ferd helt til månen og tilbake og måtte se seg selv eid.

Lenke til kommentar

du kan ikke velge å tro på det du vil når du har en slik massiv bevismendge som motbeviser troen din og ikke ett eneste bevis som beviser troen din.

Det er jo akkurat det som er poenget. Det finnes bevis. Men om hvorvidt bevisene har noe for seg er opp til vær enkelt å ta stilling til. Jeg kan ikke noe for at jeg tviler på at NASA har vært på månen. Men etter å ha evaluert bevisene på begge sidene, ser jeg meg nødt til å lene meg mot konspirasjonsteorien.

Er ikke det en fair deal?

Lenke til kommentar
USA landet på månen, det finnes jo ikke tvil.

For deg, - nei.

For mange andre, - jo.

Det er opp til vær enkelt hva man velger å tro.

Du må bare tro på Jesus hvis du ønsker, det finnes ikke ett eneste bevis for at han var guds sønn men du må likevel velge å tro på han.

Månelandingen er annerledes, du kan ikke velge å tro på det du vil når du har en slik massiv bevismendge som motbeviser troen din og ikke ett eneste bevis som beviser troen din.

Du kan jo ikke sammenligne det. Når det gjelder Jesus, så er det stort sett evangelieskriftene man har å holde seg til. Historien sier lite og ingenting.

Månelandingen, da var jo media og masse andre tilstede både her og der. Tenk på alle som var involvert i prosjektene, Det var jo flere måneferder. Noen av dem eller en, hadde de bil med seg som de kjørte rundt der med.

Tror du alle involverte, astronauter etc skulle lyve om det som skjedde? Og at det ikke skulle siles ut noen steder? Å nei. Husk at Sovjet holdt på med sine romprosjekter parallelt med USA, og var teknisk like fremskredne. De voktet på hverandre som hund og katt i den tiden og du kan være sikker på at Russerne snart hadde fått teften i det hvis det var bløff.

EDIT.: ble muligens misvisende dette - svart til feil person, sorry :p

Endret av groenn
Lenke til kommentar

du kan ikke velge å tro på det du vil når du har en slik massiv bevismendge som motbeviser troen din og ikke ett eneste bevis som beviser troen din.

Det er jo akkurat det som er poenget. Det finnes bevis. Men om hvorvidt bevisene har noe for seg er opp til vær enkelt å ta stilling til. Jeg kan ikke noe for at jeg tviler på at NASA har vært på månen. Men etter å ha evaluert bevisene på begge sidene, ser jeg meg nødt til å lene meg mot konspirasjonsteorien.

Det er akkurat det, 'bevisene' som lener imot konspirasjonteorien er det kun mennesker med tunellsyn som går på. Du har latt deg overtale av en tulling som tror han har peiling, du stoler på at det han sier eller skriver er korrekt men det er det ikke. Eksperter har forklart hvorfor 'bevisene' som lener imot konspirasjonsteorien ikke holder mål. Filmene ifra månen er autentiske, alle "feil" på filmene er ikke feil for det er slik månen ser ut og det er slik det er på månen.

Pycnopodia sitt bevis på at månefilmen ble filmet i ett filmstudio;

Himmelen er svart på filmklippet! Det må ha blitt gjort i ett filmstudio for himmelen er blå!

Så dumme er alle bevisene imot månelandinga, noen er tilogmed dummere, så har du personene som tror på disse 'bevisene' :no:

Lenke til kommentar

Kom igjen nå kag, list opp de konkrete grunnene til at du heller mot konspirasjonsteorien.

Bare så jeg kan få motbevise dem.

Værsåsnill?

Lenke til kommentar

Det er akkurat det, 'bevisene' som lener imot konspirasjonteorien er det kun mennesker med tunellsyn som går på. Du har latt deg overtale av en tulling som tror han har peiling, du stoler på at det han sier eller skriver er korrekt men det er det ikke. Eksperter har forklart hvorfor 'bevisene' som lener imot konspirasjonsteorien ikke holder mål. Filmene ifra månen er autentiske, alle "feil" på filmene er ikke feil for det er slik månen ser ut og det er slik det er på månen.

Pycnopodia sitt bevis på at månefilmen ble filmet i ett filmstudio;

Himmelen er svart på filmklippet! Det må ha blitt gjort i ett filmstudio for himmelen er blå!

Så dumme er alle bevisene imot månelandinga, noen er tilogmed dummere, så har du personene som tror på disse 'bevisene' :no:

Hva har det seg at alle de som argumenterer for din sak er eksperter. Mens de som argumenterer imot er tullinger? Kan det ha noe med hva man velger å høre på? Selektiv oppfattning?

Lenke til kommentar
Siden jeg ikke har noe tro på at det ville blitt en konstruktiv debatt, grunnet mitt utestående behov for å diskutere det og din bestemthet over at du har rett, så velger jeg heller å la deg famle i mørket. ;)

Konstruktiv ville den ikke blitt, men den ville endt med at du sa noe sånt som "Åja, dere hadde visst rett" og da rettferdiggjør midlene målet.

Dette er ikke selektiv oppfattning, har du ikke lagt merke til hvor mange geek'er det er som tror på UFO'er? Konspirasjonsteorien om fake månelanding var det ingen ekspert som fant på, det er bare til å se på 'bevisene' så forstår du at her er det snakk om en person uten kunnskaper om hva han snakket om. Jeg tipper det var en geek som utarbeidet den konspirasjonsteorien, du vet, geeks elsker å tenke at hele verden er full i konspirasjoner.

Lenke til kommentar
Konspirasjonsteorien om fake månelanding var det ingen ekspert som fant på, det er bare til å se på 'bevisene' så forstår du at her er det snakk om en person uten kunnskaper om hva han snakket om.

Snakk for deg selv.

geeks elsker å tenke at hele verden er full i konspirasjoner.

Er ikke det litt generaliserende? :thumbs:

Lenke til kommentar

Å si "hvilke beviser støtter du deg til nå da" blir overflødig.

Kom igjen nå kag, list opp de konkrete grunnene til at du heller mot konspirasjonsteorien.

Bare så jeg kan få motbevise dem.

Værsåsnill?

Siden jeg ikke har noe tro på at det ville blitt en konstruktiv debatt, grunnet mitt utestående behov for å diskutere det og din bestemthet over at du har rett, så velger jeg heller å la deg famle i mørket.  ;)
Lenke til kommentar
Siden jeg ikke har noe tro på at det ville blitt en konstruktiv debatt, grunnet mitt utestående behov for å diskutere det og din bestemthet over at du har rett, så velger jeg heller å la deg famle i mørket. ;)

Tenker vi sier at sannheten er at du ikke klarer å komme med noen konkrete bevis på hvorfor månelandingen aldri fant sted, og derfor, i stedet for å vente på å bli satt så grundig på plass at ræva blir sår i flere uker, forsøker å ro deg unna enhver diskusjon.

Det er i alle tilfeller ikke jeg som er den destruktive i denne debatten; men heller de som forsøker å "bevise" at man aldri har landet på månen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...