Gå til innhold

Flytte BSU - verdt det?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har sett på finansportalen at banken min har ganske dårlig rente på BSU kontra de beste. Jeg har aldri hatt noen annen bank, og har ikke lyst til å bytte helt. Jeg har en BSU med 170k. Jeg hadde også en sparekonto, som jeg har flyttet til en småbank på grunn av dårlig sparerente, og får nå over dobbelt så mye rente. Å flytte BSU er noe helt annet føler jeg, eller er det?

Jeg ser at rentekapitalisering skjer kun en gang i året. Hvis jeg flytter, vil renten bli kapitalisert ved flytting eller forsvinner det jeg har tjent opp til nå i år?

Hvordan vil banken se på dette ved et fremtidig boligkjøp? Det kan hende jeg kjøper hus allerede i høst eller til våren. Har hørt at et godt kundeforhold er avgjørende hvis det står om at banken skal være litt ekstra fleksibel, eller er dette bare tull?

Hvor ofte kan man flytte BSU?

Takker for svar.

Anonymous poster hash: b6617...906
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mister ingen renteinntekter ved å bytte bank.

Du kan flytte BSU så ofte du vil såvidt jeg vet.

Din nye bank tar seg av alt det formelle.

Banken driter i hvor lenge du har vært kunde når du skal kjøpe bolig :) I alle fall førstegangsbolig.

Gå der du får best vilkår, enkelt og greit!

Men husk at BSU 2.0 også har en verdi i seg selv. Selv om du ofte får noe lavere rente enn andre banker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...