MrAvionics Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Hei! Kan jeg bruke 2p telefon kabel som nettkabel innad i huset? Eller vil det gi dårligere resultat en en utp cat 5.e? http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Datamaskin/Kabler/Telefon-alarmkabel-2000034587/ Lenke til kommentar
Faller Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Det bil gi et dårligere resultat så vil heller anbefale å gå på cat 5e først som sist. Med 2p vil du kun oppnå 100 mbps, mens cat 5e støtter 1 gbps og vil være det foretrukne valget. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 Ok, men vil det ha noe å si om jeg kun har 10Mbps inn i huset? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Nei, det vil ikke ha noe å si, men hvis du f. eks skal overføre noe fra en maskin til en annen maskin i huset (internt på nettverket) vil det ha noe å si. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 Ja, den ser jeg, men tenkte å bruke den fra inntaket frem til ruteren. Ikke fra ruter til maskinene. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Men hvorfor? Denne er jo ikke beregnet på den bruken du skal ha og kan skape mye frustrasjon. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Du sier "fra inntaket frem til ruteren" - er det ADSL? Da er jo telefonkabel OK fram til modemet. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 Ja er ADSL ja, så blir fra veggen og frem til multimodemet, Så det skal vel ikke ha noe å si da ? Lenke til kommentar
Rim Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Ja er ADSL ja, så blir fra veggen og frem til multimodemet, Så det skal vel ikke ha noe å si da ? Du kan godt bruke telefonkabel da ja, men du bør helst bruke en tvista kabel og ikke en flatkabel pga støy. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 6. august 2016 Forfatter Del Skrevet 6. august 2016 (endret) Ok. Planen var å legge http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Datamaskin/Kabler/Telefon-alarmkabel-2000034587/ men aner ikke om den er tvistet eller ikke ? Eventuelt så er vel neste alternativ en cat 6 kabel ser jeg: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Datamaskin/Kabler/Nettverkskabel-CAT-6-UTP-2000034747/ Idag har vi lagt en billig kina kabel men det var noe kleine greier. Nesten ikke tvisting i det hele tatt og ytterkappe som faller fra hverandre bare man ser på den Edit: Tror nok det blir den cat 6 kablen. Hvis jeg ikke finner en billigere cat5e da. MEN finnes det en veggkontakt som har ADSL splitter innebygd slik at jeg slipper å ha splitteren hengene på utsiden? Endret 6. august 2016 av MrAvionics Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå