Gå til innhold

bærbar fra amitech.dk noe bra? { eller ECS-G? }

[PaaL]

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer og kjøpe meg en bærbar datamaskin, men det er mye å velge mellom og jeg har _INGEN_ erfaringer med bærbare..

Er det noen her som har erfaring eller vet noe om amitech.dk virker som at prisene er ok. Hvordan er det å bestille der.. er det noe toll osv på pc'en da?

her er en jeg så..

Amitech FreeNote 4760 Udskrevet d.25-11-2003 

Grundmodul:   15" TFT skærm, opløsning 1400x1050 (SXGA+), DDR RAM, 64MB GeForce4 Go grafik, DVD eller Combo drev, Card reader, PCMCIA port, FireWire, 16 bit lyd, mikrofon og højtalere, 10/100 indbygget netkort, indbygget antenne for trådløs LAN (kræver miniPCI WiFI kort for udnyttelse), FireWire port, USB 2.0, 56K modem, TV-out, Li-ion batteri. Support: Amitech Recovery CD, Amitech e-Support og Amitech hotline. Vægt 3.6 kg. Se yderligere tekniske data her.

Processor:   Intel Pentium 4 2.66GHz 533FSB 

Hukommelse:   512MB SODIMM DDR RAM 

Harddisk 2.5":   40GB 2.5 IDE harddisk 

DVD / DVD-Combo:   DVD drev / CDRW Combo 

Inkluderet tilbehør
Bemærk: Tilbehør er ikke dækket af evt. førstehjælp CD (Recovery CD). 

Taske:   Amitech luksus taske til FreeNote   
TV out adaptor:   TV-out adaptor S-video til comp. video   
MiniPCI til trådløs Lan:   Intel trådLøs netkort MiniPCI 802.11b   
Service:   2 års fuld garanti   
Hotline:   Telefonhjælp i 3 mdr. (standard)   

--------------------------------------------------------------------------------

Forbehold: Da priserne løbende opdateres på disse sider og derfor kan ændre sig på et øjeblik, er den viste pris kun vejledende. Der tages endvidere forbehold for indtastningsfejl, og udsolgte/udgåede varer. Vejl.udsalg m/moms 15.405,- 

vurderer og legge til en dvd± brenner, da vil prisen bli 16.975.

Er dette en ok pc til ok pris, og hvordan blir det med spill på denne pc'en, spiller lite, men har blitt avhengig av NeedForSpeedUnderground nå :thumbs: , og jeg ser en del film, så hvordan vil tv-ut bli?

Endret av [PaaL]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

well.. jeg fikk inntrykk av at dell var dyrt... iallefall når jeg surfet rundt på siden deres(dell)... iallefall med samme spesifikasjoner.. dessuten er jeg ikke interesert i medfølgende os.. men hvis du har noen anbefalinger hadde det vert fint.. jeg vil ikke bruke mer en 15-16k men helst 12-13k..

++ Hvordan er det å ha pc'en tilkoblet strøm hele tiden? blir batteriets levetid forkortet noe særlig, eller går det greit?

Endret av [PaaL]
Lenke til kommentar

Jeg lurer også veldig på å kjøpe en Amitech bærbar, 4800-modellen virker utrolig interessant. Noen som vet noe om denne? Athlon 64 +3000 cpu, Radeon 9600, 512 ram, kan velge bort OS... Har ikke sett Athlon 64 på noen andre bærbare hittil... Bra eller dårlig? Beklager at jeg invaderer tråden din [Paal], bare fant det som best å spørre om det her. Generelle erfaringer med Amitech bærbare hjelper også. Er nesten på nippet til å bestille denne...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Synes ikke 17k var så billig for den amitech maskina at jeg hadde bestilt den fra utlandet.

Valgte selv dell fordi det var det billigste alternativet (husk å ta bort 3år complete care).

Har du tenkt å spille på maskina? Hvis ikke er vel dell 500m det billigste alternativet for tida. Hvis du vil spille på den er Elitegroup C1300 og C1400 bra alternativ, men disse skal angivelig bråke litt fordi vifta går konstant.

Konklusjonen blir: hva er viktig for deg? Liten maskin, bra skjermkort, lite støy, osv?

Batteriet tar skade hvis maskina er koblet til strøm dag ut og dag inn. Men det er ikke værre enn at du tar ut batteriet. Jeg har to batteri i maskina mi som jeg alltid tar ut når de er fullada. Maskina blir dessuten ikke like varm når den går på nettdrift uten batteriene i.

K

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
,25/11/2003 : 21:07]well.. jeg spiller ikke mye, men litt. Jeg er fornøyd så lenge jeg iallefall kan se tv-ut og det virker ok.. tror jeg vil gå for en Elitegroup..

Har fått med meg at mange som har den klager over støy. Hvis du ikke bryr deg om dette (+ et par andre ting som nevnes på for eksempel barbara.no) er det sikkert et godt kjøp. Jeg foretrak imidlertid denne foran Elitegroup. Har fått noen supre oppgraderinger også de siste dagene.

Lenke til kommentar

Whitebox virker interessant, men jeg har i det siste lest litt om disse, og husker en diskusjon der det ble tatt opp noe om at folkene bak whitebox tidligere hadde drevet et firma som svindlet folk eller noe i den duren... stemmer det? Det sto også at enkelte regnet med at de ville ga konkurs og at garantier o.l ville da gå tapt...

Noen med erfaringer fra whitebox, pc'ene var jo billige.. :w00t:

Lenke til kommentar
Hvis du vil spille på den er Elitegroup C1300 og C1400 bra alternativ, men disse skal angivelig bråke litt fordi vifta går konstant.

Ja, viften går konstant, men det er ikke plagsomt. Men dette er selvfølgelig individuelt. Kanskje det blir fikset en gang i tiden med en bios-oppdatering. Men min mening er at den er helt ypperlig :-) Har selv C1400 (G551).

Det at de skriver i testen at det er et mørkt område på skjermen, er sikkert bare en feil på dems testeksemplar. Min har i alle fall ikke dette mørke området.

Lenke til kommentar

it24.no

Pb. 2606 St. Hanshaugen 0131 OSLO

Telefon -

Telefaks -

E-post [email protected]

Internett http://www.it24.no

:no:

Lønner seg sjeldent å handle med Postboksfirmaer som ikke engang oppgir telefonnummer.....

Edit: Jeg har saumfart sidene deres etter noe så elementært som organisasjonsnummer, uten hell. Noen som vet hvor lenge denne butikken har eksistert?

Kan det være restene fra PCMAX som skal selges ut?

B.T.

Endret av bollatex
Lenke til kommentar

Sendte akkurat en e-post til [email protected] hvor jeg spurte etter organisasjonsnummeret, sier ifra når jeg får svar.

Henviser til denne tråden for informasjon om it24.no som jeg har ervervet via e-post og slikt. Den posten oppdateres når jeg finner ut noe :)

Edit: Forandret url til ikke bare den riktige tråden, men det innlegget som jeg laget.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...