Gladgutt Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Kan jo starte med å si at jeg er elendig når det kommer til data. Trenger derfor litt hjelp av dere. Er på utsikt etter en skole-PC og lenovo har mange gode alternativer. Et av dem er denne: Lenovo ThinkPad T410 2522 - 14.1" skjerm Lurer bare på om denne pcen er god. Her er også noen spesifikasjoner : - Core i7 620M - Windows 7 Professional 64-bit - 4 GB RAM - 320 GB HDD Trenger egentlig en rask PC med gode lagringsplasser Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Skal være godt nok den. Ville kanskje installert litt mer RAM og en SSD. Det koster ikke mye for en brukt T430 da, om du vil ha litt mer kraft. Lenke til kommentar
Gladgutt Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Så kan det jo nevnes at pcen skal brukes til høyere utdanning ( femårig master). Passer denne? Siving studie på NTNU Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Hva legger du i sivil ingeniør? Datateknikk? Skal du drive på med CAD/CAM så ville jeg gått for noe sterkere, men ellers så har jeg fullført både bachelor og master i informatikk med en T61 fra 2007. Lenke til kommentar
Gladgutt Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Det er snakk om indøk. Vet ikke helt om det er nødvendig med en god PC på denne linjen. Er dette en godt egnet PC for dette studiet eller burde jeg se på noe anbet Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 (endret) Dette er jo en 6 år gammel PC modell - så jeg håper prisen for den er lav. Ut over det vil den nok dekke behovet ditt, selv om jeg selv ville ha valgt en maskin med SSD og 6 eller 8GB RAM. Selv hadde jeg nok vurdert noe lignende denne som studie PC: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP14AL089NO/hp-pavilion-14-al089no-14-barbar-pc-solv Evt denne: http://cdon.no/elektronikk/asus-f302ua-r4025t-13-3-baerbar-pc-solv-svart-p35111505 Men det er ikke å komme unna at thinkpad har bedre byggekvalitet - men det tar de også betalt for Endret 5. august 2016 av OC-Freak Lenke til kommentar
Gladgutt Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 Poster bare forskjellige pc-er jeg. Hadde vært fint om dere hadde sagt om pcen er god med tanke på lagringsplass og om det er en rask PC. Skole-PC som sagt. Neste PC som jeg har sett på er en Dell latitude. Noen spesifikasjoner: Intel core i7 CPU 2.80GHz , 8GB RAM SSD 250 , 64 bit operating system, Windows 8.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå