Moerk Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Narvik 3.august kl.13 Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Åpne linken for å zoome inn detaljene. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Fint utsnitt og komp der de mørkeste områdene kanskje kunne vært lyst opp litt selektivt. Roar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Fint utsnitt og komp der de mørkeste områdene kanskje kunne vært lyst opp litt selektivt. Roar Så da jeg åpna linken i etterkant at skarpheten nok kunne vært litt bedre. R. Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 Fint utsnitt og komp der de mørkeste områdene kanskje kunne vært lyst opp litt selektivt. Roar Så da jeg åpna linken i etterkant at skarpheten nok kunne vært litt bedre.R. Takk for tilbakemelding. Dette er et bilde med mange pixler, nesten 40 miilioner og med mange detaljer. At pixlene ikke er helt skarpe er det mange årsaker til. Bl.a vil panoramaprogrammer som skal Squeeze flere bilder sammen bidra til uskarphet. Et annet moment er at når du skal komprimere et såpass stort bilde ned til 5 Megabyte for å få det lastet opp vil dette også skade skarpheten. Dette gjelder alle mine panoramabilder. Når du ser bildet i et lite format, vil mørke partier virke enda mørkere. Dette endrer seg når man øker størrelsen (større skjermbilde). Skjermoppløsning og skjermkalibrering er også faktorer som betyr en del. Jeg liker kraftige (mettede farger) og dynamikk. På dette bildet har jeg ikke gjort endringer på dette, men ser ikkke bort fra at du kan ha rett når det gjelder mørke partier. Selv dagens skjermer (kanskje med unntak av HDR-skjermer) gir forholdsvis dårlig dynamisk gjengivelse av fotografier. Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Har vært i Narvik et par ganger men har aldri syntes det har vert en pen by å komme til. Men dette bilde viser byen fra en annen side. Likte dette dette. Er det tatt i en alpinbakke eller noe slikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg