Dragonlove Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Får en del mail fra min egen epost adresse, å det er ikke noe sånn header juksing, når jeg sjekker epost detaljer så ser jeg at Eposten er sendt fra India men de har sendt fra Altibox sin server (Samme som jeg bruker) Jeg har også forandret passord flere ganger, men det har ikke hjulpet, kan det være at jeg har en Trojaner som snapper opp passordet mitt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Man kan fint jukse det til at det ser ut som om det er du som sender. Epost har ingen sikkerhet på avsender, selv ikke der du sjekker detaljer. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Man kan fint jukse det til at det ser ut som om det er du som sender. Epost har ingen sikkerhet på avsender, selv ikke der du sjekker detaljer. Ja det var Header eller Meldingshode jeg tenkte på. Jeg fant denne: https://support.apple.com/no-no/HT204759 Der står det: I et typisk meldingshode i en e-postmelding vises det flere linjer som begynner med «Received». Merk deg den siste «Received»-linjen. Den vil se ut omtrent som dette: Received from genericwebsite.org (123.456.789.101) Hvis informasjonen i «Received from»-linjen ikke samsvarer med e-postadressen til avsenderen eller firmaet som er representert i e-postmeldingen, betyr det vanligvis at meldingen ikke kommer fra denne personen eller firmaet. I den siste Recieved from, står det ikke noe om min epost adresse, så da er dette faket da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå