Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rettigheter hvis mannen ikke vil ta abort

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og kjæresten min er blitt gravide. Dette er planlagt og nå gleder jeg meg kjempemye til å bli far. Problemet er at hun er så dårlig at hun nå begynner å prate om abort. Hun sier at hun kommer til å elske babyen overalt hvis den kommer ut men nå føler hun at det nesten ikke er verdt det. Fordeom jeg elsker kjæresten min skal jeg gjøre alt jeg kan for at det barnet skal fødes. Hun er mellom uke 5-8 (ønsker ikke si nøyaktig tilfelle hun ser dette) og jeg vurderer å ha en advokat i bakhånd tilfelle hun plutselig sier at hun skal ta abort.

Hvis hun tar abort føler jeg hun tar livet av den framtidige babyen min, selv om det ikke er et Foster ennå ønsker jeg å gjøre alt jeg kan.

Hva er rettighetene hos mannen i disse tilfellene?

Takker for svar

Anonymous poster hash: c78eb...7d7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun har blitt gravid, ikke du. Hun bestemmer alt fra nå, du har kun forpliktelser.

Det eneste du kan er å overtale eller komme med meninger. Glem tanken om advokat osv, det ville jo uansett ødelagt forholdet og da blir jo hun sittende alene med barnet om hun ikke tar abort.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg og kjæresten min er blitt gravide.

Du har sprutet sperm inn i et egg, hun er blitt gravid. Du har ingenting du skulle ha sagt. For å sette det på spissen så blir det som om noen skulle nekte deg å skjære ut kreft.

Edit; Det der hørtes litt verre ut enn jeg tenkte, jeg mente ikke å sammenlikne et svangerskap med det å ha kreft :mellow:

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Finn frem info som sier at det er helt vanlig med svangerskapskvalme. Det fins jo medisiner / tabletter mot dette også.

Snakk med hun når hun trenger det og lytt.

Det beste du kan gjøre er å støtte henne, ikke ved å presse henne til et valg.

Hvis du presser på noe vil hun gjerne stritte imot og velge helt motsatt.

Lenke til kommentar

Det du skal gjøre er å støtte henne. Hjelpe henne gjennom de første ukene til den verste kvalmen gir seg. Gjør alt av husarbeid, sørg for at hun har noe å spise når hun våkner, kjøp og lag det hun har lyst på. Ikke bruk parfyme, ikke lag mat med mye lukt, ikke røyk, ikke pust på henne med øl eller kaffeånde. Alt av lukt forsterker kvalmen, og luktesansen til gravide kvinner er helt insane.. Ritzkjeks, isvann (sørg for å alltid ha is tilgjengelig), loffskiver, mild mat, kanskje bananer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Finn frem info som sier at det er helt vanlig med svangerskapskvalme. Det fins jo medisiner / tabletter mot dette også.

Snakk med hun når hun trenger det og lytt.

Det beste du kan gjøre er å støtte henne, ikke ved å presse henne til et valg.

Hvis du presser på noe vil hun gjerne stritte imot og velge helt motsatt.

IKKE bagatelliser kvalmen ved å si at det er helt vanlig og at alle er kvalme og klarer det fint. Det er det verste du kan gjøre. Men ja, det finnes kvalmestillende, men da skal man helst være så dårlig at man ikke klarer å holde nede verken vått eller tørt. Man må vurdere fordeler vs. ulemper med medisinene.

Hun kan evt. prøve seabands eller ingefær. Førstnevnte synes jeg hjalp til dels. Ingefær takler jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...