Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis nedlasting på musikkonline.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

ja det stemmer. Du må laste ned oppdateringer til Windows Media Player som forvalter digitale rettigheter.

Ellers har jeg prøvd. Det gikk veldig greit og var helt gratis. Kvaliteten er 96Kpbs, filtype WMA ... ikke det maksimale ... men helt greit.

Det gikk forresten ikke an (i første forsøk) å brenne CD av materiealet. Det står også i registrerings-eposten. Men vi får se.

Lenke til kommentar

Man kan vel si det slik at det som høres ut til å være for godt, stort sett er for godt til å være sant...

Moro å download gratis, men når man ikke kan bruke det til en dritt hva hjelper vel det da... Jeg har kopiert all musikken min over på pc'en og streamer alt til Xbox'en når jeg skal høre på musikk. Xboxen er selvsagt koblet til anlegget. Men til og med det funker ikke...

Men vent litt, nå fikk jeg det vist til for det... Er det DVD-Jon jeg skal takke :yes:

Nei er neppe det, men TAKK TONO!!!

Lenke til kommentar
Er vel ikke så store problemet å gjøre filene om til .mp3

Eh. Jo.. dette er DRM-basert WMA. Med andre ord, filene er krypterte. De går ikke an å brenne til cd, og de går ikke an å konvertere til MP3 uten ulovlig software. De går heller ikke an å spille av på systemer som ikke bruker MS sin DRM-teknologi. Med andre ord, Mac- og Linux-brukere kan ta rennefart og stange hodet i utedassen.

Dessuten, med en kvalitet på 96kbps er jo filene ubrukelige. Om du først skal gjøre noe ulovlig, gjør det skikkelig.

Jeg kommer ikke til å nyttegjøre meg av dette tilbudet, da jeg ikke har lyst å oppgradere Mplayer 6.4 til en dårligere, DRM-befengt 7 eller 9..

Lenke til kommentar

Rktignok er det dårlig kvalitet på filene og man må gjøre litt ekstrarbeid for å gjenopprette skaden som er påført av DRM. Men tross alt, som gratis produkt holder det såvidt. Det som er helt forkastelig er at det ikke går an å bruke Operabrowseren for å laste ned. :thumbdown:

Her er også en link som omhandler samme sak:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=172846&hl=

også et tips: Det er ganske dumt å gjøre filene om til MP3, da vil du ende opp med en fil som har ENDA dårligere kvalitet enn den WMA filen du har i utgangspunktet.

Det samme gjelder ved konvertering andre veien.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Eh.. hvorfor sitte her og oppfordre til å piratkopiere fra crap kvalitet når man kan gjøre det fra god kvaliet?

Dette tilbudet er for folk som ikke vil piratkopiere. Iogforseg greit. Kvaliteten suger, noe som er å forvente. Mitt spørsmål er da:

1. Bryte loven på komplisert måte for å få crap 96kbps DRM-wma over til mp3

eller

2. Bryte loven på enkel måte for å få 192kbps mp3 direkte

Filene er lovlige sålenge drm-modulen i dem er intakt. Med en gang dere overfører til mp3 for å brenne på cd og slikt har dere ikke bare brutt loven, det er faktisk grovere enn å bare laste ned mp3'ene direkte.

Do the math.

(Og dette er på ingen måte en oppfordring til piratkopiering, det er en liten reality check for alle som makker med å få kopiert de såkalt gratis filene. )

Lenke til kommentar
1. Bryte loven på komplisert måte for å få crap 96kbps DRM-wma over til mp3

eller

2. Bryte loven på enkel måte for å få 192kbps mp3 direkte

Hadde vært veldig interessant å vite nøyaktig hvilke "lover" du sikter til når du sier at man bryter lover ved å kopiere eller laste ned musikkfiler? Såvidt jeg har skjønt så har alle her i tråden lastet ned disse filene til eget bruk og det er ingen som har indikert at de har til formål å videredistribuere disse filene til andre brukere. Reality check sa du? :ermm:

Lenke til kommentar

Hvis man nå oppdaterer Mediaplayer'n ned denne såkalte sikkerhetsoppdateringen, vil den påvirke mp3-filene jeg allerede har, gjøre det vanskeligere å brenne plater med mp3-filer eller på annen måte føkke opp "mulighetene" mine i fremtiden? Eller vil oppdateringen kun påvirke filene jeg laster ned fra musikkonline?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...