Chaos_Niddhogg Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Men ja, det er mange ting som ikke stemmer med disse ryktene. Hvordan skal en håndholt være familievennlig? Om du knytter den til TV-en, må en da ha flere kontrollere for å spille sammen på sofaen (som er veldig stor del av Nintendo filosofien". Og når jeg tar den med meg ut, hva skal "familien" spille da? Det jeg tenker meg er noe i stil med en bærbar PC. Wii U kan fint sammenlignes med en vanlig PC. Den står i stuen og har ikke tenkt å bevege seg stort. Skal flere spille er det bare å plugge i flere kontrollere. Enkelt og greit. 3DS kan sammenlignes med et nettbrett. Det er stor skjerm og relativt bra batteritid, så du kan lett ta den med hvor som helst og spille hvor som helst. Når du er ferdig er det bare å dytte den i lomma. Det jeg tenker er at NX er mer som en bærbar PC. Når du er hjemme er det bare å dytte den inn i dockingstasjonen, så har du en stasjoner PC. Eller rettere sagt en vanlig konsoll som Wii U. Men vil du på hytta er det bare å ta den med ut av dockingstasjonen. Når du så er på hytta bare slår du den på, kobler til kontrollene og spiller i vei. Godt mulig vil den da kunne kjøre på batteri, skjønt det vil nok garantert være en måte å koble den til strøm på. Da har du en vanlig konsoll på hytten, komplett med skjerm og hele pakken. Den er ikke "bærbar" på samme vis som en 3DS, men den er langt lettere å ta med seg enn en Wii U, PS4 og XBone. Og ja, jeg vet det kan høres rart ut med en sånn konsoll, men den vil absolutt ha mange fordeler. Folk som skal på ferie eller reiser mye i jobben kan lett ta den med seg og koble den opp nesten hvor som helst, akkurat som en bærbar PC. Det er mange som ikke ser vitsen med en bærbar PC heller, da en stasjonær er billigere og kraftigere, og har større skjerm. Selv et nettbrett var "ubrukelig" da det kom. Mange så rett og slett ikke hva det skulle brukes til. I tillegg har vi dette med at maskinvaren ikke er fokus i NX. Hvorfor skulle det være det? Wii U er mer enn kraftig nok til de fleste, så Nintendo trenger bare lage en "bærbar Wii U". Det er godt nok til familier osv. Vil man ha bra grafikk kjøper man vel heller en PS4 eller XBone uansett. Men en "bærbar Wii U" vil være noe helt nytt vi aldri har sett før og fylle et tomrom mange ikke engang vet eksisterer. Akkurat som et nettbrett fylte et tomrom ingen ante var der. Det er ett problem her når det kommer til familie sofakos delen og disse ryktene og det er når eieren av hoved delen, altså den bærbare NX delen tar den med seg, kan ikke familien spille noe i det hele tatt. Ubisoft kan lyve dem og, og ryktene kan være totalt feil, men begge kan ikke stemme ihvertfall. Noe som ikke stemmer. Ellers ser jeg veldig godt poengene dine. Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Jo, man kan jo se negativt på det, eller så kan man se det slik at hvis de holder det de lover her, så har NX allerede etter 6 måneder et bedre spillutvalg enn Wii U. Hate for å hate, eller er du komplett ignorant? Hahaha, nei, ingen av delene, bare en stakkars forumbruker som prøvde å komme med et spøkefullt stikk (satt på spissen så klart) til Wii U sitt dårlige spillutvalg, og at NX får nytt Zelda veldig tidlig, I motsetning til Wii U som får det først nå. Legg til pokémon, og forhåpentligvis nytt Mario ala 64 og Galaxy, så er det et utvalg som for min del er likestilt eller bedre enn det som er til Wii U. Grunnen til at jeg reagerte er at det har blitt uhyre populært å disse Wii U. Man kan si hva man vil om maskinvaren, men må si listen over ekslusive-spill er langt mer tiltrekkende enn hva man finner hos konkurrentene. Er det virkelig så dårlig? Super Mario 3D World Super Mario Maker Super Smart Bros Bayonetta 2 Mario Kart 8 Pikmin New Super Mario Bros Donkey Kong: Tropical Freeze Xenoblade Yoshi's Woolly World Splatoon Zelda - remakes osv. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 (endret) Det er ett problem her når det kommer til familie sofakos delen og disse ryktene og det er når eieren av hoved delen, altså den bærbare NX delen tar den med seg, kan ikke familien spille noe i det hele tatt. Ubisoft kan lyve dem og, og ryktene kan være totalt feil, men begge kan ikke stemme ihvertfall. Noe som ikke stemmer. Ellers ser jeg veldig godt poengene dine. Sorry, men ser ikke hva du vil frem til her. Når eier tar med seg konsollen kan ikke de andre bruke den? Hvordan gir det mening? Wii var ment for familier, men hvis jeg tar den med meg kan ikke resten av familien bruke den. Det sier seg jo selv. Jeg tror det Nintendo mener er at jeg kan ta med NX til en hytte uten TV, og hele familien kan likevel bruke den der samtidig. Akkurat som en bærbar PC. Jeg tror bare det er for mange som er fastlåste på at dette er og blir en helt vanlig håndholdt konsoll, fordi de ikke kan tenke seg noe annet. Enten er det stasjonær konsoll eller håndholdt, og NX kan flyttes. Dermed er det en håndholdt konsoll? Tror det er noe mer i stil med f.eks Super Mario 3D World. Super Mario har alltid enten vært 2D eller 3D, så da ville det noe alltid bli sånn. Men 3D World viste at det fint kan fungere i 2.5D. Gjelder bare å tenke utenfor boksen. Endret 6. august 2016 av Schreiber Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Det er ett problem her når det kommer til familie sofakos delen og disse ryktene og det er når eieren av hoved delen, altså den bærbare NX delen tar den med seg, kan ikke familien spille noe i det hele tatt. Ubisoft kan lyve dem og, og ryktene kan være totalt feil, men begge kan ikke stemme ihvertfall. Noe som ikke stemmer. Ellers ser jeg veldig godt poengene dine. Sorry, men ser ikke hva du vil frem til her. Når eier tar med seg konsollen kan ikke de andre bruke den? Hvordan gir det mening? Wii var ment for familier, men hvis jeg tar den med meg kan ikke resten av familien bruke den. Det sier seg jo selv. Jeg tror det Nintendo mener er at jeg kan ta med NX til en hytte uten TV, og hele familien kan likevel bruke den der samtidig. Akkurat som en bærbar PC. Jeg tror bare det er for mange som er fastlåste på at dette er og blir en helt vanlig håndholdt konsoll, fordi de ikke kan tenke seg noe annet. Enten er det stasjonær konsoll eller håndholdt, og NX kan flyttes. Dermed er det en håndholdt konsoll? Tror det er noe mer i stil med f.eks Super Mario 3D World. Super Mario har alltid enten vært 2D eller 3D, så da ville det noe alltid bli sånn. Men 3D World viste at det fint kan fungere i 2.5D. Gjelder bare å tenke utenfor boksen. Poenget mitt er at det er skal være en håndholdt og hjemmekonsoll samtidig. Men en håmdholdt tar man ofte med seg, så da fungerer den ikke som en hjemmekonsoll når Karl )bare for å bruke et random navn) går ut med den, som KArl sikkert ofte gjør siden det er en håndholdt. Ellers må flere ha NX-en i heimen da. Og det koster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå