toffo Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Og det er forresten HUN som foreslår, ikke han... Beklager! :-) Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Hun skriver også følgende: Men det ser ut til å skje oftere om man stopper bilen ei kort stund, og så kjører videre med motor som fortsatt var litt varm. Det ser rett og slett ut til at det eneste som hjelper er å kjøre videre med jevn fart, for da vil til slutt temperaturen stabilisere seg på normalt nivå av seg selv.Siden det ikke er lett å konkludere helt sikkert her synes jeg det er fornuftig å begynne med sjekk av kjølevifta, noe hun kan gjøre selv. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Jeg hadde noe ala det samme problemet på min Audi A3. Etter tre-fire-timers feilsøking, og nøyaktig forklaring angående hva som skjer fra min side, fant de feilen; Styreenheten på den ene kjølevifta var gåen. Det som skjedde hos meg var at så lenge jeg kjørte i kø, og radiatoren ikke fikk naturlig luftgjennomstrømning, startet ikke viftene som de skulle. Ergo begynte motoren å koke. Så fort jeg kom meg ut av køen, og fikk litt fart på bilen sånn at radiatoren fikk kald luft, sank temperaturen umiddelbart. Dette kan du teste selv. Etter at du har kjørt deg en tur, parker bilen og la den stå å gå på tomgang. Åpne panseret, og hold ett øye med temperaturen. Så fort temperaturen går over 90 grader, går du ut og ser om viftene går. Hvis de ikke går, er det enten motorstyreenheten, viftestyringsenheten, eller viften(e) som er ødelagt/noe feil med. Dette må merkeverkstedet i så fall feilsøke, hvem av dem som er problemet. Lykke til! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Akkurat dette jeg snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå