AnonymDiskusjon Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Hei. Lurer bare på om det er vanlig å få veldig sinte tanker i form av at man har lyst til å slå/dytte/skrike til noen eller personen man krangler med når man er forbanna. Jeg er ikke en ftr som blir fort sint og jeg har aldri vært voldelig, men tidligere i dag ble jeg så sint og frustrert på kjæresten min at noen slike tanker kom opp. Jeg hadde jo absolutt ikke gjort noe med dem, men midt i kampens hete dukker sånne tanker opp. Jeg blir så lei meg av å ha tenkt sånne tanker når jeg ble sint, jeg vil jo ikke skade noen Anonymous poster hash: 88962...4d3 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Har man ikke hatt sånne tanker så har man ikke vært skikkelig sint Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Godt å høre Har kanskje noe med å gjøre at jeg er veldig god på å ikke bli sint, så når jeg først blir det er alle tankene rundt det ganske nytt for meg. Liker ikke voldelige tanker Anonymous poster hash: 88962...4d3 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Du virker selvreflekterende og obs på hva du tenker og føler så du skal nok ikke bekymre deg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Jeg har tenkt det med gjenstander. Altså, fått lyst til å rive den en bokhylle... Men ikke mot mennesker? Anonymous poster hash: 4ce42...44d Lenke til kommentar
Sportylady Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Hei. Lurer bare på om det er vanlig å få veldig sinte tanker i form av at man har lyst til å slå/dytte/skrike til noen eller personen man krangler med når man er forbanna. Jeg er ikke en ftr som blir fort sint og jeg har aldri vært voldelig, men tidligere i dag ble jeg så sint og frustrert på kjæresten min at noen slike tanker kom opp. Jeg hadde jo absolutt ikke gjort noe med dem, men midt i kampens hete dukker sånne tanker opp. Jeg blir så lei meg av å ha tenkt sånne tanker når jeg ble sint, jeg vil jo ikke skade noen Anonymous poster hash: 88962...4d3 Når jeg blir sint har jeg bare lyst å prate vedkommende jeg er sint på til fornuft og forståelse. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. august 2016 Forfatter Del Skrevet 4. august 2016 Ts her Jeg vi som regel prate vedkommende til fornuft også, men noen ganger hvis det blir ekstra mye krangel, så kan sånne tanker dukke opp. Men de går jo vekk fordi de gjør meg trist. Er det vanlig å ha sånne tanker når man er sint da? Anonymous poster hash: 88962...4d3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. august 2016 Del Skrevet 4. august 2016 Om det er vanlig? Når du leser og hører om voldelige konflikter mellom enkeltmennesker, grupper eller nasjoner i nyhetene, har nok de aller fleste av dem oppstått når én eller flere parter har blitt frustrerte nok til å være villige til å bruke vold og fysisk makt når de andre ikke gjør eller tenker som de vil. Alle kjenner nok på den følelsen av og til. Det er dessverre litt mindre vanlig å være i stand til å beherske seg når man blir så sint. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2016 Forfatter Del Skrevet 5. august 2016 Må jo ligge kommunikasjonsproblemer og mye annet skurr i bunnen av dette. Dere kan da ikke ha grei kommunikasjon når dere blir så sinte at man begynner å få lyst til å slå på hverandre. Samlivsterapi? Brudd? Anonymous poster hash: 92507...a65 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Jeg har et dokument der jeg stiller megselv spørsmål. Når jeg er sint. Så prøver jeg å svare på de samme spørsmålene når jeg har roet meg ned og så når det har gått en stund. Da ser man virkelig hvor stor forandring følelser og etterpå smarthet gjør med en. vist det er interessant så kan jeg sende dokumentet på pm. Vist ikke skal jeg la være... Må si at jeg syns det er litt vel innafor komforsonen, å bare legge ut sånne ting helt på gli. Endret 9. august 2016 av Andysowhatgg 1 Lenke til kommentar
Sportylady Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Sinne må man gjerne få ha av og til. Og det er nok naturlig å ha i tankene litt av hvert når man er sint uten at man gjør det. I går var jeg ganske sint. Jeg var overarbeidet. Har jobbet så altfor mye i de månedene. Og på feile tider av døgnet slik at jeg ikke får normal fritid når andre har fritid. I tillegg var det en som kritiserte meg på en måte som gjorde meg rett og slett forbanna. Hun er bortskjemt og har ikke så hardt arbeid og slike vakter som jeg har. Hun har kun luksusvaktene som jeg bruker å kalle dem! Hun fikk høre det BESTEMT og TYDELIG. Jeg så henne dypt bestemt inn i øynene, og da vet jeg at hun ville gi seg med urettmessig kritikk. Tenkte inni meg: " nå får folk faen meg bli mer takknemlig for hva jeg gjør for dem!!!!!" Heldigvis kom det en hyggeligere sjel i den situasjonen. Jeg klarer ikke folk som ser ut til å være ute etter å lage livet surt for andre. Slike gjør meg SINT!. Jeg var også sint på en del andre ting og. Jeg sto på et buss-stopp og så en som jeg begynte å lure på var en som har behandlet meg dårlig. Først tenkte jeg: " merkelig situasjon med tanke på all praten og all kontakten jeg hadde med den personen før det ble sånn, men jeg ignorerer deg som du har ignorert meg og som om jeg aldri har kjent deg. Forsto etter en stund at det ikke var han, men tenkte: : "hva gjør jeg med sinne mitt på den personen, i dag er jeg sint!.?" . "Denger til han?" "Skulle egentlig gjort det for det hadde vært fortjent". Men men det var tanker inni meg, og etterpå så tenkte jeg: "Nei jeg er ikke den typen som slår. Så det skjer aldri men det er faktisk godt å bli sint av og til, for da får man utløp for frustrasjonene sine. Og da føler man seg lettere bra igjen. Men tenkte at jeg ønsket at han skulle være lei seg for hvordan han har behandlet meg. Men men noen tenker ikke. Thats it!. Men å slå på ekte er jeg imot. Det skal man ikke gjøre selv om man er sint. Men det er vel naturlig å tenke mye merkelige tanker når man er sint. En sak er sikker: Å være overarbeidet er rett og slett ikke sunt! For da blir man lettere sint. Endret 9. august 2016 av Sportylady Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Hei. Lurer bare på om det er vanlig å få veldig sinte tanker i form av at man har lyst til å slå/dytte/skrike til noen eller personen man krangler med når man er forbanna. Jeg er ikke en ftr som blir fort sint og jeg har aldri vært voldelig, men tidligere i dag ble jeg så sint og frustrert på kjæresten min at noen slike tanker kom opp. Jeg hadde jo absolutt ikke gjort noe med dem, men midt i kampens hete dukker sånne tanker opp. Jeg blir så lei meg av å ha tenkt sånne tanker når jeg ble sint, jeg vil jo ikke skade noen Anonymous poster hash: 88962...4d3 Vi er sanselige vesener og derfor er det helt naturlig å føle sinne og ville drepe eller skade de som vi mener har skylden for at vi lider. Du har jo ikke gjort alvor av dette, så jeg mener du skal rose deg selv for å ha klart å holde tilbake, og slutte med å være lei deg og dermed straffe deg selv urettferdig. Vi klarer ikke styre tanker og følelser som plutselig bare kommer opp i bevisstheten, men vi klarer å se dem for det de er og se at de ikke er "meg eller mitt eller hvem jeg er", og så forsvinner de av seg selv uten å lage skade Lenke til kommentar
Sportylady Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Hei. Lurer bare på om det er vanlig å få veldig sinte tanker i form av at man har lyst til å slå/dytte/skrike til noen eller personen man krangler med når man er forbanna. Jeg er ikke en ftr som blir fort sint og jeg har aldri vært voldelig, men tidligere i dag ble jeg så sint og frustrert på kjæresten min at noen slike tanker kom opp. Jeg hadde jo absolutt ikke gjort noe med dem, men midt i kampens hete dukker sånne tanker opp. Jeg blir så lei meg av å ha tenkt sånne tanker når jeg ble sint, jeg vil jo ikke skade noen Anonymous poster hash: 88962...4d3 Vi er sanselige vesener og derfor er det helt naturlig å føle sinne og ville drepe eller skade de som vi mener har skylden for at vi lider. Du har jo ikke gjort alvor av dette, så jeg mener du skal rose deg selv for å ha klart å holde tilbake, og slutte med å være lei deg og dermed straffe deg selv urettferdig. Vi klarer ikke styre tanker og følelser som plutselig bare kommer opp i bevisstheten, men vi klarer å se dem for det de er og se at de ikke er "meg eller mitt eller hvem jeg er", og så forsvinner de av seg selv uten å lage skade Jeg må innrømme at jeg hadde lyst å denge til to personer i går. Hun som var urettmessig ute etter å skjelle meg ut mens jeg var overarbeidet, og en annen fyr som har irritert meg. Jeg hadde lyst å denge løs på begge to altså inni tankene. Og faktisk her jeg sitter nå så har jeg lyst å denge til han ene av dem fortsatt. Men gjør jeg det? Nei kun i tankene!. Tror alle har de tankene av og til. Dersom noen gjør seg selv vondt så får vi tanker om at det kunne være godt å bare gitt de eller den som gjør en sint en god omgang juling. Men det er forskjell på tanker og hva man faktisk gjør.! Sant det .. Så jeg har sånne tanker og: Vil ikke skade noen. Men jeg har det mye i ord og. Altså jeg forklarer vedkommende hvor urettmessig personen er bestemt,men når vedkommende later som å ikke forstå ord så kommer de tankene inni meg. Endret 9. august 2016 av Sportylady Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Hei. Lurer bare på om det er vanlig å få veldig sinte tanker i form av at man har lyst til å slå/dytte/skrike til noen eller personen man krangler med når man er forbanna. Jeg er ikke en ftr som blir fort sint og jeg har aldri vært voldelig, men tidligere i dag ble jeg så sint og frustrert på kjæresten min at noen slike tanker kom opp. Jeg hadde jo absolutt ikke gjort noe med dem, men midt i kampens hete dukker sånne tanker opp. Jeg blir så lei meg av å ha tenkt sånne tanker når jeg ble sint, jeg vil jo ikke skade noen Anonymous poster hash: 88962...4d3 Vi er sanselige vesener og derfor er det helt naturlig å føle sinne og ville drepe eller skade de som vi mener har skylden for at vi lider. Du har jo ikke gjort alvor av dette, så jeg mener du skal rose deg selv for å ha klart å holde tilbake, og slutte med å være lei deg og dermed straffe deg selv urettferdig. Vi klarer ikke styre tanker og følelser som plutselig bare kommer opp i bevisstheten, men vi klarer å se dem for det de er og se at de ikke er "meg eller mitt eller hvem jeg er", og så forsvinner de av seg selv uten å lage skade Jeg må innrømme at jeg hadde lyst å denge til to personer i går. Hun som var urettmessig ute etter å skjelle meg ut mens jeg var overarbeidet, og en annen fyr som har irritert meg. Jeg hadde lyst å denge løs på begge to altså inni tankene. Og faktisk her jeg sitter nå så har jeg lyst å denge til han ene av dem fortsatt. Men gjør jeg det? Nei kun i tankene!. Tror alle har de tankene av og til. Dersom noen gjør seg selv vondt så får vi tanker om at det kunne være godt å bare gitt de eller den som gjør en sint en god omgang juling. Men det er forskjell på tanker og hva man faktisk gjør.! Sant det .. Så jeg har sånne tanker og: Vil ikke skade noen. Men jeg har det mye i ord og. Altså jeg forklarer vedkommende hvor urettmessig personen er bestemt,men når vedkommende later som å ikke forstå ord så kommer de tankene inni meg. Du er flink til å se deg selv, altså å ha perspektiv til tanker og følelser. Hvis du kjenner litt etter vil du nok også erfare at det som ser eks "sinne" ikke er sint i det hele tatt, bare noe som er åpent og våkent tilstede. Og det planet av bevissthet kan du bestandig bruke for å "hente deg inn" samt hvile deg i. Jeg for min del har veldig god kontakt med nettopp det planet, men det betyr ikke at jeg ikke opplever at det dukker opp tanker og følelser som ikke er så bra - det betyr bare at jeg vet at disse tankene og følelsene ikke "er meg", og dermed venter jeg bare litt og så forsvinner de av seg selv, og så er man helt fri igjen Lenke til kommentar
Sportylady Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Klokt sagt av deg Bhu tho. Veldig bra sagt!. Ja, for noen tanker kommer når man er stresset, og forsvinner når man har fått roen. Det kan også hjelpe å telle til 10, 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 og så sier man : "ANGRY BIRD" og ser for seg den rød sinte animerte fuglen, eller se humor av situasjonen. Men det er ikke lett. Hjernen er komplisert, og man kan bli fukket opp å påvirket av hva andre sier og gjør. Men viktig å finne en eller annen måte å roe tankesettet på. Et eller annet "verktøy". Endret 9. august 2016 av Sportylady Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Morsomt med bevisstheten og hvordan man ledes til tro at den er "virkeligheten" - bare tenk på at man eks sitter her og vil ha ett glass iskald cola, og den følelsen kan man kjenne nesten i hele kroppen, og når det kjennes sånn virker hele verden å dreie seg om ett glass cola. Hvis jeg bare får ett glass cola, vil hele verden være perfekt!!! Så er det ingen cola her, eller jeg nekter å tro på "det som har så lyst", og venter til tanken forsvinner, og så kan jeg erfare at intet har endret seg i verden, og den er like perfekt nå også selv om jeg ikke fikk colaen min ... Verden og virkeligheten dreier seg altså¨om mange forskjellige "såpebobler", og den siste boblen hadde navnet "iskald cola" ... desire is a liar ... Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Det man i hvert fall ikke bør gjøre dersom man føler seg sint er å finne et aggressivt utløp for det. Man tror ofte at det hjelper å ha en boksesekk hengende som man kan dælje løs på, men aggresjon nærer bare mer aggresjon. Det beste man kan gjøre om man føler man sliter med aggressivitet er å ta en pause, puste og telle. Dette er selvfølgelig ting jeg bare har lest om, er på langt nær noen form for psykolog (heldigvis). Personlig har jeg en tendens til å bli mer oppgitt enn direkte sint på ting. Såklart, dersom praktiske ting i forbindelse med arbeid for eksempel ikke "samarbeider" så kan ofte glosene sitte løst. Men det blir litt annerledes enn hvordan man oppfører seg mot andre mennesker selvfølgelig. 1 Lenke til kommentar
Sportylady Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Det er sant det du sier: det beste middelet mot aggresjon er å ta en pause fra alt stress, og telle. Dersom man er overarbeidet. Altså jobber mye og har lite fritid så blir man iallefall lettere sint. Det merker jeg. Eller ta en kald pærecider og roe ned. Det kan også hjelpe. Men det må ikke skje for ofte for da kan man bli alkoholiker nesten. Lenke til kommentar
Workman94 Skrevet 30. august 2016 Del Skrevet 30. august 2016 Jeg er middel sur hele tiden. Er ikke altså grinete,er happy som f. Men dypt inni meg er jeg sint av en eller annen grunn. Jeg vil bare knuse tryne på alle og en vær veldig ofte og den minste lille særkastiske kommentar gir meg tanker nok til å slå ut tenna på noen. So to answer your question,ja, har sinte tanker hele tide. Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Jeg tenkte jeg kunne dele denne. Kan være morsomt å se hva folk tenker? ^^ Jeg har ikke gått igjennom å sett over skrivefeil eller andre ting. Så ting er ganske rå data. Merk også at dette er dokument skrevet i en situasjon der jeg var fylt med angst og sinne. det er også skrevet for en god stund siden. og forordet mitt + fargekoder er lagt til i dag. Det kan være at jeg forandrer på dokumentet ettersom noen peker ut noe, eller at dokumentet blir slettet. https://docs.google.com/document/d/1gOQR4FFNR6sAoXFsTxARrbSocRo2E9yLundxdBGLXBU/edit?usp=sharing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå