jjkoggan Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Ingen dreper uten motivasjon. Forskjellen er at motivasjonen blant psykiske syke folk kan være paranoide og virkelighetsfjern.Det er absolutt folk som dreper uten motivasjon, f.eks. en som er psykisk syk kan drepe en tilfeldig fyr fordi han så følte seg truet, eller fordi han forstilte seg at offeret var et monster. Når folk tenker på en handling utført av noen på grunn av psykiske problemer, så er det dette folk tenker på. Dine eksempler beskriver motivasjonen (en føler truet, tror offeret var et monster), bare at morderen var psykiske syk og paranoid i har problemer med virkeligheten. Lignende motivasjon kan hende i denne situasjon. Vedkommende kan tro amerikanere og jøder som kler på seg på en eller annet måte er monstere. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 (endret) Dine eksempler beskriver motivasjonen (en føler truet, tror offeret var et monster), bare at morderen var psykiske syk og paranoid i har problemer med virkeligheten. Lignende motivasjon kan hende i denne situasjon. Vedkommende kan tro amerikanere og jøder som kler på seg på en eller annet måte er monstere. Og samtidig reise hele veien til Russell Square for å finne disse monsterene? Alt er mulig, men jeg tviler sterkt på at det er hva som skjedde. Endret 5. august 2016 av Camlon Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Hvorfor dro han helt til Russels Square, hvorfor var hans offere amerikanere og israelere? Helt til Russel Square? Hva er det som er så spesielt med Russel Square? Har du aldri vært der selv? Du kommer enkelt dit med buss eller 'The Tube'. Politiet tror "victims were selected at random", men du tror han hadde sett seg ut amerikanere og israelere spesielt? (Og hvorfor nevner du ikke briter og australiere?) Folk flest har en aversjon mot å drepe kjente eller ukjente mennesker, men psykisk sykdom kan fjerne eller svekke disse barrierene og i tillegg forsterke eventuelle vrangforestillinger som kan gi gjerningsmannen motiv for utføre draps-og terrorhandlinger. Det gjelder for muslimer så vel som for andre. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Dine eksempler beskriver motivasjonen (en føler truet, tror offeret var et monster), bare at morderen var psykiske syk og paranoid i har problemer med virkeligheten. Lignende motivasjon kan hende i denne situasjon. Vedkommende kan tro amerikanere og jøder som kler på seg på en eller annet måte er monstere.Og samtidig reise hele veien til Russell Square for å finne disse monsterene? Alt er mulig, men jeg tviler sterkt på at det er hva som skjedde.Vinklet var motiverte til å tiltrekke Jody Foster. Han planla det hele på forhånd og reiste han til å skyte Reagan. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Helt til Russel Square? Hva er det som er så spesielt med Russel Square? Har du aldri vært der selv? Du kommer enkelt dit med buss eller 'The Tube'. Det som er spesielt med Russel Square er at jeg har hørt om stedet før denne hendelsen, og jeg er ikke godt kjent i London. Folk som utfører terroristhandlinger liker å utføre det på steder folk kjenner til, mens folk som klikker gjør det hvor som helst. Politiet tror "victims were selected at random", men du tror han hadde sett seg ut amerikanere og israelere spesielt? (Og hvorfor nevner du ikke briter og australiere?) Den uttalelsen får det til å virke enda mer suspekt. Jeg trodde engelskmenn bodde i England? Det er ikke så mange amerikanere og jøder i London, men allikavel så klarte denne somalieren og "tilfeldig" treffe dem. Yeah right. Hva tror du sjansen er at han ville ha drept en muslim, det er masse muslimer i London. Folk flest har en aversjon mot å drepe kjente eller ukjente mennesker, men psykisk sykdom kan fjerne eller svekke disse barrierene og i tillegg forsterke eventuelle vrangforestillinger som kan gi gjerningsmannen motiv for utføre draps-og terrorhandlinger. Det gjelder for muslimer så vel som for andre. Som jeg har sagt flere ganger før, nesten alle mordere har psykiske problemer. Men selv om de har psykiske problemer, så hadde media ingen problemer med å kalle Breivik og Anton Petterson for høyreekstreme. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Vinklet var motiverte til å tiltrekke Jody Foster. Han planla det hele på forhånd og reiste han til å skyte Reagan.Jody Foster hadde et klart motiv, han trodde ikke Reagan var et monster og så angrep han når han tilfeldigvis så han. Dette motivet ble nevnt i media, ble det ikke? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Politiet tror "victims were selected at random", men du tror han hadde sett seg ut amerikanere og israelere spesielt? (Og hvorfor nevner du ikke briter og australiere?) Den uttalelsen får det til å virke enda mer suspekt. Jeg trodde engelskmenn bodde i England? Det er ikke så mange amerikanere og jøder i London, men allikavel så klarte denne somalieren og "tilfeldig" treffe dem. Yeah right. Hvis du hadde besøkt området, så ville du ha visst at det er smekkfullt av hoteller (i alle prisklasser) og at mange turister som ikke nødvendigvis bor på hotell i Bloomsbury (som denne bydelen heter) besøker British Museum som ligger like ved. Litt googling fra din side burde være nok til å overbevise deg om dette. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Vinklet var motiverte til å tiltrekke Jody Foster. Han planla det hele på forhånd og reiste han til å skyte Reagan.Jody Foster hadde et klart motiv, han trodde ikke Reagan var et monster og så angrep han når han tilfeldigvis så han. Dette motivet ble nevnt i media, ble det ikke? Hvem er Jody Foster? Mannen som skjøt Reagan heter vel John Hinckley Jr., og skuespillerinnen han ville imponere heter Jodie Foster. Normale mennesker skyter ikke folk for å imponere andre. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Hvis du hadde besøkt området, så ville du ha visst at det er smekkfullt av hoteller (i alle prisklasser) og at mange turister som ikke nødvendigvis bor på hotell i Bloomsbury (som denne bydelen heter) besøker British Museum som ligger like ved. Litt googling fra din side burde være nok til å overbevise deg om dette. Så det er ingen asiatere, muslimer og afrikanere der? Eller bare kom de ikke ut den dagen? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Vinklet var motiverte til å tiltrekke Jody Foster. Han planla det hele på forhånd og reiste han til å skyte Reagan.Jody Foster hadde et klart motiv, han trodde ikke Reagan var et monster og så angrep han når han tilfeldigvis så han. Dette motivet ble nevnt i media, ble det ikke? Hvem er Jody Foster? Mannen som skjøt Reagan heter vel John Hinckley Jr., og skuespillerinnen han ville imponere heter Jodie Foster. Normale mennesker skyter ikke folk for å imponere andre. Normale mennesker dreper ikke andre mennesker. Det betyr ikke at mordere ikke kan ha et motiv, eller at vi alltid må skylde på psykisk sykdom. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Hvis du hadde besøkt området, så ville du ha visst at det er smekkfullt av hoteller (i alle prisklasser) og at mange turister som ikke nødvendigvis bor på hotell i Bloomsbury (som denne bydelen heter) besøker British Museum som ligger like ved. Litt googling fra din side burde være nok til å overbevise deg om dette. Så det er ingen asiatere, muslimer og afrikanere der? Eller bare kom de ikke ut den dagen? Så, i følge deg, hvis man ikke er amerikaner eller israeler, så må man være man "asiat, muslim, eller afrikaner"? Hva er det for slags sammensausing av religion og geografisk opprinnelse? Hva med amerikanske og israelske muslimer, hvor passer de inn i verdensbildet ditt? Jeg vet ikke hva slags klientell Imperial Hotel vanligvis har, eller om noen av ofrene bodde der. Det kan godt hende knivmannen så seg ut en gjeng med hvite mennesker som han ville angripe, men jeg tviler sterkt på at han la noen vekt på nasjonaliteten til ofrene, slik du synes å tro. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Normale mennesker dreper ikke andre mennesker. Det betyr ikke at mordere ikke kan ha et motiv, eller at vi alltid må skylde på psykisk sykdom. Selv folk som ikke dreper andre kan godt ha motiv for å drepe. Men de langt fleste har såpass impulskontroll at de ikke gjør det. Psykisk sykdom reduserer ofte impulskontrollen. Vi må ikke alltid skylde på psykisk sykdom, men vi trenger ikke avfeie det automatisk dersom gjerningsmannen er muslim, heller. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Så, i følge deg, hvis man ikke er amerikaner eller israeler, så må man være man "asiat, muslim, eller afrikaner"? Hva er det for slags sammensausing av religion og geografisk opprinnelse? Hva med amerikanske og israelske muslimer, hvor passer de inn i verdensbildet ditt? Nei det sa jeg ikke, og jeg kunne ikke bry meg mindre om sammensausing. Det kan godt hende knivmannen så seg ut en gjeng med hvite mennesker som han ville angripe, men jeg tviler sterkt på at han la noen vekt på nasjonaliteten til ofrene, slik du synes å tro.Jeg sa aldri at han så etter nasjonaliteten, faktisk så har jeg flere ganger sagt ordet jøde. Og hvis han siktet seg mot hvite mennesker, eller mot mennesker med Kippah, så er det ikke tilfeldig hvem han angrep. Det er suspekt at politet hevder han angrep tilfeldige offere, fordi jeg ser ingen grunn til at skulle gjøre det. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Selv folk som ikke dreper andre kan godt ha motiv for å drepe. Men de langt fleste har såpass impulskontroll at de ikke gjør det. Psykisk sykdom reduserer ofte impulskontrollen. Vi må ikke alltid skylde på psykisk sykdom, men vi trenger ikke avfeie det automatisk dersom gjerningsmannen er muslim, heller. Hadde denne mannen vært en kristen hvit mann som angrep 5 muslimer og afrikanere, så tviler jeg sterkt på at politiet ville ha sagt at han angrep tilfeldige og var psykisk syk. De hadde sagt at han var høyreekstrem. Hvorfor kan de ikke gjøre det samme her? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Selv folk som ikke dreper andre kan godt ha motiv for å drepe. Men de langt fleste har såpass impulskontroll at de ikke gjør det. Psykisk sykdom reduserer ofte impulskontrollen. Vi må ikke alltid skylde på psykisk sykdom, men vi trenger ikke avfeie det automatisk dersom gjerningsmannen er muslim, heller. Hadde denne mannen vært en kristen hvit mann som angrep 5 muslimer og afrikanere, så tviler jeg sterkt på at politiet ville ha sagt at han angrep tilfeldige og var psykisk syk. De hadde sagt at han var høyreekstrem. Hvorfor kan de ikke gjøre det samme her? Er dette tilsvarende da? Har ærlig talt ikke lest særlig mye om saken, men angrep han 5 amerikanere og jøder feks? Det er jo det som er tilsvarende som ditt eksempel. Det er jo ikke alltid så lett å se på folk hva slags religion de har heller, var det det her? AtW 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Er dette tilsvarende da? Har ærlig talt ikke lest særlig mye om saken, men angrep han 5 amerikanere og jøder feks? Det er jo det som er tilsvarende som ditt eksempel. Det er jo ikke alltid så lett å se på folk hva slags religion de har heller, var det det her? AtW Han angrep 2 amerikanere, 1 jøde, 2 australiere og en britte. Han siktet seg mot hvite og jøder, noe som er akkurat som forventet. At han ikke angrep tilfeldige betyr ikke at han ikke gjorde det på grunn av psykiske problemer, men når politet later som om han angrep tilfeldige, da fører det til mistanke om at de prøver å skjule hans virkelige intensjoner. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Er dette tilsvarende da? Har ærlig talt ikke lest særlig mye om saken, men angrep han 5 amerikanere og jøder feks? Det er jo det som er tilsvarende som ditt eksempel. Det er jo ikke alltid så lett å se på folk hva slags religion de har heller, var det det her? AtW Han angrep 2 amerikanere, 1 jøde, 2 australiere og en britte. Han siktet seg mot hvite og jøder, noe som er akkurat som forventet. At han ikke angrep tilfeldige betyr ikke at han ikke gjorde det på grunn av psykiske problemer, men når politet later som om han angrep tilfeldige, da fører det til mistanke om at de prøver å skjule hans virkelige intensjoner. Hvorfor kan det ikke være at vedkommende oppførte seg som virkelighetsfjern når politiet fikk han eller de vet noe om hans helse? Hvorfor kan det ikke være at han har psykisk syk og er besatt av amerikanere og jøder? 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 (endret) Nebrewfoz skrev: "Folk flest har en aversjon mot å drepe kjente eller ukjente mennesker, men psykisk sykdom kan fjerne eller svekke disse barrierene og i tillegg forsterke eventuelle vrangforestillinger som kan gi gjerningsmannen motiv for utføre draps-og terrorhandlinger. Det gjelder for muslimer så vel som for andre." Dette er delvis fordi det tok slutt på den middelalderske opplæringen i duellering og også kriging. Men også etter den tids idealer ville det vært umoralsk å myrde tilfeldige sivile, kvinner og barn fordi de tilfeldigvis kom forbi. Det finnes neppe noen fasit på om noe er politisk terror, eller om det skyldes psykisk sykdom. Også omkring ABB var det jo sterke konflikter angående dette, der psykiateren som dømte ham psykisk syk, fikk mange reaksjoner på det. Men det er betenkelig at så mange unge muslimer blir alvorlig psykisk syke, til og med av 2. og 3. generasjons innvandrere. Det lover ikke godt, for å si det mildt. Endret 5. august 2016 av Porcius Festus Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Hvorfor kan det ikke være at vedkommende oppførte seg som virkelighetsfjern når politiet fikk han eller de vet noe om hans helse? Hvorfor kan det ikke være at han har psykisk syk og er besatt av amerikanere og jøder? Det er mange her i verden som er besatt av amerikanere og jøder, og jeg tror jeg ville blitt kalt rasist om jeg sa at de var psykisk syke. Er det så vanskelig å tro at politet ikke gir korrekt beskrivning av politiske grunner? Det er noe de har gjort gjentatte ganger før, men de fleste nordmenn blir like overasket hver gang. Jeg tviler på den offisielle teorien, fordi den matcher ikke handlingene til en gjerningsmann som bare er psykisk syk. Han angrep ikke tilfeldige, og han dro ikke til et tilfeldig sted. Er dette den nye måten venstresiden skal bortforklare små terrorangrep. Knivangrepet i Sverige, psykisk syk. Knivangrepet i Tyskland, psykisk syk. Knivangrepet i England, psykisk syk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Det er ikke sikkert det var tilfeldig, men det er ikke sikkert det ikke var det heller, selv om du framstiller det sånn, det går fint ann å plukke ut 5 mennesker i london, og slumpe tila t det er en jøde blant de 5. Og hvorfor er ikke russel square et tilfeldig sted? Eller for å spørre annerledes, hvorfor er det mindre tilfeldig enn et annet sted i london? AtW 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå