Gå til innhold

Norsk somalier knivstakk mange i London. Norges nye eksportvare?

Anbefalte innlegg

korrelasjonen mellom Islam og terror

Skal dette være en spøk?

Ikke helt. Basert på at du slaktet siteringen så tror jeg du misforstod.

korrelasjonen mellom Islam og terror er for svak (isolert sett) mens korrelasjonen mellom terror og midtøsten er sterk.

Årsaken til terror har ofte opphav i ekstremisme fra fattige og krigsrammede land, inkl. Somalia for den saks skyld. Her brukes Wahhabisme som en katalysator til maktovergrep, krigføring og undertrykking. Korrelasjonen mellom muslimer fra disse landene og terrorisme er svært sterk. 

Muslimer som f.eks er født og oppvokst i Russland har nesten ingen korrelasjon til terroraksjoner, og Islam har derfor en svak tilknytning til terror isolert sett, men på grunn av majoriteten av muslimer som kommer fra land med ultra-konservative myndigheter eller land regjert av diverse militærjuntaer så er også majoriteten av muslimer eksponert for slik indoktrinering. Husk nå på hvorfor vi i utgangspunktet har muslimske flyktninger her i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mannen er født i Norge, men flyttet herifra da han var fem år. 14 år senere drepte han noen. Og folk fokuserer altså på at han har somalsk avstamning, og er født i Norge. Han er da vitterlig primært engelsk, og ikke minst i første rekke psykisk syk.

Hva er poenget her, egentlig?

Poenget er vel at de finnes fryktelig mange psykisk syke muslimer for det har jo som oftest ikke noe med religion å gjøre.

Lenke til kommentar

Om det er islamsk terror vet jeg ikke, men jeg tviler sterkt på at dette handler om psykisk sykdom. Dette skjedde på Russels Square, og han drepte en amerikaner og skadet en jøde. En psykisk syk vil kanskje gå amok i sitt nabolag, men denne hendelsen virker planlagt. 

Tyder på enten en IS-sympatitør, eller en somalier som hater vesten.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

"Knivmannen er Norsk" skriver VG. Eeeeh. Nei han er Somalier mener i hvertfall jeg.

Min kone er ikke Norsk/Nordmann av å ha norsk statsborgerskap. Hun vil fremdeles beskrive seg som Filippinsk.

Det samme ville jeg gjort om jeg bosatte meg i Filippinene eller noen annen sted i verden.

Har man aldri sjansen til å bli nordmann, blir man aldri nordmann eller "norsk". Rart at folk klager når innvandrere ikke integrerer seg i et land som ikke lar dem gjør det.
Lenke til kommentar

Om det er islamsk terror vet jeg ikke, men jeg tviler sterkt på at dette handler om psykisk sykdom. Dette skjedde på Russels Square, og han drepte en amerikaner og skadet en jøde. En psykisk syk vil kanskje gå amok i sitt nabolag, men denne hendelsen virker planlagt.

Eller en Breivik type opptatt av jøder og amerikanere?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, så politiet lyver?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, så politiet lyver?

De lyver ikke, men de holder ting tilbake fordi de er redd det vil gi støtte til høyreradikale grupper. Jeg tviler ikke på at han hadde psykiske problemer, det er noe de fleste mordere har, men jeg tviler sterkt på at det var årsaken til at dette skjedde. 

Slike hvite løgner er ganske vanlig i politiet, f.eks. etter Köln sa politet at det var en fredelig nyttårsaften.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En psykisk syk vil kanskje gå amok i sitt nabolag, men denne hendelsen virker planlagt. 

Breivik planla i lang tid han også, og han gikk heller ikke amok i sitt nabolag. Men psykisk syk var han.

Det finnes haugevis med eksempler på mentalt forstyrrede personer som planlegger og gjennomfører aksjoner utenfor sitt nabolag, uansett om det kategoriseres som terror eller ikke.

Lenke til kommentar

Breivik planla i lang tid han også, og han gikk heller ikke amok i sitt nabolag. Men psykisk syk var han.

Det finnes haugevis med eksempler på mentalt forstyrrede personer som planlegger og gjennomfører aksjoner utenfor sitt nabolag, uansett om det kategoriseres som terror eller ikke.

Jeg vil ikke beskrive Breivik som psykisk syk, og det gjorde ikke media heller.
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke beskrive Breivik som psykisk syk, og det gjorde ikke media heller.
Hinckley som planla å skyte Reagan til å tiltrekke Jodt Foster ikkevar psykiske syk?
Lenke til kommentar

Hinckley som planla å skyte Reagan til å tiltrekke Jodt Foster ikkevar psykiske syk?

Jeg tror nok folk flest kun anser at man er psykisk syk når sammenhengen mellom midlene og målene ikke eksisterer (med unntak for politikere).

ABB brukte drap som ett virkemiddel for å redusere innvandringen til Norge, og hans virkemidler har nok satt innvandring på dagsorden som aldri før. Hvorvidt han tilslutt lykkes gjenstår å se, men det er mulig.

Hinkley skjøt Reagan for å "få" Jodi Foster, og det er svært vanskelig å se hvordan hans virkemiddel kunne føre til det målet han hadde satt seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det skjedde ikke bare på grunn av psykisk sykdom, han hadde en klar motivasjon om å kunne få Jodt Foster. Jeg tipper dette ble nevnt av media mange ganger. 

Jeg har aldri sagt at mordere ikke har psykiske problemer, de fleste har det, men de har også en motivasjon. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

OK, så politiet lyver?

Politiet lyver selvsagt (minst) like mye som alle andre, men det er vanskelig å se hvilket motiv de skulle ha for å lyve i denne saken.

Ja, jeg sier ikke nødvendigvis at politiet er ufeilbarlige, men man må nesten ha ett eller annet grunnlag for å påstå at vedkommende ikke er psykisk syk når de som kjenner saken best påstår han er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

OK, så politiet lyver?

Politiet lyver selvsagt (minst) like mye som alle andre, men det er vanskelig å se hvilket motiv de skulle ha for å lyve i denne saken.

Motivet er å hindre at høyreradikale krefter får mer støtte. Det er samme motiv som førte til at politiet i Tyskland sa Køln var fredlig og politiet i Sverige skjulte overgrepene på svenske festivaler.

Ja, jeg sier ikke nødvendigvis at politiet er ufeilbarlige, men man må nesten ha ett eller annet grunnlag for å påstå at vedkommende ikke er psykisk syk når de som kjenner saken best påstår han er det.   

Det finnnes absolutt et grunnlag, dette ligner ikke på en som bare er psykisk syk. Hvorfor dro han helt til Russels Square, hvorfor var hans offere amerikanere og israelere?

At han hadde psykiske problemer tviler jeg ikke på, de fleste mordere har det, men jeg tviler sterkt på teorien om at dette skjedde bare fordi han hadde psykiske problemer. Jeg tror han hadde et motiv.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Motivet er å hindre at høyreradikale krefter får mer støtte. Det er samme motiv som førte til at politiet i Tyskland sa Køln var fredlig og politiet i Sverige skjulte overgrepene på svenske festivaler.

Litt tvilsomt ettersom høyreradikale krefter er stort sett det Politiet består av.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Litt tvilsomt ettersom høyreradikale krefter er stort sett det Politiet består av.

De som bestemmer slike uttaleser er ledelsen, ikke den vanlige politimann. F.eks. i Sverige så sa politisjefen at han vil gå av om SD fikk makt. For å hindre voldtekt på festivaler, så delte han ut "ikke røre" armbånd. 

Slike folk har absolutt interesse i å stoppe høyreradikale krefter. 

Lenke til kommentar

Nei, det skjedde ikke bare på grunn av psykisk sykdom, han hadde en klar motivasjon om å kunne få Jodt Foster. Jeg tipper dette ble nevnt av media mange ganger.

Jeg har aldri sagt at mordere ikke har psykiske problemer, de fleste har det, men de har også en motivasjon.

Ingen dreper uten motivasjon. Forskjellen er at motivasjonen blant psykiske syke folk kan være paranoide og virkelighetsfjern.
Lenke til kommentar

Ingen dreper uten motivasjon. Forskjellen er at motivasjonen blant psykiske syke folk kan være paranoide og virkelighetsfjern.

Det er absolutt folk som dreper uten motivasjon, f.eks. en som er psykisk syk kan drepe en tilfeldig fyr fordi han så følte seg truet, eller fordi han forstilte seg at offeret var et monster. Når folk tenker på en handling utført av noen på grunn av psykiske problemer, så er det dette folk tenker på. 

Det er derfor jeg kritiserer uttalelsen til politet, fordi jeg er sikker på at det var et motiv bak angrepet. De kalte Breivik og Anton Petterson høyreekstrem, selv om de hadde psykiske problemer. Hvorfor kan de ikke gjøre det samme med denne fyren? 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...