Gå til innhold

Norsk somalier knivstakk mange i London. Norges nye eksportvare?

Anbefalte innlegg

"Knivmannen er Norsk" skriver VG. Eeeeh. Nei han er Somalier mener i hvertfall jeg.

Min kone er ikke Norsk/Nordmann av å ha norsk statsborgerskap. Hun vil fremdeles beskrive seg som Filippinsk.

Det samme ville jeg gjort om jeg bosatte meg i Filippinene eller noen annen sted i verden.

Er ikke det en litt glidene overgang som bestemmes av en rekke faktorer? Har man feks bodde ett land fra man var 0-3 og så bodde i norge i 30 år er det ikke unaturlig å kalle seg norsk feks.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som framsto som den naturlige tolkingen av et sånn utsagn spurte jeg jo om, da svarte du nei, så jeg har allerede sagt hva jeg trodde, så hva med å forklare poenget ditt?

AtW

[sarkasme]Det har sikkert ingenting med islam å gjøre når en (med 99,8% sannsynlighet) muslim går amok med kniv på en offentlig plass i Vesten.[/sarkasme]

Endret av Syklofanten
Lenke til kommentar

VG skriver at politiet "tror ikke det var terror". Hallo! Somalia består av 99,8% muslimer.

https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Somalia

Tro det eller ei så er det lite tilknytning til terror i Somalia, fordi korrelasjonen mellom Islam og terror er for svak (isolert sett) mens korrelasjonen mellom terror og midtøsten er sterk.

"Knivmannen er Norsk" skriver VG. Eeeeh. Nei han er Somalier mener i hvertfall jeg.

Min kone er ikke Norsk/Nordmann av å ha norsk statsborgerskap. Hun vil fremdeles beskrive seg som Filippinsk.

Det samme ville jeg gjort om jeg bosatte meg i Filippinene eller noen annen sted i verden.

Hvem bryr seg? Det er lite konstruktivt å drive å flisespikke på hva du synes er en nordmann når du har tilbud om å bruke noe så konkret som et statsborgerskap.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som framsto som den naturlige tolkingen av et sånn utsagn spurte jeg jo om, da svarte du nei, så jeg har allerede sagt hva jeg trodde, så hva med å forklare poenget ditt?

AtW

[sarkasme]Det har sikkert ingenting med islam å gjøre når en (med 99,8% sannsynlighet) muslim går amok med kniv på en offentlig plass i Vesten.[/sarkasme]

Det er du som ganske bombastisk slår fast at dette er terror. Det kan det være, men en enkelt gærning som fekter med kniv er også ofte en med psykiske problemer som klikker.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Regelen er ganske klar:

Muslim? Terrorist.

Ikke muslim? Mentalt syk.

Får du betalt for jobben du gjør for IS, eller er det på frivillig basis?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Somalia har en islamsk militant gruppe, Harakat al-Shabaab al-Mujahideen.

Den er årsaken til all elendigheten der nede, og at så mange somaliere finner det ulevelig å være i hjemlandet.

Den er således velkjent også i utlandet, og det er ikke utenkelig at denne ungdommen kan ha vært inspirert av den.

I Norge ble tre norsk-somaliere arrestert 28. februar 2008 grunnet overføring av penger til organisasjonen.

Endret av Porcius Festus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Somalia har en islamsk militant gruppe, Harakat al-Shabaab al-Mujahideen.

Den er årsaken til all elendigheten der nede, og at så mange somaliere finner det ulevelig å være i hjemlandet.

Den er således velkjent også i utlandet, og det er ikke utenkelig at denne ungdommen kan ha vært inspirert av den.

I Norge ble tre norsk-somaliere arrestert 28. februar 2008 grunnet overføring av penger til organisasjonen.

Det var en saftig beskyldning mtp. at Somalia har vært revet i stykker av militærjuntaer siden tidenes morgen. Det er dessuten en henholdsvis liten terrorgruppe. 

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mannen er født i Norge, men flyttet herifra da han var fem år. 14 år senere drepte han noen. Og folk fokuserer altså på at han har somalsk avstamning, og er født i Norge. Han er da vitterlig primært engelsk, og ikke minst i første rekke psykisk syk.

Hva er poenget her, egentlig?

• Liker 6
Lenke til kommentar

korrelasjonen mellom Islam og terror

Skal dette være en spøk?

en enkelt gærning som fekter med kniv er også ofte en med psykiske problemer som klikker.

Er det ikke typisk? Hver gang en muslim gjør noe så avfeies det som psykiske problemer. Hør her, det er faktisk fullt mulig å være IS-sympatisør selv om man har psykiske problemer.

Muslim? Terrorist.
Ikke muslim? Mentalt syk.

Får du betalt for jobben du gjør for IS, eller er det på frivillig basis?

Nei, regelen er omvendt. Hver gang en muslim gjør noe så er det "nordmann" og "mentalt syk". Hver gang en ikke-muslim gjør noe så er det "høyreekstremisme".

Å anklage noen for å være IS-tilhenger er en ganske grov beskyldning. Forventer en unnskyldning, hvis ikke klager jeg på innlegget ditt.

Mannen er født i Norge, men flyttet herifra da han var fem år. 14 år senere drepte han noen. Og folk fokuserer altså på at han har somalsk avstamning, og er født i Norge. Han er da vitterlig primært engelsk, og ikke minst i første rekke psykisk syk.

Hva er poenget her, egentlig?

Hvorfor må man være syk for å drepe noen? Hvorfor kan man ikke bare være hjernevasket? Er alle som støtter IS syke?

Endret av Gavekort
Flettet firedobbelpost - Siter alle i et innlegg
  • Liker 3
Lenke til kommentar

en enkelt gærning som fekter med kniv er også ofte en med psykiske problemer som klikker.

Er det ikke typisk? Hver gang en muslim gjør noe så avfeies det som psykiske problemer. Hør her, det er faktisk fullt mulig å være IS-sympatisør selv om man har psykiske problemer. 

Avfeies? Hele innlegget mitt, som du ærlig nok valgte å kutte var: "Det er du som ganske bombastisk slår fast at dette er terror. Det kan det være, men en enkelt gærning som fekter med kniv er også ofte en med psykiske problemer som klikker."

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å anklage noen for å være IS-tilhenger er en ganske grov beskyldning. Forventer en unnskyldning, hvis ikke klager jeg på innlegget ditt. 

Jeg har aldri påstått at du er tilhenger av noe som helst, ikke en gang IS.

Men dine innlegg er til støtte for IS.  De ønsker å slå en kile mellom "islam" og "vesten", og dine skriverier bidrar til det. Dine handlinger fremmer IS' sak.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Avfeies? Hele innlegget mitt, som du ærlig nok valgte å kutte var: "Det er du som ganske bombastisk slår fast at dette er terror. Det kan det være, men en enkelt gærning som fekter med kniv er også ofte en med psykiske problemer som klikker."

AtW

Sjansen minker betraktelig når vi vet at han med 99,8% sannsynlighet er muslim. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri påstått at du er tilhenger av noe som helst, ikke en gang IS.

Men dine innlegg er til støtte for IS.  De ønsker å slå en kile mellom "islam" og "vesten", og dine skriverier bidrar til det. Dine handlinger fremmer IS' sak.

Du skrev at jeg jobber for IS, ergo skrev du at jeg er terrorist. 

Lenke til kommentar

Knivstikkeren var loco.

Man om det var terror eller ikke bestemmes selvfølgelig (for mange) av om han er muslim eller ikke.

Svært mange terrorister er mentalt ustabile. Den ene utelukker ikke det andre. Spørsmålet er formen angrepet tar.

Når en somalier forsøker å knivhugge amerikanere, briter, israelere og australiere til døde, så er det selvfølgelig nærliggende å tenke at det kan være islamsk terror da det neppe virker tilfeldig.

Britisk politi, som annen europeisk politi, vil nok ganske selvfølgelig forsøke å vri det over på det psykiske. Mens det i f.eks Anders Breivik-saken, hvor mannen er åpenbart utilregnelig, så snur man på det politisk og får til ny ekspertuttalelse og ødelegger karrierene til forrige eksperter, for å få til en politisk dom.

Så la oss ikke late som om politi og rettsvesen i Europa alltid er uavhengige og alltid ærlige. Går det nok prestisje, som i terrorsaker, så vender og vrir man på det til man får det resultatet politiske krefter krever. I denne saken blir det sikkert psykisk forvaring.

post-388664-0-00835500-1470330735_thumb.jpg

Endret av misanthrope
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Selv om enkelte lander på at det "bare" er en mental sykdom, må det være mulig å gi et eget navn på denne tilstanden, for eksempel "islamsk frustrert hevndrap på vestlige sivile"

Om det er slik at mange unge muslimske menn føler seg mobbet/blir mobbet av det vestlige samfunnet, må jo dette være enda et hint om at innvandring fra muslimske land er en tidsinnstilt bombe.

Ved 1. generasjons innvandring er det jo vanlig å skylde på psykiske problemer etter tortur. Men de siste som har utagert, har jo ikke engang vært utsatt for brutal tortur eller traumatiserende krigsopplevelser i foreldrenes hjemland.

De føler seg kanskje uten tilknytning?

Noe som igjen burde øke motstanden mot muslimsk innvandring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...