Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med Creative modem

Anbefalte innlegg

For en tid var jeg behjelpelig med å oppgradere PC'en til nabon.

Det har jeg angret for siden! :cry: (HK/CPU defekt i første leveranse)

Med de nye komponentene kjøpte jeg også et nytt modem da deres gamle Interne modem var defekt.

Kjøpte et Creative Blaster 56K USB

Problemet er:

Etter litt bruk av Internett mister de forbindelse. Kan være alt ifra 1-20min bruk før det klikker. (Og med modem tar det laang tid å koble seg opp)

Spørsmålet mitt er :

Hvor ligger problemet?

1.Er det modemet?

Var oppe hos Creative og fant kommandoer for å få modemet til å holde linjen lengre hvis den hadde kortere anfall av Carrier Loss. Det hjalp ikke.

Prøvde også et 22.8modem , det fungerte uten klikk.

(Dette ble prøvd på en bærbar PC da jeg i denne perioden ventet på nytt HK/CPU)

2.Er det PC'en?

HK er Aopen AK77-8XN , med nyeste BIOS og VIA Hyperion.

3.Er det Telenor?

Dårlig linje? , tåler ikke den høye(hehe) hastigheten? Vi er jo tross alt på landet?

Hvordan skal jeg gå frem for å finne ut om det er tlf. linjen som er problemet.

Takker enormt for all hjelp jeg kan få da de til stadig hakker på meg og lurer på hvorfor ting ikke fungerer! :dribble: Og jeg skjønner dem , der de sitter og betaler regninger på nettbank med lange KID nummer og så... *Klikk* Connection terminated.

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant!

Jeg har nettopp opplevd det samme! (Hjelpe venner, Creative modem som bøgger maks.)

Jeg la skylda på linja deres, men hvis dette stemmer, så kan det hende det er modemet. Skal kikke på det og poste resultatet her. Post her hvis du finner ut av det, da?

-KJ

Lenke til kommentar
3.Er det Telenor?

Dårlig linje? , tåler ikke den høye(hehe) hastigheten? Vi er jo tross alt på landet?

Hvordan skal jeg gå frem for å finne ut om det er tlf. linjen som er problemet.

Ring 145 og be de måle linja for støy og hør hvor lang den er.

Plukk vekk alt av telefoner, skjøteledninger og annen dritt på linja og prøv.

Hvis ingenting nytter kjøp et ordinært eksternt serielt modem, dette har løst slike problemer jeg har hatt med interne PCI-modemer.

Lenke til kommentar
Oki!

jo flere vi er i samme båt dess bedre! :thumbup:

Joda. Tok med meg lappisen og tok en tur nedom dem. Med det interne modemet på lappisen bruker jeg halvparten av tida for å logge meg på + at det er dønn stabilt. Bruker Telenor Frisurf og Tiscali Gratissurf som ISPer. Har sjekket litt rundt på nettet, og det ser ut til at flere har samme problemer som oss...

Så det ble nevnt noe om firmwareoppgradering i en tråd jeg leste. Har du sett noe til dette?

-KJ

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var oppe hos de jeg mekka PC'en hos igår , (med Creative USB) da sa de at

Telenor hadde kontaktet dem(!!!) og fortalt at de hadde hatt masse problemer med serveren og var i prosess med å flytte til ny server.

Dette skulle være klart snart!

Telenor sa at serveren var skyld i alle modem avhoppene. Jeg håper de har rett!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...